بسته بندی و تبلیغات چه ارتباطی با هم دارند

طراحی بسته بندی شیرینی فانیذ

بسته بندی در کالاهای مصرفی کوتاه مدت مانند نوشابه ، آب میوه ها نقش مهمی دارد و به عنوان یک عنصر اصلی تبلیغات تمام ساختار ذهنی بیننده و یا مصرف کننده را در بر می گیرد. کالاهای مصرفی زودگذر باید در عمر محصولی خود زنده و فعال بمانند تبلیغات ارزش خاصی به بسته بندی می دهد . بسته بندی و تبلیغات با هم رابطه دارند به طور کلی تبلیغات مثل یک قلک و حساب پس انداز می ماند و پولی که صرف تبلیغات می شود هزیه نسبت یک نوع سرمایه گذاری است که بهره تصاعدی دارد و الان در کشورهای غربی شغلی وجود دارد که ساختن برند نام دارد و افراد برای شرکت ها برند ساخته و بعد از تحویل برای جای دیگر بسته بندی صحیح بانام تجارتی درست پایه های اصلی در یک شرکت با تولیدات آن می باشد که باید بداند در طی سالیان متمادی محصولات او با احترام و دعوت در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد نه با حکم و اجبار.پس طراحی بسته بندی نقش بسیار مهمی در موفقیت در تبلیغات دارد.

برای طراحی یک بسته بندی مناسب با لوگو و طرح دلخواه چه زمانی کافی است

در این راه باید زمان و بررسی کافی داشته باشیم به طور میانگین برای تهیه یک طرح مناسب باید یک مدت زمان ۶ ماه تا ۱ سال را طی کند و اگر خیلی مدت زمان را کوتاه کنیم کمتر از ۸ ماه نمی توان کار مناسب انجام داد . برای اینکه کالایی را با بسته بندی مطلوب راهی بازار کنند بررسی ها و آزمون های مختلفی را انجام می دهند به طور مثال با تهیه پرسشنامه خواست مردم را از یک بسته بندی مطلوب جویا می شوند و به تست بازار قرار می دهند اینکه مصرف کننده با توجه به این مشکل چه بسته بندی را بیشتر می پسندد و در مرحله آخر با توجه به این نکات به رفع نقص هایی که وجود دارند میپردازند و تولید انبوه را به این‌شکل بسته بندی وارد بازار می کنند.

 

مطلب پیشنهادی : طراحی بروشور 

 

چه موقع یک بسته‌بندی موفق میشود

  • زمانی یک بسته بندی موفق میشود که جاذبه هایی داشته باشد.
  • جاذبه کلام داشته باشد.
  • تلفظ اسم کالا و برند و لوگو محصول تبلیغاتی آن راحت باشد، ساده و در خاطر به راحتی حک شود.

جاذبه طراحی داشته باشد

یعنی طرح مناسب داشته باشد چون هر چقدر بسته‌بندی یک کالا از نظر فرم، طراحی گرافیک و تایپوگرافی زیبا باشد در افزایش جذابیت کالا مؤثرتر است. طرح بسته‌بندی باید طوری باشد که خواص محصول درون خود را نشان دهد. طرح باید بسیار ساده باشد و از شلوغی آن خودداری کرد.

جاذبه حفظ و نگهداری داشته باشد

از مهمترین وظایف پوشش بسته‌بندی حفظ و نگهداری ماده به صورت خیلی خوب می‌باشد و از طرفی هر قدر بسته دارای جاذبه حفظ و نگهداری مناسب باشد همین جنبه حفاظتی به جنبه ارتباطی بسته‌بندی کمک میکند و امنیت خاطر مصرف‌کننده را تأمین می‌کند.

جاذبه کمیت و کیفیت مناسب داشته باشد

طبیعی است موفقیت دلخواه در فروش محصول، حاصل نخواهد شد، چون خریدار با توجه به پولی که بابت محصول می‌پردازد و با توجه به رقابت بازار و محصولات مشابه در بازار توقع دریافت محصولی با کیفیت و کمیت مناسب را دارد و معمولاً‌کالاهایی که از ارزش بالایی برخوردارند ولی دارای حجم کم هستند مثلا: عطر، ادکلن، زعفران و … باید از نظر طراحی بسته‌بندی چشم‌نوازتر و چشمگیرتر باشند.

