تأثیر طراحی کارت‌های پستال در تقویت ارتباطات انسانی و تبلیغات یک کسب و کار

تأثیر طراحی کارت‌های پستال در تبلیغات

تأثیر طراحی کارت‌های پستال در تقویت ارتباطات انسانی و تبلیغات یک کسب و کار

به طور کلی طراحی کارت پستال برای یک کمپین تبلیغاتی نقش بسزایی دارد، چرا که به واسطه آن می‌توان به سادگی با مخاطبان‌مان در تعامل باشیم و پیام خود را به آن‌ها انتقال دهیم. در این مقاله از سایت جوپنزا به تأثیر طراحی کارت‌های پستال در تقویت ارتباطات انسانی و تبلیغات یک کسب و کار می‌پردازیم.

در واقع از مزایای بارز تأثیر طراحی کارت‌های پستال در تبلیغات می‌توان به مواردی چون ایجاد انگیزه از طریق جذابیت، انتقال پیام، تعامل مستقیم با مخاطبان و قابلیت حمل آسان آن اشاره کرد. امروزه کارت پستال به اشکال مستطیل یا مربعی عرضه می‌شود که جهت مناسبت‌های مختلفی به مخاطبان ارائه می‌گردد. در واقع این کارت‌ها می‌توانند در امور تبلیغاتی هم به کار روند و یا اینکه در کنار هدیه گذاشته شوند. همچنین کارت پستال‌ها می‌توانند درست مانند لیبل برای اهداف تبلیغاتی نیز کاربرد داشته باشند. در واقع تفاوت اصلی کارت پستال با لیبل در اینجاست که روی محصولات چسبانده می‌شود، ولی این کارت‌ها به همراه محصول ارائه می‌شوند. به طور معمول عموم کارت پستال‌ها از جنس کاغذ یا PVC هستند. در اصل هدف اصلی از طراحی کارت پستال تبلیغاتی انتقال پیام در راستای تعامل بیشتر با مخاطبان است. چنانچه مایلید با صفر تا صد تأثیر طراحی کارت‌های پستال جهت تعامل و تبلیغات کسب‌ و کارها بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب در این مقاله

  • کارت پستال چیست؟
  • اهداف طراحی کارت‌های پستال برای کسب و کارها
  • اهداف طراحی کارت پستال تجاری 
  • تأثیر طراحی کارت‌های پستال در تبلیغات
  • نتیجه گیری

کارت پستال چیست؟

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد کارت پستال‌ها وظیفه انتقال پیام را بر عهده دارند و برای رویدادها یا انواع مناسبت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع از کارت پستال می‌توان برای  اموری نظیر تبریک عید، مناسبت‌های اجتماعی یا انتقال یک پیغام خاص استفاده نمود.

اهداف طراحی کارت‌های پستال برای کسب و کارها

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به صورت اجمالی به اهداف طراحی کارت پستال در کسب و کارها بپردازیم که شامل موارد زیر است:

  • اعتبارسنجی نشانی منزل یا محل کار مشتریان خود
  • ارائه پیشنهادهای فروش و بازاریابی
  • تست  انواع کمپین‌های تبلیغاتی
  • ارسال نامه‌های مرتبط به تراکنش‌های مالی مثل صورت‌حساب یا پیش فاکتور
  • یادآوری، تشکر یا سپاسگزاری و دیگر موارد مشابه

کارت پستال چیست

اهداف طراحی کارت پستال تجاری

در حقیقت کاربرد کارت پستال تنها به مواردی چون تبریک عید نوروز، تولد یا جشن یلدا محدود نمی‌شود. امروزه اکثر کسب‌وکارهای کوچک هم می‌توانند از کارت‌پستال جهت بازاریابی با تأثیرات چشمگیر آن استفاده نمایند تا پیام مقرون به صرفه‌ای را بین مخاطبان خود منتشر کنند.

از اهداف طراحی کارت پستال تجاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اعلام کمپین‌های فصلی فروش
  • تبریک تولد مخاطبان خاص
  • تبریک انواع مناسبت‌های مهم نظیر کارت پستال نوروز
  • یادآوری ملاقات‌ها یا دگیر قرارهای مهم
  • اعلام رخدادهای مهم مثل حضور در نمایشگاه
  • اعلام راه‌اندازی وب‌سایت جدید برای کسب و کارمان

تأثیر طراحی کارت‌ پستال در تبلیغات

در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما مخاطبان محترم را با تأثیرات بارز طراحی کارت‌های پستال در امور تبلیغاتی آشنا نماییم که شامل موارد زیر می‌شود:

  • تاثیر لحظه‌ای

در واقع کارت پستال‌ها جهت خوانده شدن به باز شدن نیازی ندارند. گیرنده، پیام ما را تنها به واسطه برداشتن آن می‌بیند و همچنین خطر رفتن مستقیم به سطل زباله هم از بین می‌رود.

