معرفی طراحی بسته بندی و انواع طراحی بسته بندی محصول

روش های طراحی بسته بندی

معرفی طراحی بسته بندی به معنای تهیه ظرف محافظ یا سیستمی كه سلامت كالا و محصول را در فاصله تولید تا مصرف حفظ كند و آن را از ضربات، صدمات، لرزش، فشار و ارتعاش، نگه دارد.طراحی بسته بندی محصولات مانند: بسته بندی مواد غذایی، بهداشتی و دارویی، پوشاک و لباس، رستوران و فست فود، شیرینی و شکلات و موارد خاص و خلاقانه و انواع محصولات تبلیغاتی و صنعتی است و از جمله توانایی های مجموعه جوپنزا، چاپ و طراحی بسته بندی و جعبه می باشد.

چگونگی مراحل طراحی جعبه محصول

پس از مشخص شدن ابعاد محصول، محتویات و لوازم جانبی که همراه با محصول به مشتری ارائه می‌شوند، می‌توان ابعاد جعبه شامل طول، عرض و ارتفاع را محاسبه کرد. بهترین نرم‌افزار برای تهیه خط قالب جعبه، نرم‌افزار اتوکد است. پس از آماده کردن خط قالب توسط اتوکد میتوان برای نرم‌افزارهای دیگر خروجی گرفت. پس از آماده‌کردن ابعاد و خط قالب جعبه حالا نوبت به طراحی ظاهری جعبه می‌رسد که به یک طراح باتجربه نیاز دارد.

برای چاپ جعبه ارزان از چه مقوایی استفاده میشود

ارزان‌ترین راه چاپ جعبه برای محصولات تولیدی، استفاده از مقوای پشت طوسی است. مقوای پشت طوسی به دلیل اینکه از بازیافت کاغذهای پوشال و مقوا تولید میشود، نسبت به دیگر مقواهای موجود در بازار قیمت کمتری دارد. باید بدانید که مقوای پشت طوسی به دلیل قابلیت بازیافت، برای بسته‌بندی محصولات غذایی و بهداشتی که در تماس مستقیم با مقوا قرار می‌گیرند، مناسب نیست و باید از مقواهای دیگر استفاده کرد.

برای چاپ جعبه بهداشتی از چه مقوایی استفاده میشود

برای چاپ جعبه‌های محصولات غذایی و خوراکی، آرایشی_بهداشتی و دارویی باید از مقوای بهداشتی و یا پشت سفید استفاده کرد. این نوع مقواها از لحاظ بهداشتی مورد تایید بهداشت جهانی هستند و از لحاظ کیفیت چاپ هم از مقواهای دیگر کیفیت بالاتری دارند.

نکته دیگری که در مورد مقوای ایندربرد باید بدانید این است که این مقوا از لحاظ ضخامت و استقامت نسبت به دیگر مقواها برتری دارد. برای چاپ مقوای ایندربردِ بالای ۳۰۰ گرم معمولا از دستگاه‌های رولند استفاده می‌شود.

طراحی بسته بندی چیست و چقدر اهمیت دارد

طراحی بسته بندی شامل ترکیبی از فرم، مواد، رنگ، تصویر و تایپوگرافی آمیخته با عناصر گرافیکی است که یک محصول را برای عرضه در بازار و بازاریابی آماده میکند. هدف اصلی بسته بندی به وجود آوردن ظرف نگه دارنده ای است که به منظور محافظت، حمل و نقل، توزیع، نگه داری ، شناسایی و ایجاد تمایز از محصولات مشابه دیگر در بازار استفاده میشود.
در پایان، هدف از طراحی بسته بندی درست شدن اهداف بازاریابی از طریق ایجاد ارتباطی متفاوت با مشتری و فروش بیشتر است.

دلایل اهمیت طراحی بسته بندی

اگر تولید کننده یک محصول هستید باید بدانید چگونگی طراحی بسته بندی محصولتان به همان اندازه مهم است که خود محصول چقدر اهمیت دارد.

۱. جابجایی

حمل و نقل از کارخانه به فروشگاه، قرارگیری در قفسه های فروشگاه

۲. کاهش ضایعات

امکان استفاده مجدد از بسته بندی محصول، سهولت در تقسیم و انبار محصولات، افزایش ماندگاری، کاهش انرژی مصرفی برای حمل و نقل.

۳. ارتقاء محصول

توضیحات محصول، ترکیبات ویژگی ها و مزایای محصول، پیام های تبلیغاتی و تجاری.

۴. اطلاعات

شناسایی محصول، طرز تهیه و استفاده محصول، اطلاعات غذایی و روش نگه داری، توصیه های ایمنی، اطلاعات تماس، دستورالعمل باز کردن محصول، مدیریت چرخه عمر محصول.

۵. سهولت

آماده سازی و ارائه محصول، روش نگهداری، سهم بندی.

۶. تقسیم بندی

لیست واحدهای مصرف کننده، تهیه لیست واحدهای خرده فروشی و حمل و نقل.

۷. محافظت

مانع شکستن محصول میشود، جلوگیری از هدر رفتن رطوبت، گازها، نور، طعم دهنده و رایحه و از آلودگی، دستکاری و سرقت جلوگیری میکند، ماندگاری را افزایش میدهد.

قیمت طراحی بسته بندی چگونه تعیین میشود

پیش از وارد شدن به این مبحث بهتر است بدانید یک بسته بندی حرفه ای برای محصولتان سرمایه گذاری است نه هزینه کردن.

قیمت خدمات طراحی بسته بندی با توجه به نیاز شما و پس از برگزاری جلسات مشاوره و ارزیابی نیاز بازار و مصرف کننده و تخمین هزینه چاپ و طراحی جداگانه حساب میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button