50 ایده جذاب برای طراحی پوستر

یکی از راه های جذاب و هوشمندانه برای تبلیغات انواع و اقسام کسب و کار ها و یا حتی عقاید و نظرات های مختلف، طراحی و استفاده از پوستر می باشد. پوستر ها عموماً به صورت متنی و گرافیکی هستند، اگرچه می تواند تنها متنی و یا تنها گرافیکی نیز طراحی شوند. ما در این مطلب درباره ی انواع پوستر ها و نیز عناصر تشکیل دهنده آن ها صحبت کرده ایم تا بتوانید پوستر هایی زیبا و کاربردی طراحی کنید. همچنین در پایان مقاله 50 پوستر زیبا و جذاب را برای شما عزیزان قرار داده ایم تا بتوانید در خدمات طراحی از آن ها ایده بگیرید. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

پوستر چیست؟

برای تعریف کلی پوستر می توان گفت که پوستر یعنی: پوستر وسیله و ابزاری برای بازاریابی هوشمندانه است که در اکثر مواقع توجه افراد را به خود جلب می کند و اطلاعات و منظور طراح را به شیوه ای مبتکرانه به مخاطب هدف خود منتقل می کند. البته توجه داشته باشید که رنگ های استفاده شده، عکس ها و فونت ها نیز در انتقال دادن درست معنی آن پوستر اهمیت به سزایی دارند.

پوستر ها می توانند با توجه به کاربرد و هدفی که دارند به گونه های متفاوت طراحی شوند، مثلاً بعضی از پوستر ها هم نوشته و هم نقاشی هستند و برخی دیگر با نوشته و یا نقاشی و عکس طراحی شده باشند. اهداف پوستر ها می تواند تبلیغاتی، آموزشی، فرهنگی و هنری باشد.

اندازه پوستر ها معمولاً کمی بزرگتر از یک کاغذ A4 می باشد اما اگر پوستری به اندازه ی بنری بزرگ و یا به اندازه ی کارت پستالس کوچک دیدید، تعجب نکنید زیرا پوستر ها را می توان با هر اندازه ای به چاپ رساند.

عناصر تشکیل دهنده پوستر ها:

رنگ، فرم و فونت سه عنصر اصلی تشکیل دهنده ی پوستر ها می باشند. هر کدام از این عناصر اگر در مکان و به شکل درستی در پوستر ها استفاده شوند می توانند آن معنی و مفهوم مورد نظر را به بیننده منتقل کنند. به همین دلیل در طراحی پوستر باید به این سه توجه زیادی کرد چرا که اگر اشتباهی صورت گیرد می تواند معنی متفاوتی در پوستر ایجاد کند.

  • فرم: منظور از فرم همان نماد های هندسی و اشکال متفاوتی است که در طراحی پوستر ها به کار می برند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید که هر یک از این اشکال و نماد ها احساس خاصی را منتقل می کنند و به همین دلیل هر کدام از این ها برای منظور خاصی در طراحی استفاده می شود. مثلاً برای تبلیغات صنعت خودرو سازی از خطوطی با شکستگی زیاد و برای صنایع غذا و اسباب بازی و سرگرمی از خط هایی با شکستگی های ملایم و کم استفاده می کنند.

 

  • رنگ: در مبحث روانشناسی رنگ ها، هر رنگ با توجه به حسی که به بیننده منتقل می کند برای موضوع خاصی استفاده می شود. مثلاً رنگ زرد حس زندگی و شادی را منتقل می کند، رنگ آبی حس اعتماد و صداقت، رنگ سبز حس امنیت و آرامش، رنگ سفید حس پاکی و درستکاری، رنگ مشکی حس قدرت و هوش و در آخر رنگ قرمز نیز حس انرژی و اشتیاق و در مواقعی هم حس خشم را منتقل می کند.در طراحی اوراق اداری هم،سعی کنید این نکات را رعایت کنید.
  • فونت: فونت ها یکی از اصلی ترین مواردی هستند که در طراحی پوستر ها به شمار می روند. انتخاب فونت باید بر اساس موضوع و مفهوم خود پوستر انتخاب شود، به طوری اگر پوستر را برای کودکان طراحی می کنید حتماً از فونت های کودکانه و فانتزی و عروسکی استفاده کنید، و یا اگر پوستر شما مربوط به مسائل سنتی و تاریخی می باشد بهتر است از فونت های نستعلیق و میخی استفاده نمایید.

