طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ مجموعه ای از محصولات،خدمات و کالاهای ارائه شده توسط کسب و کارهای مختلف می باشد.این اطلاعات به گونه ای جمع آوری شده است که تمامی جزئیان اصول طراحی کاتالوگ در آن رعایت شده باشد.چاپ کاتالوگ برای کسانی که بعنوان واسطه بین مصرف کننده و تولید کننده هستند تهیه می شود. مانند مخابرات که نقش واسطه را برای ارائه خدمات ایفا می کند. این کار برای معرفی محصول و خدمت به موسسات و شرکت ها و افراد تهیه می شود که فقط به درد  واسطه ها و خریداران عمده می خورد. در طراحی کاتالوگ محصولات،مهم ترین موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که در طراحی تخصصی کاتالوگ نیازهای مشتریان هم در نظر گرفته شود.در حقیقت کسب و کارهای مختلف با استفاده از این روش سعی می کنند محصولات جدید و منحصر به فرد خود را به مشتریان معرفی کنند.در نتیجه خدمات طراحی کاتالوگ فقط برای شرکت های جدید انجام نمی شود بلکه برای برندهای شناخته شده ای که می خواهند محصول جدید عرضه کنند نیز کاربرد دارد.

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی اصولی با توجه به فضای رقابتی در دنیای کسب و کار و تبلیغات و بازاریابی باعث موفقیت در کسب و کار می‌شود، علاوه بر خاص بودن ایده و طرح، باید به نکات مهم دیگر از جمله جذابیت و خلاقیت طرح، محتوای موثر، هویت سازی، رساندن پیام هم میتوان اشاره کرد. برای همین فروش قوی یک محصول به چگونگی طراحی گرافیکی کاتالوگ آن بستگی دارد تا بین صدها رقیب خود متفاوت و خاص باشید.

طراحی کاتالوگ شرکت اجرای دکوراسیون داخلی, طراحی کاتالوگ محصول, طراحی کاتالوگ شرکتی

طراحان تیم خدمات طراحی جوپنزا با توجه به تجربه و تخصص ویژه در زمینه خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای و بروشور های تبلیغاتی و صدها نمونه طرح های کاتالوگ صنعتی و تبلیغاتی اجرا شده آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی و گرافیک، چاپ، تبلیغات، بازاریابی و خلق برند در کوتاه ترین زمان، مناسب ترین تعرفه قیمت، با کیفیت ترین به مشتریان عزیز می‌باشد.

کاتالوگ ها انواع متفاوتی دارند که پرکاربرد ترین آن ها در مبحث کسب و کار ها، کاتالوگ های تبلیغاتی می باشد. ما در ادامه نکاتی که باید برای طراحی کاتالوگ های تبلیغاتی به آن ها توجه کنید را برای شما آماده کرده ایم. البته لازم به ذکر است که این بیشتر این نکات را می توانید برای طراحی انواع کاتالوگ استفاده کنید.

 

  • لوگو و آرم برند سفارش دهنده را با تمام جزئیات و ریزه کاری هایش در طراحی به کارببرید.
  • از جملاتی استفاده کنید که مخاطب را مشتاق به شروع و یا ادامه همکاری نماید.
  • قابل فهم و روان بودن کاتالوگ یکی از مهم تریم اصول طراحی کاتالوگ به شمار می رود.
  • کاتالوگ خود را نه خیلی شلوغ و نه خیلی خلوت طراحی کنید.
  • اگر شرکت و یا سازمان سفارش دهنده شعار خاصی داشت حتماً در طراحی استفاده نمایید.
  • برای اثر گذاری بیشتر طراحی می توانید خود را جای مخاطب هدف آن کاتالوگ قرار دهید تا متوجه شوید که به چه نکاتی نیاز دارد و همان موارد را در طراحی پیاده کنید.
  • کاتالوگ شما باید یونیک، متفاوت و منحصر به فرد تر از طراحی کاتالوگ های رقبا باشد.
  • حتماً به اصول روانشناسی رنگ ها در طراحی خود اهمیت بدهید.
  • به متن و فعل های استفاده شده در آن دقت کنید. زیرا که متن را باید برای مخاطب بنویسید نه برای خودتان.
  • بهتر است در هر مرحله، طراحی خود را با فرد و یا سازمان سفارش دهنده هماهنگ کنید.
  • میزان بودجه ای را که در اختیار دارید را حتماً لحاظ و محاسبه کنید.
 