  • افزایش دیده شدن کسب و کار

به طور کلی پیامی که ما در کارت پستال انتشار می‌دهیم، به صورت مستقیم در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد. چنانچه ما آن را با پیامی شخصی شده همراه نماییم و از تصاویر بصری زیبا هم در طراحی کارت پستال استفاده کنیم، احتمال نگهداری این کارت نزد مخاطبان بالاتر می‌رود.

  • انتقال پیام واضح و کوتاه به مخاطب

برخلاف دیگر ابزارهای چاپی که در امور بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرند کارت پستال‌ها برای پیام‌های کوتاه و جسورانه با دعوت به اقدام بالا بهترین گزینه انتخابی هستند. در طراحی کارت پستال باید پیام کوتاه و سریع باشد تا توجه مخاطبان به آن جلب شود. توجه داشته باشید که از جملات طولانی که به تمرکز مخاطب نیاز دارند، باید خودداری کنیم.

  • جنس کیفیت بالا و با دوام

به طور کلی آگهی‌ تبلیغاتی چاپی می‌تواند در پست‌های معمولی یا از طریق کثیف شدن بروشور در معرض آسیب قرار گیرند. در واقع باران، صندوق‌های نامه‌ و مدیریت نامناسب همگی می‌توانند موجب شوند تا پیام ما حرفه‌ای به نظر نرسد. ولی کارت پستال به خاطر جنس ضخیم و نوع ارسال، می‌تواند در مقابل اکثر چالش‌هایی که در مسیر ارائه به مخاطب وجود دارد سالم بماند.

  • مقرون به صرفه نسبت به دیگر ابزارهای تبلیغاتی

کارت پستال در واقع یک روش مقرون به صرفه در امور تبلیغاتی است. در حقیقت چاپ این کارت‌ها برای ما بسیار ارزان‌تر بوده و مشاهده متن آن‌ها نسبت به پست‌های سنتی پاکت‌بندی شده احتیاج به زمان کمتری دارد.

  • طراحی ساده کارت‌ پستال

ساخت کارت پستال نسبت به دیگر فرمت‌ها نظیر طراحی بروشور تاشده به مراتب آسان‌تر است. چنانچه از یک طراح حرفه‌ای جهت ساخت آن استفاده نماییم، زمان صرف شده و هزینه آن هم بسیار کاهش می‌یابد. برای طراحی چشم نواز و تاثیرگذار باید روی برند و جلوه‌های بصری آن تمرکز نمود. چنانچه مایل به طراحی شخصی کارت پستال نیستید، می‌توانید از طرح‌های آماده در فروشگاه‌ها، استفاده نمایید. به عنوان مثال برای سفارش کارت پستال یلدا یک فروشگاه بیش از 200 مدل کارت پستال متنوع و زیبا را ارائه می‌دهد که تنها کافیست ما با ارسال لوگو و پیام، در بازه زمانی کوتاه و مشخص کارت پستال چاپ شده خودمان را در آدرس مدنظرمان تحویل بگیریم.

  • افزایش ترافیک آنلاین

به طور کلی کارت پستال‌ها برای پیام‌های کوتاه به منظور جذب اشخاص بیشتر به وب‌سایت یا کانال‌ رسانه‌های اجتماعی هم بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

  • بازدهی بالا در اهداف بازاریابی

چنانچه پیام را درست ارسال کنیم، می‌توانیم خیلی زود بازدهی خوب این سرمایه‌گذاری چاپی را تجربه نماییم. با توجه به هزینه مقرون به صرفه و پردازش آسان می‌توانیم هزینه‌های خود را خیلی سریع جبران نماییم.

مطالب بیشتر: چگونه یک کارت ویزیت جذاب طراحی کنیم؟

نتیجه گیری

در واقع طراحی کارت پستال یک فرآیند خلاقانه در امور تبلیغاتی است که در آن از هنر استفاده می‌شود. همان طور که در مطالب بالا عنوان شد تأثیر طراحی کارت‌های پستال در تبلیغات نفش بسزایی در موفقیت و رشد یک کسب و کار دارد. در این مقاله به بررسی تأثیرات طراحی کارت‌های پستال در امور تبلیغاتی کسب و کارها پرداختیم.

امید است این مقاله جوپنزا در تقویت ارتباطات انسانی و تبلیغات یک کسب و کار برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل مقاله ” تأثیر طراحی کارت‌های پستال در تبلیغات” نظرات و تجارب شخصی خود را با ما به اشترک گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button