چه افرادی برای کسب و کار خود به طراحی کاتالوگ نیاز دارند

مزایای طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

همه ی افرادی که در زمینه های صنعتی، تولیدی، بازرگانی، تجاری، پزشکی و غیره فعالیت دارند، از جمله افرادی هستند که داشتن یک کاتالوگ حرفه ای و تاثیر گذار یکی از لازمه های ضروری آنها برای تبلیغات و بازاریابی است.شرکت طراحی جوپنزا، مشتری های های زیادی از شهرهای مختلف کشور داشته اند.اگر میخواهید طراحی کاتالوگ شما حرفه ای باشد و مشتری کاتالوگ شما را به مدت طولانی حفظ کند، طراحی های کاتالوگ خود را به طراحان خبره شرکت جوپنزا بسپارید.

معرفی طراحی کاتالوگ

کاتالوگ به تعدادی از صفحات هماهنگ با هم گفته می شود که برای معرفی محصولات و یا خدمات یک شرکت یا کسب و کار طراحی می شود. هر مجموعه ای نیاز به کاتالوگ و به اشتراک گذاری آن در جهت افزایش فروش محصولات خود دارد.اگر میخواهید کارتان راحت باشد و تاثیرگذار در زمینه تبلیغات، میتوانید از بخش طراحی کاتالوگ استفاده کنید. کاتالوگ برای ارائه ی محصولات شما بسیار مناسب است،پیشنهادهای ویژه، بررسی فنی و تخصصی محصول و از همه مهمتر ایجاد فضایی برای مقایسه ی محصولات شما و برتری های آن نسبت به محصولات دیگر رقبایتان که موجود در بازار می باشد.

معرفی طراحی کاتالوگ

چگونگی طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ هر کسب و کاری از موثر ترین و مهم تریت بخش هایی است که مخاطب را درگیر می کند.آموزش در طراحی کاتالوگ اول حوزه ی فعالیت شما را بررسی می کند و براساس آن سبک پیشنهادی خود را  رونمایی می کند.سبک های شبیه به هم میتوانند کار شما را بیشتر جذاب و اصولی کند. کاتالوگ هر کسب و کاری نشانه ی اصالت محصولات آن شرکت و کسب و کار می باشد و در این بین یک طراحی غیر اصولی می تواند تمام برنامه ها را برای جذب مشتری به هم بریزد.سبک های متفاوتی برای طراحی کاتالوگ وجود دارد.شما باید متناسب با مخاطبتان خود آن را تعیین کنید.سبک طراحی هر کسی، هویت سازمانی آن را مشخص میکند و هرچه این سبک اختصاصی تر باشد، بر اصالت آن شرکت می افزاید.برای خود سبکی متفاوت ایجاد کنید و آن را در تمام اوراق خود از کاتالوگ تا هر بخش دیگر پیاده و تاکید کنید.

انواع کاتالوگ

۱.کاتالوگ چاپی

قدیمی ترین و رایج ترین روش ارائه کاتالوگ میباشد، یعنی همان چاپ روی کاغذ.

۲.کاتالوگ دیجیتال

بر روی بستر الکترونیک و اینترنت قرار می گیرد و روی نمایشگر کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل و تبلت قابل مشاهده است. اگر شما برای کسب و کارتان یک وبسایت دارید حتما یک نسخه از کاتالوگ خودتان را به صورت دیجیتال روی وبسایتتان قرار دهید.

تفاوت کاتالوگ و بروشور

۱. مخاطب

مخاطب کاتالوگ هم مشتریان عمده هستند و هم عموم مشتریان، اما مخاطب بروشور اغلب برای مشتریان جزء طراحی می شود.

۲. چگونگی ارائه ی اطلاعات

در کاتالوگ اطلاعات کلی ارائه می شود، اما بروشور به جزئیات محصولات می پردازد.

۳. حجم

طراحی بروشور برعکس کاتالوگ که معمولا حجیم است معمولا تک برگ است.

۴. سایز

کاتالوگ سایزهای استانداری دارد، اما بروشور این گونه نمیباشد، مثلا بروشورهای دارویی با توجه به اندازه ی بسته بندی دارو طراحی و چاپ می شوند.

۵. قیمت

بروشور ها با توجه به حجم کم و جنس کاغذ معمولا کمتر مرغوب هستند و نسبت به کاتالوگ هزینه ی طراحی و چاپ کمتری دارند.