 

انواع موضوعات پوستر ها:

  • پوستر های فیلم ها: با نشان دادن صحنه های جذاب و جزئیات مهم فیلم می توانید بیننده را وادار به دیدن فیلم کنید.
  • پوستر های آموزشی: این نوع پوستر ها نسخه ای خلاصه شده و کوچک شده از آن فرایند و تحقیق علمی می باشند. البته در طراحی آن ها خیلی به اصول رنگ شناسی و توجه به نوع فرم و فونت توجه نمی شود.
  • پوستر های تبلیغاتی: از نظر متخصصان، شرکت کوکاکولا بهترین و هوشمندانه ترین پوستر های تبلیغاتی را طراحی می کند، چرا که این شرکت خوب مفهوم جمله ی «تنها هدف پوستر های تبلیغاتی نشان دادن و به فروش رساندن یک تجربه است» را درک کرده است.
  • پوستر های رویداد ها: این نوع پوستر ها برای اعلام کردن زمان و مکان یک رویداد خاص مثل مسابقه، مهمانی، کنسرت، نمایشگاه و …، طراحی و به چاپ می رسند.
  • پوستر های سیاسی: پوستر های سیاسی در گذشته به منظور تبلیغ جنگ و روحیه دادن به سربازان طراحی می شد. امروزه این نوع پوستر ها بیشتر برای تبلیغات های سیاسی در زمان های انتخابات مختلف طراحی می شوند.
  • پوستر های انگیزشی: تصاویر در این نوع پوستر ها تاثیر به سزایی دارد. از این نوع پوستر ها بیشتر در مدارس، دانشگاه ها، آموزشگاه ها و یا مکان های درمانی استفاده می کنند.
  • پوستر های نور سیاه: برای طراحی این نوع پوستر ها که در دهه 60 بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته بود، از اشعه ماورای بنفش برای خلق جلوه های ویژه ی هنری استفاده می کردند.
  • پوستر های مسافرتی: پوستر های مسافرتی را معمولاً هتل داران، آژانس های مسافرتی، لیدر های مسافرتی و شرکت های هواپیمایی به منظور جذب و ترغیب افراد به دیدن و سفر کردن به مکان های تفریحی، طراحی می کنند.
  • پوستر های موسیقی: این نوع پوستر ها برای رویداد های موسیقیایی خاص طراحی می شود. شما برای جذاب تر شدن طرح خود می توانید از انواع نوت ها و یا ساز ها به صورت جدا جدا و یا ترکیبی استفاده کنید.

 

50 ایده جذاب برای طراحی پوستر:

 

ایده جذاب برای پوستر

 

 

ایده برای پوستر

 

 

پوستر چیست

 

موضوع پوستر

 

انواع موضوع پوستر

 

طراحی پوستر تبلیغاتی ساده

 

تهیه پوستر تبلیغاتی

 

ایده ساخت پوستر

 

انواع پوستر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سخن پایانی:

 

ما در این مقاله بر این تلاش بودیم تا با توضیح دادن و بحث کردن درباره ی انواع و نیز عناصر تشکیل دهنده پوستر ها، به شما عزیزان در طراحی پوستر هایی زیبا و جذاب و در عین حال تاثیر گذار کمک نماییم. همچنین ما در پایان مقاله 50 تا پوستر جذاب را برای شما قرار دادیم تا بتوانید در زمان طراحی از آن ها ایده بگیرید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button