جاذبه تبلیغات داشته باشد

با توجه به بازار رقابت نیاز است، که پیام تکنولوژی به صورت مستقیم برای مشتری و خریدار ارسال شود و این هنر تبلیغات است که ایجاد جذب بیشتر برای محصولات تولیدی کند. هرگاه خریدار در محیط تبلیغاتی بسیار قرار گیرد سابقه ذهنی بیشتری از محصول پیدا می‌کند و محصول را راحت‌تر انتخاب می‌کند.

 

مطلب پیشنهادی : طراحی پوستر

 

جاذبه قیمت داشته باشد

جاذبه قیمت در بازار رقابتها بسیار مهم است که برخی از تولیدکنندگان به عنوان یک استراتژی معتقد هستند، جنس را باید آنقدر ارزان تهیه کرد، که خریدار برای خرید آن اصلاً احتیاج به فکر کردن نداشته باشد.

گرافیک در طراحی بسته بندی چه نقش و اهمیتی دارد و بسته بندی در انتخاب مشتری از چه اهمیتی برخوردار است

از دهه ۶۰ به این طرف که طراحی تابلو فروشگاهی باب شد رابطه بین فروشنده و خریدار کمتر شد و این نظریه در سال ۱۹۶۰ به اوج خود رسید که فروشگاه های بزرگ تاسیس شد و خریداران وقت کمتری برای خرید داشتند و روز به روز این مساله بیشتر شکل می گرفت در نتیجه ارتباط فروشنده با خریدار از بین رفت و خود بسته بندی کالا باید از کنار همسانان خود بیرون آید و با خریدار صحبت کند اینکه به گونه ای این پیام را به مشتری ارسال کند که بسته بندی را ببیند و اطلاعات موجود را به مشتری بدهد.

اینکه بیان کند چه چیزی در داخل بسته بندی است و با چه نوع کیفیتی، و در مرحله آخر مشتری را قانع به خرید کند . نقش گرافیک به عنوان ابزاری هنری در خدمت صنعت وفروش بکار گرفته شد
همیشه  هنر در خدمت تبلیغ برای مذهب و دولت ها قرار می گرفت ولی در این دوره هنر در خدمت تولید ، فروش و تجارت قرار گرفت.

بسته بندی از این دهه به اوج خود رسید و ارتباطات جهانی و راه ها کوتاه تر شد در اهمیت بسته بندی باید تذکر داد که کالا باید هم از لحاظ مواد اولیه و هم از نظر زبان بصری برای مشتری قانع کننده باشد و بسته بندی صحیح و اصولی این کار را آسان تر میکند.برای همین است که برخی ها به خدمات طراحی ، فروشنده خاموش میگویند.

بسته بندی محصولات چه کارکرد های اولیه ای دارد

کارکردهای اولیه بسته‌بندی شامل
دربرگیری، حفاظت، استفاده، ایجاد ارتباط با بخش‌های متفاوت و یا خاص یک بازار و همچنین جاری کردن همکاری است. به این موارد باید برنامه‌ریزی برای محصولات جدید را همچنین اضافه کرد. یک بسته‌بندی خوب تصویر را به مصرف‌کننده عرضه می‌کند. اجزاء و خود محصول را مجسم می‌سازد و درباره آن حرف می‌زند و بطور کلی یک ابزار ارتباطی تبلیغی به حساب می‌آید.

بسته‌بندی باعث می‌شود تا محصول در شکل‌ها و در مقدار های فرضی و متفاوت عرضه شود. این امر در عین حال باعث می‌شود تا محصولات در زمان حمل، انبارداری و تحویل سالم بماند و حفظ شوند.

 

مطلب پیشنهادی : طراحی لیبل

 

طراحی بسته باید چه اطلاعاتی را دربرداشته باشد

طراحی بسته بندی یک کالا باید مشتری را جلب کند یعنی بسته بندی صحیح ، ناخودآگاه ، مصرف کننده را به سوی خود جلب می کند. در مرحله اول که پیام ارسال شد یعنی بسته بندی را ببین، گام بعدی دادن اطلاعات در مورد محتوای داخلی بسته است و اینکه از چه نوع کیفیتی برخوردار است تا مشتری قانع به خرید شود همچنین تاریخ مصرف ، استاندارد بودن آن ، تاریخ انقضا و به موارد بسیار دیگری باید در یک بسته بندی توجه شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button