معرفی ست اوراق اداری

طراحی اوراق اداری شرکت دانش مدار مشرق

به مجموعه سربرگ، کارت ویزیت و پاکت نامه یک شرکت برای تبلیغات،  طراحی اوراق اداری گفته می شود. وسایل دیگری مانند کاغذ یادداشت، لیبل وسایل، فلش کارت و کارت های اعتباری و پرسنلی هم از نمونه های معرفی ست اوراق اداری هستند.

با استفاده از این ست، به وسیله ایده های نو و خلاق و با استفاده از اصول طراحی گرافیکی و چاپ با کیفیت، می توان به یک ابزار تبلیغاتی تاثیرگذار، با صرف هزینه کم و در کمترین زمان نسبت به دیگر ابزارهای تبلیغاتی، دست پیدا کرد.

اصول مهم در طراحی فولدر

خدمات طراحی، جذابیت و خلاقیت، ابعاد مناسب فونت ها و ترکیب بندی هارمونی رنگ ها، ساخت قالب خلاقانه و کاربرد چندگانه، طراحی قالب خلاقانه با برش خاص با قابلیت کاربرد چندگانه، کیفیت چاپ: چاپ اختصاصی و با کیفیت با رعایت استانداد های روز دنیا، نوع برش ، تیغ و صحافی: ساخت قالب لیزری و صحافی، برش لیزری، بسته بندی در مجموعه جوپنزا با رعایت این اصول چاپ فولدر را با گارانتی کیفیت به مشتریان محترم خدمات ارائه می دهد.

طراحی بروشور چه ویژگی هایی دارد و تفاوت آن با کاتالوگ در چیست

طراحی بروشور مانند کاتالوگ دارای فرایند تولید مشابه در ساختاری متفاوت است، بروشور ها کاربرد های متفاوتی دارند از یک بروشور تبلیغاتی کوچک تا یک بروشور یا دستورالعمل یک محصول و یا نقشه راهنما یک هتل، برای همین طیف وسیعی از خدمات و کاربردها را در برمی گیرد، از تفاوت های آن میتوان به اختصار نویسی در متن، بخش بندی، اصلاحات تماس و نقشه به طور کلی یک ابزار اطلاع سریع می باشد. از تفاوت های فیزیکی بروشور با کاتالوگ می توان به ابعاد با قابلیت حمل راحت و تا شدن در دو لت، سه لت یا بیشتر در برش خاص و خلاقانه اشاره کرد.

استفاده از بروشور چه مزایایی دارد

از مزایای طراحی بروشور  نسبت به کاتالوگ هم می توان به هزینه کمتر، راحتی انتقال پیام و هدفمندی ارائه اطلاعات کلیدی به کاربر اشاره کرد. بروشور در ابعاد و سایز های استاندارد انجام می شود، به همین دلیل طراحی بروشور یکی از پر تنوع ترین ابزار های تبلیغاتی میباشد.

بروشور چه قابلیت هایی دارد

  • اول اینکه در طراحی بروشور می توانید از سایز های مختلف استفاده کنید.
  • بروشور تنوع نسبتا بالایی نسبت به دیگر ابزار های تبلیغاتی دارد.
  • بروشور از ابزار های مؤثر و پر مصرف در تبلیغات می باشد.
  • بروشور می تواند در شکل ها و اندازه های مختلف چاپ شود.
  • هزینه طراحی بروشور نسب به طراحی کاتالوگ کمتر است.

چگونگی طراحی پاکت نامه

ابعاد پاکت نامه مطابق سربرگ سایز A4 انتخاب می شود. معمولا اندازه پاکت به اندازه یکسوم ابعاد سربرگ به اضافه نیم سانتی متر از هر دو طرف تعیین میشود.
پاکت نامه هم مانند دیگر ست اوراق اداری باید دارای لوگو، عنوان و نشانی شرکت یا سازمان باشد. معمولا لوگو و اسم شرکت در قسمت بالایی و چپ پاکت قرار میگیرد. آدرس هم در قسمت پایین سمت چپ نوشته می شود. نکته مهم در طراحی پاکت نامه، قرار دادن محلی برای زدن تمبر که در قسمت بالای سمت راست است، این قسمت باید خالی باقی بماند.

طراحی سربرگ چیست

به کاغذهایی که دارای نشان سازمانی برای نگارش نامه های رسمی و شرکتی مورد استفاده قرار می گیرند سربرگ میگویند. سربرگ ها بیشتر در سایزهای A4 و A5 تهیه میشوند و خیلی کم در سایزهای دیگر چاپ می شوند.

در سربرگ از چه المان های استفاده میشود

۱. لوگو یا نشان تجاری

در سربرگ های ایرانی، در گوشه بالایی و سمت راست برگه قرار می گیرد. اما بستگی به سلیقه طراح، قابل انتقال به دیگر نقاط برگه هم می باشد. در واقع قانون نوشته شده و خاصی برای قرارگیری طراحی لوگو در سربرگ وجود ندارد و در سربرگ های غیراداری و شخصی به سلیقه صاحب اثر بستگی دارد.

۲. تاریخ، شماره نامه و پیوست

بیشتر در قسمت بالایی و سمت چپ قرار دارد. سایز فونت نوشته آن کمتر از ۱۰ و بیشتر از ۱۱ نمی باشد. تاریخ، شماره نامه و پیوست یکی از کلیدی ترین المان های سربرگ های اداری و سازمانی است.

۳. اسم ارگان یا شرکت

محل آن در بالای سربرگ است تا در اولین نگاه، مالکیت آن توسط بیننده تشخیص داده شود. معمولا در مورد فعالیت شرکت، توضیح کوتاهی با فونت کوچکتر از عنوان، در زیر آن نوشته می شود.

۴. آدرس و نشانی

یکی دیگر از المان های مهم سربرگ ها، درج راه های ارتباطی با شرکت مانند آدرس و نشانی دقیق، شماره تماس تلفن و فکس، آدرس وب سایت و ایمیل است تا در صورت نیاز به پاسخ مکاتبات اداری و رسمی، همه ی راه های ارتباطی در دسترس مخاطب باشد.

از طراحی کارت ویزیت در چه مواقعی استفاده میشود

یکی از ساده ترین ابزارهای بازاریابی کارت ویزیت است. از کارت ویزیت در موقعیت های مختلفی می توان استفاده میشود‌.

به همین دلیل لازم است این کارت کاملا به صورت تخصصی و حرفه ای طراحی شود، خوانا و جذاب باشد و به مخاطبان بهتر معرفی شود تا دلیلی برای انتخاب شرکت شما داشته باشند.

در طراحی یک کارت ویزیت حرفه ای چه نکاتی را باید در نظر گرفت

عناصری که لازم است بر روی طراحی کارت ویزیت در نظر گرفته شود عبارتند از لوگو یا آرم تجاری، توضیح مختصر از زمینه فعالیت و راه های ارتباطی با شرکت. سایز فونت نوشته های کارت ویزیت حداکثر ۱۲ است. در کارت ویزیت برخلاف سربرگ از تنوع فونت بیشتری می توان استفاده کرد؛ اما بیش از ۳ فونت هم از حرفه ای بودن کارت کم میکند.

از به کار بردن عکس های دارای جزئیات، به علت عدم امکان بزرگنمایی، به شدت بپرهیزید. کارت های ویزیت دارای اندازه های استاندارد هستند. ولی در صورتیکه که کارت های عمودی را انتخاب کرده اید، کاستن دو تا چهار میلی متری از عرض آن باعث جذابیت بیشتر آن میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button