اصول مهمی که باید در طراحی پوستر تبلیغاتی ساده رعایت شود

اصول طراحی پوستر تبلیغاتی ساده

طراحی پوستر های تبلیغاتی یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای انتقال پیام به مخاطب هستند.با اینکه این محصولات جنبه تبلیغ دارند اما گاها کمپانی ها به شدت در این حوزه با یک دیگر رقابت کرده و سعی در طراحی هرچه بیشتر و بهتر یک پوستر دارند. طراحی پوستر کمک شایانی به اثربخشی تبلیغات و تحت تاثیر قرار دادن مخاطب هدف میکند.طراحی پوستر مانند طراحی بیلبورد است که میتواند در هر مکانی نصب شود و هر میزان اطلاعات و مطالبی را که مورد نظر است،بدون ترس از محدودیت در آن گنجاند.در ادامه به اصول طراحی پوستر تبلیغاتی ساده که باید رعایت شود،می پردازیم.

اصول طراحی پوستر تبلیغاتی ساده

حال این موضوع مطرح میشود که هنگامی که ما تصمیم به سفارش طراحی پوستر تبلیغاتی ساده گرفتیم چگونه بفهمیم کاری را که به ما تحویل داده اند یک کار حرفه ای است و موجب اتلاف وقت و سرمایه ما نشده؟پس شما چه به عنوان کارفرما و سفارش دهنده  بد نیست مطالب زیر را خوانده و آگاهی مختصری درباره آن کسب کنید.

تناسب و هماهنگی

یک پوستر تبلیغاتی  آن است که از تناسب و هماهنگی قابل قبولی بین مطالب،رنگ ها،موضوع،لوگو و سایر موارد برخوردار باشد؛این موضوع کمک کننده است که مخاطب هنگام توجه به پوستر تبلیغاتی بتواند همه چیز را بهم ربط دهد و  به اصطلاح موردی نباشد که توی ذوق بزند.

هدف گذاری

اولین و اصلی ترین گام چه در طراحی پوستر و چه در هر موضوع دیگری انتخاب هدف دقیق است؛این موضوع اهمیت بسیاری دارد که شما برای چه هدفی میخواهید اقدام  به طراحی پوستر کنید؟ پاسخ این پرسش مسیریابی های بعدی شما را در این فرایند تسهیل خواهد کرد.

مخاطب شناسی

شما باید بدانید که پوستر مد نظر شما اولا قرار است برای چه دسته ای از مخاطبان طراحی شود،ثانیا میخواهیم چه تاثیری روی مخاطب بگذارد؟به فکر فرو رود یا هیجان زده شود؟پس از پاسخ دقیق به این پرسش ها سپس اقدام به خدمات طراحی کنید که متناسب با سلیقه و خوشایند مخاطب شما باشد.

بررسی موضوع

پس از حل و فصل دو مورد بالا یعنی هدف گذاری درست و شناخت مخاطب، حال به موضوعی که میخواهیم پوستر ا بر اساس آن طراحی و تنظیم کنیم روشن شله است.

مطالب واطلاعات

اطلاعات و محتوایی که روی یک پوستر تبلیغاتی درج میشود باید به گونه ای باشد که مخاطب با یک نگاه،دست کم بتواند متوجه منظور و مفهوم پوستر تبلیغاتی بشود و به اصطلاح قابل فهم باشد.در یک پوستر تبلیغاتی مطالب مختصری راجع به موضوع خاصی اورده میشود.حتی اگر مخاطب کل مطالب را نخواند،پوستر باید به گونه ای باشد که فرد به اصلی ترین نکات پی ببرد.

فونت ها و فورمت ها

فونت ها و فورمت ها موارد ثابتی نیستند تنها باید به این نکته توجه شود که از لحاظ طراحی،تناسب لازم را با دیگر موارد پوستر داشته باشند.

تصاویر مناسب

تصویر سازی ها در یک پوستر تبلیغاتی باید بسیار خلاقانه و تاثیر گذار باشند که مخاطب را  به خواندن مطالبی که بر روی آن نوشته شده سوق دهند و الا چنگی به دل نمیزند و افراد به سادگی از آن عبور میکنند.به کار بردن تصاویر زیبا و جذاب میتواند به خوبی منظور و مفهوم پوستر شما را منتقل کند.استفاده از رنگ های متضاد،تصاویر متضاد و یا هرچیز دیگری که مخاطب را به جذب کند میتواند بسیار تاثیر گذار باشد.

سازماندهی و ترکیب

در اصول طراحی پوستر تبلیغاتی ساده،ترکیب تمام اجزایی  که در بالا گفته شد و شیوه قرار گیری  آنها در پوستر از اهمیت بالایی برخوردار است.و باید به گونه ای باشد که بر جذابیت و قابل فهم بودن آن بیفزاید.شما با انتخاب یک تیم حرفه ای طراحی پوستر تبلیغاتی میتوانید اطمینان حاصل کنید که با رعایت تمام فاکتورهای لازم برای خلق یک پوستر تبلیغاتی زیبا ،شما را در توسعه کسب و کارتان یاری میدهد.

مزایای پوستر تبلیغاتی

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد یک پوستر محدودیت های سایر روش ها را ندارد و میتوان هر میزان مطلبی را که بخواهیم در آن بگنجانیم.مورد بعدی این است که پوستر های تبلیغاتی میتوانند بسیار بهتر از سایر روش ها باشند به این معنا که فضای زیادی برای مانور دهی دارند.و دیگر اینکه پوستر ها بیلبورد های کوچکی اند که بسیار مقرون به صرفه تر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button