انواع طراحی لوگو و آرم تجاری

طراحی لوگو

طراحی لوگو و آرم طبق شرایط برند، در سه دسته، ایده پردازی و اجرا می گردد. طراحی لوگو های مونوگرام، پیکتوگرام و لوگوتایپ از این دسته هستند.

لوگو تصویری

لوگو تصویری که خود شامل مونوگرام و یا پیکتوگرام می باشد. طراحی آرم به روش مونوگرام به این معنی است که در طراحی نماد برند از حروف اول نام تجاری استفاده شود.

مانند حرف M در لوگو مکدونالد. طراحی نشان تجاری به سبک پیکتوگرام به این مفهوم است که لوگو در واقع یک المان کاملا شناخته شده بصری است.

لوگو نوشتاری

لوگو نوشتاری به این مفهوم که در طراحی نشان تجاری، نام برند به روشی متفاوت و فونت های مرسوم ولی کاملا ساده و جذاب طراحی می شوند. این روش به طراحی لوگوتایپ یا تایپ فیس برند هم معروف است.

لوگو ترکیبی

لوگو ترکیبی که از ترکیب هر دو لوگو تصویری و نوشتاری به وجود می آید. که این نوع کارآمدتر و دارای اثرگذاری بالاتری است. برندها برای به یادماندنی شدن و جذابیت بصری بیشتر هم به لوگو و نماد تصویری نیازمند هستند و هم به لوگوتایپی قدرتمند.

معرفی طراحی آرم تجاری

طراحی آرم تجاری یا طراحی لوگو مهمترین عامل در معرفی برند شما می باشد. آرم تجاری معرف مفاهیم کلی و دیگاه تجارت شما میباشد. طراحی آرم تجاری سبک های مختلفی چون لوگوتایپ یا طراحی المانهایی در ارتباط با نماد شما را شامل می شود.

برای طراحی آرم تجاری خوب و حرفه ای قطعا به یک متخصص طراحی لوگو حرفه ای نیاز است و این اص مهم جزء تخصصی ترین موارد گرافیک می باشد. باتوجه به این که طراحی آرم تجاری شما برای یکبار در کل تجارت شما انجام میشود و قطعا پایه تبلیغات شما می باشد برای همین در انتخاب تیم طراحی دقت کافی را داشته باشید.

استفاده از ایده های نوین، راهکارهای تبلیغاتی جدید و خلق آثار هنری خاص باعث افزایش محبوبیت یک طراحی آرم تجاری و اعتبار بخشی هر چه بیشتر آن میشود.

در انتخاب لوگو به چه عواملی باید دقت کرد

لوگوی شما روی محصولات، یا وب سایت شما چگونه به چشم می‌آید، لوگوی مناسب مانند یک راهنما مشتریان را به طرف هدف جذب می‌کند، تماشاگر چه حسی در زمان مشاهده لوگوی شما دریافت می‌کند.

بسیاری از لوگوها طبق نوع تجارت باید خشن و بسیاری دیگر باید لطیف به نظر برسند تا حس مناسب را منتقل کنند، رنگ بندی لوگو چگونه باشد. با توجه به طیف وسیع رنگ های گرم و سرد، باید توجه داشت که رنگ شکل ها، نوشته ها و دیگر عناصر تشکیل دهنده لوگو با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

طراحی لوگو تلفیقی چیست

لوگو تلفیقی از ترکیب تصویر و نوشته تشکیل شده است.
یعنی هم قواعد و ساختار طراحی لوگو در آن صورت گرفته و هم اصول و ساختار طراحی لوگوتایپ در آن رعایت شده است‌.
طراحی لوگوی تلفیقی از دو قسمت یعنی تصویر و هم نوشتار جداگانه دارای هویت باشند و کنار هم قرار بگیرند.
در حالت دوم طراحی لوگوی تلفیقی به این صورت می باشد که نوشتار و تصویر با یکدیگر ترکیب میشوند و به گونه ای که نمی توان آنها را از یکدیگر جدا کرد و به طور مستقل استفاده کرد.
یعنی اگر چنین کاری انجام دهیم منسجم بودن لوگو از بین می رود.
طراحی حرفه ای لوگو تلفیقی به دلیل پیچیدگی و رعایت قواعد بیشتر در اصول طراحی، نیازمند زمان و هزینه بیشتری میباشد.

نحوه سفارش طراحی لوگو حرفه ای

  • مشاوره با کارشناس طراحی و تبلیغات مجموعه از طریق تلگرام، تلفن و یا جلسه حضوری.
  • واریز هزینه و ارائه مشخصات لوگو سبک لوگو، عنوان، زمینه کار و غیره.
  • طراحی و ارائه طرح ها.
  • تایید نهایی و ارائه فایل اصلی که در صورت نیاز طرح ویرایش می شود.