 

طراحی کاتالوگ ارزان

اگر هم شما قصد دارید کاتالوگی ارزان طراحی کنید و در هزینه ها صرفه جویی نمایید، می توانید روی کاغذ آن مانور دهید چرا که برای طراحی و به چاپ رساندن انواع کاتالوگ از انواع کاغذ ها استفاده می کنند:

  • کاغذ روزنامه: درواقع این نوع کاغذ برای روزنامه ها و یاقیض ها کاربرد دارد و بسیار کم برای چاپ کاتالوک از آن استفاده می شود. اما اگر قصد دارید کاتالوگ هایتان بسیار ارزان تمام شوند، می توانید از این نوع کاغذ استفاده نمایید.
  • کاغذ گلاسه: بهترین نوع کاغذ برای به چاپ رساندن کاتالوگ های با کیفیت همین کاغذ عای گلاسه می باشند. اما توجه داشته باشید قیمت این نوع کاغذ ها کمی گران می باشد.
  • کاغذ خود کپی: حتماً کاغذ هایی که دکتر ها برای تجویز دارو و یا فروشندگان برای نوشتن فاکتور از آن ها برای کپی کردن نوشته هایشان استفاده می کنند را دیده اید؛ به آن کاغذ ها، کاغذ های خود کپی می گویند.
  • کاغذ تحریر: به کاغذ های معمولی که برای کتاب ها و دفتر ها استفاده می کنند، کاغذ تحریر و یا کاغذ سفید می گویند.
  • کاغذ مقوایی: از این نوع کاغذ فقط برای جلد کتاب ها، کاتالوگ و … استفاده می کنند. شما برای صرفه جویی در هزینه هایتان می توانید این جلد مقوایی را حذف کرده و از کاغذی برای صفحات کاتالوگ به کار برده اید، برای جلد کاتالوگ خود نیز استفاده نمایید.
 

اصول طراحی کاتالوگ

کاتالوگ و بروشور یکی از موثر ترین روش های تبلیغاتی از سال 1313 تا به امروز در ایران محسوب می شوند، به گونه ای که در این سال تعدادی از کارخانه های مقوا سازی ایران به ساختن کاغذ روی آوردند تا بتوانند نیاز طراحان کاتالوگ کشور به کاغذ را بر طرف کنند. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت کاتالوگ ها این است که به شما کمک می کند که نه تنها درباره ی محصول یا موردی که مد نظر دارید اطلاعات کسب کنید، بلکه درباره ی مواردی که اطلاعاتی درباره آن ها ندارید و یا حتی به وجود آن ها آگاهی ندارید نیز بتوانید اطلاعات لازم را دریافت کنید.

طراحی کاتالوگ هم مانند هر فرایند دیگری نیاز مند به یک سری مراحل می باشد که اگر بتوانید طبق آن اصول و مراحل عمل کنید، کار و محصولی بی نقص به سفارش دهنده خود تحویل می دهید. ما در ادامه مراحلی که باید در اصول طراحی کاتالوگ به آن ها توجه کنید را برای شما آورده ایم:

  1. هدف و موضوع کاتالوگ و همچنین مشتری و مخاطبان هدف آن کاتالوگ را مشخص کنید: برای رسیدن به این موضوعات نیاز است که سوالاتی مهم و حیاتی را از خود بپرسید. مثلاً :
  • به چه دلیلی این کاتالوگ را طراحی می کنید؟
  • آیا هدف طراحی رزومه نوشتن است و یا تنها قصد معرفی محصولات را دارید؟
  • آیا مخاطب هدف این کاتالوگ مردم عام هستند و یا افرادی که در خوضه ای خاص فعالیت می کنند؟
  • آیا نیاز است که قیمت ها در کاتالوگ نوشته شود و یا خیر؟
  • آیا درباره محصول که قرار است در کاتالوگ تبلیغ کنید اطلاعات دارید؟ چرا که مثلاٌ طراحی کاتالوگ محصولات نفیس و قیمتی مانند طلا، بسیار متفاوت تر از محصولات دیگر می باشد.
  • با چه میزان بودجه ای قصد طراحی دارید؟ البته ما در ادامه قیمت طراحی کاتالوگ و نیز طراحی کاتالوگ ارزان نیز با شما صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
  1. دسته بندی اطلاعات محصولات: در این بخش شما باید تمامی اطلاعاتی که از محصولات را به دست آورده اید اعم از، قیمت محصول، عکس مخصول، طرز کار محصول، تاریخچه محصول، کاربرد آن و … را به شکل درست و اصولی دسته بندی کنید. در انتخاب عککس بسیار توجه کنید و تا جایی که می توانید وسواس به خرج دهید، زیرا که عکس ها مهم ترین وسیله برای انتقال پیام به طرف مقابل می باشند.
  2. تمامی اطلاعات دسته بندی شده را کنار هم قرار دهید: در این مرحله نیاز است پس از دسته بندی هر یک از محصولات همه آن ها را تک به تک کنار هم قرار داده تا در پایان نمایی کلی و به اصطلاح قالب کاتالوگ خود را داشته باشید.
  3. چاپ کاتالوگ: شما می توانید برای چاپ کاتالوگ های خود هم از روش چاپ افست و هم از روش چاپ دیجیتال استفاده کنید. البته شما اگر طراحی کاتالوگ دیجیتال را بر عهده داشتید نیازی نیست به این مرحله فکر کنید، شما باید تمام تمرکز خود را برای همان مراحل طراحی قرار دهید.
  4. انتخاب فونت، رنگ مناسب برای کاتالوگ:
  • انتخاب فونت مناسب برای کاتالوگ: انتخاب نوع فونت و اندازه مناسب برای نوشته ها بسیار مهم است. شما می توانید با انتخاب 2 و یا نهایت 3 اندازه فونت متفاوت برای نوشته هایتان، میزان اثرگذاری متن را بالا ببرید.
  • انتخاب رنگ مناسب برای کاتالوگ:رنگ ها می توانند یکی از مهم ابزار برای پیشبرد اهداف شما در طراحی باشند چرا که رنگ ها مستقیماً روی احساس و منطق ادم ها اثر می گذارد. توجه داشته باشید که اگر سازمان و یا شرکت مشتری شما دارای یک رنگ به خصوص باشند شما بهتر است در طراحی کاتالوگ از آن رنگ استفاده کنید.
  •  

نحوه طراحی و چاپ کاتالوگ

فضای رقابتی در طراحی و چاپ کاتالوگ بسیار زیاد است و دلیل آن هم کاملا واضح است. اهداف تبلیغاتی شرکت ها در بازاریابی و فروش آن ها نقش خیلی زیادی در جلوه های بصری کاتالوگ آنها دارد قطعا رنگ بندی و کیفیت کاتالوگ در بازاریابی و فروش محصولات هر صنف نقش قابل توجهی دارد و همچنین قیمت طراحی کاتالوگ نقش پررنگی در راهبرد های شرکت دارد، مجموعه جوپنزا با طراحی کاتالوگ به صورت فوری، حرفه ای، ارزان، همچنین با کیفیت بالا همه ی اهداف تبلیغاتی شما را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت ارائه میدهد

 

طراحی گرافیک کاتالوگ 

طراحی گرافیک کاتالوگ، یکی از مهم ترین دغدغه های تولیدکنندگان است، زیرا این کتاب کوچک که میخواهد در اختیار مشتریان قرار بگیرد، درواقع معرف جایگاه و اعتبار کاری برند مورد نظر است و سطح کیفی آن تاثیر زیادی در انتخاب شدن توسط مشتریان دارد.در واقع کاتالوگ  فهرستی از محصولات و خط تولید شما میباشد که در آن میتوانید، نام محصول، تصویر محصول که با تکنولوژی عکاسی صنعتی عکسبرداری میشود، سایز یا همان اندازه محصول شما و طرز استفاده از محصول توضیح داده میشود، در کاتالوگ معمولا از بهتریت تصاویر یا محصولات و یا نمونه کارهای شما استفاده میشود.

 

طراحی کاتالوگ محصولات

طراحی کاتالوگ یک فعالیت تخصصی و حرفه ای می باشد که قدم مهمی برای فروش محصولات است. کاتالوگ یک ابزار تبلیغاتی بسیار قوی می باشد که اگر چاپ کاتالوگ قدرتمند انجام شود کمک زیادی به جذب مشتری می کند. مهمترین خصوصیات یک طرح تبلیغاتی قوی شامل این موارد است:

  • چاپ کاتالوگ خوب باید به گونه ای باشد که به طور خلاصه و جامع طراحی شده باشد به نحوی که مصرف کننده در مدت زمان کم فرصت مطالعه آن را داشته باشد.
  • در طراحی کاتالوگ محصولات باید محصولات و کالا را با صداقت توصیف نمود و در آن اغراق نشود چون در این صورت مشتری اعتمادش را از دست می دهد و احساس فریب خوردگی می کند و از خرید منصرف می شود.
  • هنگام چاپ کاتالوگ محصولات توضیحات به گونه ای باشد که به تمام سوالات و ابهامات مشتری پاسخ کامل داده شود. برای مثال مشخصات کامل تولید کننده و اسم محصول و… دقیق ارائه شود.
  • در طراحی کاتالوگ محصولات دقت شود که بهتر است از چهار رنگ استفاده شود و در استفاده از رنگ ها سلیقه و خلاقیت بکار رود.
  • در چاپ کاتالوگ محصولات برای این که تبلیغات به چشم آید و جلوه داشته باشد می توان از روکش هایی مانند سلفون و یووی استفاده نمود.
طراحی کاتالوگ شرکت WE DOOR, طراحی کاتالوگ, طراحی کاتالوگ حرفه ای

طراحی کاتالوگ حرفه ای و خلاقانه

طراحی کاتالوگ حرفه ای و رقابت شدید در کسب و کار، بازاریابی و تبلیغات هدفمند، یکی از موثرترین راه ها برای موفقیت و کسب درآمد است.طراحی حرفه ای خلاقانه باعث ارتباط سریع مخاطب با محصولات، خدمات و اطلاعات شرکت در یک قالب هماهنگ می‌شود تا مخاطبان با مطالعه در کوتاه ترین زمان به پیام مورد نظر برسند.از کاتالوگ به عنوان یک ابزار همیشه در دسترس یاد می شود و با امکان دیده شدن در دفعات بیشتر. و از دیگر مزایای آن بازگشت هزینه کاتالوگ در کمترین زمان ممکن نسبت به سایر ابزارها تبلیغاتی میباشد. بطور معمول پیام‌ها و عناصر مهم در طراحی کاتالوگ شامل:

معرفی شرکت، شعار تبلیغاتی، نمایش محصولات یا خدمات، تصاویر، اطلاعات محصولات، تازه‌ها، چشم‌اندازها، افتخارات، گواهینامه‌ها، اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی در قالب یکپارچه به مشتریان می‌باشند.

نمونه کارها

یک طراحی کاتالوگ خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در طراحی کاتالوگ، با هنر، تمایل به خرید را در مشتری باید ایجاد کرد، طراحی برای مخاطب باشد و تعیین کردن مخاطب و هدف طراحی کاتالوگ را شروع کرد.بخش محصول محور بودن، در واقع هدف کسب سود و فروش بیشتر محصول است نه اطلاعات اضافی چهارمین ویژگی استفاده از عکس های خلاقانه و باکیفیت از محصولات میباشد.

و استفاده از سبک سازگار با فیلد کاری شما و سایز فونت ها و فاصله جملات که باعث کاهش خوانایی نشود، استفاده از کاتالوگ ابعاد استاندارد مقرون به صرفه یکی از مهمترین ویژگی ها می باشد، استفاده از محصولات پر فروش و پر سود در بهترین فضای کاتالوگ بیشتر خوانندگان کاتالوگ اولین نگاه از سمت بالا سمت راست شروع و سپس به بخش های دیگر یک مجله یا کاتالوگ نگاه می کنند، پس استفاده از بهترین فضا برای تولید یک کاتالوگ حرفه ای ضروری است.

دادن حس خرید با هنر طراحی برای مخاطب محصول محور بودن کاتالوگ استفاده از تصاویر بزرگ محصول محدود کردن تعداد فونت ها و سبک استفاده از کاتالوگ استاندارد مقرون به صرفه تر استفاده از محصولات پرفروش و پر سود در بهترین فضای کاتالوگ، از ویژگی های یک کاتالوگ خوب میباشد.

مزایای طراحی کاتالوگ

بازاریابی و تبلیغات هدفمند افزایش فروش و کسب درآمد در دسترس بودن و ماندگار بودن کاتالوگ افزایش اعتبار و مطرح شدن برند در کسب و کار ارائه کاتالوگ تخصصی در بازار داخلی و بیرون مرزی ارائه مستقیم و هدفمند به مخاطب و مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی از مزایای چاپ کاتالوگ میباشند.

