طراحی بسته بندی محصولات چقدر در بازاریابی موثر است

طراحی بسته بندی در بازاریابی

بازاریابی محصولات و نشان دادن آن به مشتری و نشان دادن مشخصات و ویژگی ها و نکات مثبت آن اگر با یک طراحی بسته بندی خوب همراه باشد فروش محصول را افزایش میدهد.

در واقع بسته بندی محصولات یکی از جذابیت های ظاهری است که می توان از آن در یک بازاریابی موفق استفاده کرد.

بیشتر مصرف کنندگان برای خرید یک محصول بسته بندی های منحصر به فرد را ترجیح میدهند.

برای مثال آسان بودن حمل و نقل کالا با یک بسته بندی مناسب و یا اندازه ی مناسب برای بسته بندی برای محصولات خوراکی و مواد غذایی که بتوان آنها را بهتر نگه داری کرد از نکاتی است که مورد توجه مصرف کنندگان قرار دارد.

بسیاری از بسته بندی ها حتی بعد از استفاده از محتویات آن میتوانند برای نگه داری وسایلی دیگر هم مورد استفاده کاربر قرار میگیرد.

برای همین است که نکته های بسیار کوچک به خرید بیشتر مصرف کننده کمک میکند اما بسته بندی های نامطلوب و بدون محتوا بیشتر باعث عدم خرید می شود.

تفاوتی ندارد که چه محصولی را به فروش میرسانید. صرفا نه برای بسته بندی مواد خوراکی بلکه برای پوشاک، لوازم مربوط به تاسیسات که نیاز به حمل و نقل دارند و یک بسته بندی خوب میتواند به نگه داری محصول در هنگام حمل و نقل کمک کند.

همه اینها را باید مشتریان به آن توجه کنند.

اما یکی دیگر از کمک های بسته بندی به بازاریابی، اگر بسته بندی محصولات خوب باشد، تشویق بیشتر مشتریان و ترغیب آنها به خرید محصول میشود.

یک بسته بندی خوب با خدمات طراحی زیبا میتواند خود به خود به خرید و جذب مشتری کمک کند.

استفاده از یک بسته بندی حرفه ای برای محصولات چه مزایایی دارد

۱. سهم بازار شما نسبت به رقیب هایتان افزایش می یابد.

۲.افزایش فروش محصول شما

۳.محصول شما از رقبایتان متمایز میکند

۴.تاثیرگذاری برند شما در ذهن مشتریان و وفاداری آنها به محصولات شپا

۵. برقراری ارتباط بسیار خوب با مشتریان در طراحی بسته بندی شناخت جایگاه محصول در کنار رقبا و فعالیت آنها ،ایجاد شخصیت بصری متناسب با نوع خریدار، راهنمایی نحوه استفاده از کالا، حفظ کیفیت و ایمنی کالا، کارکرد تبلیغاتی بسته بندی در ایستگاههای عرضه و غیره از جمله مواردی است که مشاوران ارتباطات پیام به آن فکر می کنند تا کالای شما در بازار شلوغ و پر از بالا و پایینی از رشدی خوب برخوردار است.

چه عوامل و نکاتی در طراحی بسته بندی باعث میشود طراحی بسته بندی محصول شما جذاب تر باشد

تغییر رنگ و طراحی میتواند محصول را از دیگر محصولات شبیه آن در بازار محصولات جدا کند و همین طور داشتن اطلاعات کافی روی بسته و پرداختن به جزئیات محصول باعث جذب مشتریان می شود.

چون مصرف کننده ها لیشتر به نوشته های روی محصول توجه می کنند.

و هر چقدر که یک برند توضیحات کامل تری را روی بسته بندی محصولات خود داشته باشد ارزش بیشتری برای مشتریان قرار داده و مشتری را بیشتر به خود جذب می کند و زود به محصول شما اطمینان میکند.

در بازاریابی بیشتر ممکن است از خود محصول و یا کاتالوگ آن استفاده شود اما هر چه که طراحی خلاق تری به محصول داده شود می تواند به بازاریابی آن کمک کند.

چون بخشی از روند بازاریابی در مورد معرفی محصول است و هر چقدر که یک محصول بسته بندی بهتر و کامل تری داشته باشد نشان از کیفیت بالای محصول است.

برای همین خود محصول به تنهایی می تواند کیفیت خود را با بسته بندی جذاب تر و بهتر نشان دهد.

کلام آخر

طراحی بسته بندی محصولات یکی از موثرترین و اثربخش ترین ابزار بازاریابی و فروش یک محصول است.

بسته بندی می تواند یک محصول خوب را به محصول عالی تبدیل نماید چون بسیاری از مشتریان شما به ویژگی های ظاهری محصولات اهمیت زیادی می دهند همچنین می تواند در جذب مشتری موفق باشد اگر زیبا و جذاب و تاثیر گذار طراحی شده باشد.

بسته بندی نقش بسیار مهمی در استراتژی بازاریابی شرکت شما در دنیای کسب و کار امروز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button