چرا باید از لوگو تصویری استفاده کرد

لوگو تصویری می تواند ایده های خاص و معرفی خدمات طراحی و محصولات شرکت را موثرتر از متن معرفی کند. فقط اگر لوگوهای شرکت های معروف جهانی را در نظر بگیرید. این لوگوها با استفاده از طراحی لوگو تصویری یا لوگو نمادین می توانند بدون در نظر گرفتن زبان های قابل درک اقوام و نژادهای مختلف در جهان، هویت برند خود را به جهانیان معرفی کنند.

جذابیت بصری در طراحی لوگو تصویری در مقابل طراحی دیگر لوگوها بالاتر است برای همین ماندگاری بیشتری نسبت به آنها دارند. یکی از نکات مهم برقراری ارتباط با مخاطبین است. مشتریان ارتباط بهتری را با لوگو تصویری برقرار میکنند و در نتیجه برند شرکت به صورتی ماندگار در ذهن آنها باقی می ماند.

معرفی لوگو تصویری یا لوگو نمادین

لوگو تصویری، خدمات و محصولات شرکت را در قالب تصویر و یا آیکون به تصویر می کشد. طراحی لوگو تصویری همراه با رسم ها و شکل های بسیار ساده بهتر می توانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند. طراح لوگو تصویری با استفاده مفاهیم انتزاعی و یا اشکال ساده ای و به کار بردن تغییرات خلاقانه سعی می کند ارتباط مشتریان با خدمات و محصولات شرکت مربوطه را آسان تر کنند.

باید بدانید که رایج ترین نوع طراحی لوگو، لوگوهای تصویری یا نمادین هستند. برای طراحی این نوع لوگوها باید از یک طراح حرفه ای کمک خواست زیرا که این نوع طراحی ها نیازمند تجربه بالایی می باشند و از آن جایی که لوگوهای تصویری شباهت زیادی به هم دارند پس باید خلاقیتی در طراحی آنان به کار برده شود.

لوگو تصویری اگر به خوبی طراحی شود می تواند قابل شناسایی تر از یک لوگو تایپ باشد. در واقع هویت برند شما با استفاده از لوگو تصویری افزایش می یابد و مشتریان درک بالاتری از نوع محصولات و خدمات شما به دست می آورند. هر چه لوگو تصویری ساده تر و انعطاف پذیرتر باشد برند شما بیشتر و بهتر دیده میشود.

هزینه طراحی لوگو چگونه تعیین میشود

قیمت طراحی لوگو با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. لوگو بخش مهمی از هویت یک برند است و اولین چیزی است که مشتری و مخاطب از آن برند و کسب و کار می بیند. برای همین طراحی لوگو مسئله ای مهم و تاثیر گذار برای برندهایی است که قصد رقابت در این بازار رقابتی را دارند.

داشتن لوگو در واقع هزینه نیست؛ درواقع سرمایه گذاری است.  استخدام یک طراح لوگوی حرفه ای یا کار با یک شرکت طراحی لوگوی حرفه ای کمک می کند تا اطمینان پیدا کنید که لوگوی طراحی شده ی شما توسط این افراد و شرکت ها متمایز و منحصر به فرد خواهد بود و پیغام برندتان به خوبی به مخاطبان و مشتریان بالقوه می رسد.

قیمت طراحی لوگو در داخل کشور می تواند از 5 هزار تومان تا 30 میلیون تومان و در خارج از ایران از 10 دلار تا 100.000 دلار متغیر باشد و تعیین این هزینه ی طراحی لوگو بستگی به عوامل و شرایط مختلف دارد.

معرفی طراحی لوگو نوشتاری

عنوان نوشتاری یا نام تجاری شما به طور اختصاصی تبدیل به لوگوتایپ میشود. از مزایای این نوع سفارش این است که برای طراحی عنوان تجاری شما به صورت نوشتاری، از فونت آماده ای استفاده نمیشود. به طور اختصاصی از پایه، با توجه به پیچیدگی ها و عنوان نام تجاری شما، برای شما طراحی میشود. لوگوی نوشتاری هیچ نماد و المان تصویری را در خود ندارد.

اهمیت طراحی لوگو نوشتاری در چیست

اگر شما از فونت های آماده استفاده کنید، افراد بسیار زیادی هستند که نوشتار لوگوی شما رو کپی کنند و این امر امکان سوء استفاده را برای افراد سودجو محیا میکند.

و حتما باید در نظر داشته باشید که فونت های آماده همیشه به چشم آشنا هستند و هیچ جلب توجه خاصی ندارند. یک لوگو ی نوشتاری خوب، شامل ویژگی های مثبتی است که میتواند نوشتار عنوان تجاری شما رو تبدیل به یک لوگوی منحصر بفرد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button