یک کاتالوگ حرفه ای چه ویژگی هایی دارد

یک کاتالوگ حرفه ای و خوب اگر این چند ویژگی را که در ادامه میگوییم داشته باشد، مسلما هدف شما که همان جذب مشتری و افزایش فروش است به حقیقت میپیوندد.در ابتدا یک کاتالوگ خوب باید طراحی جلو قوی داشته باشد؛ کاتالوگ شما قبل از اینکه در دست مشتری قرار بگیرد و ورق زده شود، تکلیف خود را با جلدش مشخص میکند.یک جلد زیبا و تاثیر گذار در همان ایتدا نظر مخاطب را به خود جلب می کند و او را وسوسه می کند که کاتالوگ را بردارد و مطالعه کند.یک کاتالوگ حرفه ای و خوب باید تم گرافیکی مناسب داشته باشد؛ لازمه ی هر طراحی کاتالوگ حرفه ای داشتن تم گرافیکی متناسب با موضوع، محتوا و هدف کاتالوگ است.

تم گرافیک، شامل هویت بصری برند و نیازهای شما است که به طراح اعلام میکنید. و طراح هم بر همین اساس یک تم گرافیکی را در کل کاتالوگ ایجاد می کند.البته این کار نیاز به مهارت و تجربه ی کافی دارد، طوری که هن یکچارچگی بصری داشته باشد، و هم تنوع طرح را در کل کاتالوگ دیده شود.در کاتالوگ حرفه ای باید از عکس ها و تصاویر باکیفیت استفاده کرد؛ قسمت مهم یک کاتالوگ، عکس ها و تصاویر آن است. کاتالوگ، یک ابزار تبلیغاتی عکس محور است.بیننده از دیدن یک مشت نوشته و اطلاعات قطعا هیچ لذتی نمی برد و قطعا کاتالوگ شما نادیده گرفته میشود.پس باید دقت لازم را در انتخاب به کارگیری عکس و یا تصاویر با کیفیت داشته باشید.

نحوه سفارش طراحی کاتالوگ

در شرکت طراحی جوپنزا، اول با یک مشاوره ی رایگان، به نیازسنجی مشتری می پردازند، و با دادن اطلاعات کامل در زمینه صورت مسئله، نسبت به شناسایی و معرفی قالب صحیح نسبت به انجام خدمات طراحی اقدام می کنند.یعنی با دریافت اطلاعات اولیه مشخص می کنند که آیا کاتالوگ فرمت درستی برای ارائه به مخاطب هست یا با توجه به نیازها و اهداف مورد نظر، مواردی چون بروشور و فلایر فرمت مناسب تر است. بعد از مشخص شدن نوع ارائه یعنی کاتالوگ، اطلاعات کامل مثل همه ی فایل های نوشتاری، تصاویر و عکس ها، طراحی لوگو و مواردی مثل گواهی نامه ها دریافت می شود.بعد از آن بر اساس فرم پرسشنامه ای که در اختیار مشتری قرار می گیرد نیاز سنجی کامل توسط کارکنان شرکت جوپنزا انجام میشود و کار به واحد طراحی انتقال داده می شود.

عوامل موثر بر قیمت طراحی کاتالوگ

هزینه ی طراحی یک کاتالوگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. البته هر سال تعرفه ی طراحی خدمات مختلف در شرکت جوپنزا اعلام می شود.البته ذکر شده است که این تعرفه ها یک پیشنهاد است، و گروه های طراحی جوپنزا می توانند با توجه به نیازهای مشتری و بنا به شرایط کاری خود، تعرفه ی اعلامی را اختصاصی کنند.می توانید برای دریافت مشاوره ی رایگان و هم اطلاع از هزینه ی طراحی و چاپ یک کاتالوگ حرفه ای با شرکت جوپنزا تماس بگیرید.

طراحی کاتالوگ حرفه ای و برندینگ چه ارتباطی با هم دارند

کاتالوگ یکی از ابزارهای طراحی هویت سازمانی و قسمت مهم آن طراحی هویت بصری است.

یک طراحی کاتالوگ حرفه ای شما را یک قدم به ساختن برند موثر نزدیک می کند.

برند همان احساسی است که مشتری نسبت به شما و شرکت شما دارد.

اگر بتوانید با عملکرد تبلیغاتی درست، حس مثبت و خوبی در مخاطب ایجاد کنید، برای همیشه صاحب برندی خوشنام میشوید.

 

چگونه یک کاتالوگ طراحی کنیم؟

در صورتی که شما یک طراح گرافیک هستید،باید در زمان قبول سفارش طراحی کاتالوگ مشتریان،از آنها درباره خواسته و هدفشان سوال هایی بپرسید و در هنگام طراحی نظر مشتری را به عنوان اولویت قرار دهید.کاربران باید به صورت دقیق هدف خود را از این سفارش مشخص کنند.بعد از این کار باید تمامی مطالب ذکر شده توسط افراد را به عنوان راهنمای راه خود قرار دهید.فراموش نکنید بسیاری از افرادی که در بازاریابی از طریق کاتالوگ شکست می خورند،مرتبط به این بوده است که طرح مطابق با سلیقه مشتری با طرح نهایی انجام شده بسیار فرق داشته است.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button