قیمت طراحی کاتالوگ

قیمت طراحی کاتالوگ

عوامل مختلفی بر قیمت طراحی کاتالوگ تاثیر گذار است مانند طراحی و چاپ،صفحات، نوع طراحی و ابعاد و سایز. کاتالوگ ها در عین این که ساده هستند ممکن است دارای پیچیدگی هایی باشند. تعداد صفحات کاتالوگ، راهنمایی آن، چند زبانه بودنش و نحوه ی طراحی بر قیمت تاثیر دارد. و برای اینکه بتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش تان افزایش یاد باید طراحی هوشمندانه تری را انتخاب نمایید و هرچه طراحی حرفه ای تر باشد و از متریال های با کیفیت تری استفاده شده باشد هزینه طراحی کاتالوگ بیشتر می شود. و در این حالت امکان تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل بیشتر می شود.

گاهی لازم است طراحی کاتالوگ محصولات لوکس تر باشد و از قالب های ویژه برای آن استفاده نمود. مثلا از یووی موضعی و سطوح نقره کوب و یا طلا کوب استفاده کرد تا جلوه ی ویژه ای به آن داد که این موارد هزینه طراحی کاتالوگ را افزایش می دهد. این که از چه صحافی ای استفاده شود و یا جنس و جلد کاتالوگ چگونه انتخاب شود و به صورت مات باشد یا براق بر قیمت تاثیر دارد.

معمولا صنف های مختلف لیستی از محصولات خود را که شامل، قیمت محصول موجودی، نام آن و یا اگر تخفیفی نسبت به آن محصول است را درج میکنند و در اختیار مردم یا عموم قرار میدهند و در واقع طراحی و چاپ کاتالوگ بخشی از تبلیغات و معرفی محصول هر شرکت بزرگ یا کوچکی است.

از جمله عوامل دیگری هم در تعیین قیمت انواع کاتالوگ ها نقش دارند که تعدادی از آن ها عبارتند از:

  1. میزان و سابقه طراح کاتالوگ.
  2. قالب و فرم بندی طراحی کاتالوگ.
  3. جنس کاغذ استفاده شده برای کاتالوگ.
  4. نوع و روش چاپ کاتالوگ (افست، دیجیتال و …).
  5. قیمت طراحی کاتالوگ دیجیتال با چاپی نیز متفاوت خواهد بود.
  6. بعضی از افراد از عکاس استفاده می کنند که این باعث افزایش قیمت خواهد شد.
  7. میزان و تیراژی که کاتالوگ قرار است به چاپ برسد.
 

نوع کاتالوگ:

  • کاتالوگ علمی: در این نوع کاتالوگ استفاده عکس ها و تصاویر با کیفت همانند متن ها و توضیحات عمومی بسیار مهم هستند. به همین دلیل کیفیت و میزان تصاویر استفاده شده در این کاتالوگ ها قیمت ان را تعیین می کند.
  • کاتالوگ فروش و تبلیغات: در این نوع کاتالوگ ها بیشتر متنی که درباره کاربرد و طرز کار آن وسیله نوشته شده اهمیت دارد و تصاویر در رتبه دوم قرار می گیرد. به همین دلیل معمولاً ارزان تر از دیگر کاتالوگ ها می باشند.
  • کاتالوگ هنری: کاتالوگ های هنری بیشتر در نمایشگاه ها و گالری های هنری به کار گرفته می شوند. در این نوع کاتالوگ رنگ، طراحی و تصویر سازی بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل کاتالوگ های هنری اغلب از قیمت های نسبتاً بالاتری برخوردارند.

خدمات طراحی کاتالوگ

خدمات طراحی کاتالوگ

شرکت و چاپ خانه جوپنزا در طول سالیان فعالیت خود همواره بر این تلاش بوده تا به شما در زمینه تبلیغات به بهترین نحوه ممکن خدمت رسانی کند و به شما عزیزان در راه پیشرفت کمک رسانی کند. ما در جوپنزا بهترین تیم طراحی کاتالوگ به همراه به روز ترین و جدید ترین دستگاه های چاپ، اعم از چاپ دیجیتال و چاپ افست را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم تا شما بتوانید با خیال راحت وظیفه ی طراحی و چاپ کاتالوگ های خود را به ما بسپارید.

سفارش طراحی کاتالوگ

شما برای طراحی کاتالوگ خود و نیز کمتر شدن هزینه های تمام شده، نیازمند چاپ خانه و شرکتی هستید که هم خود کاتالوگ را با دقت و زیباترین حالت ممکن برای شما طراحی کند، و هم با به روز ترین تجهیزات آن را به چاپ برساند، و در آخر کاری تمیز و بی عیب و نقص به شما عزیزان تحویل دهد.

مقالات و اخبار
Call Now Button