معرفی غرفه نمایشگاهی

غرفه نمایشگاه

ساخت و آرایش غرفه از ابزارهای موثر تبلیغات میباشد و اهمیت آن در حدی است که در کشور های صنعتی با مدیریت مستقل در ارائه کالا و خدمات عمل میکند.  امروزه در صنعت نمایشگاهی غرفه داران به این باور رسیده اند که برای داشتن نمایشی موفق، نیاز به جذب و درگیر کردن بازدیدکنندگان از غرفه می باشد و می توان بیان کرد که غرفه در نمایشگاه به منظور کارت شناسایی یک شرکت و غرفه دار است. به همین دلیل مجموعه جوپنزا روند طراحی غرفه سازی نمایشگاه را برای شما توضیح میدهد.

انتخاب اندازه ی مناسب برای غرفه های نمایشگاهی چقدر مهم است

تعیین اندازه یک غرفه بر اساس ذوق و سلیقه نیست و صرف بزرگی غرفه به اعتبار شرکت اضافه نمیکند و کوچک بودن هم ممکن است نتواند هدف های شرکت را برآورده کند. پس برای تعیین اندازه مورد نیاز یک غرفه باید تعداد کالاهای نمایشی، اندازه و حجم و نحوه ارائ آنها، نیاز به فضای مذاکره و تشریفات و غیره را در نظر گرفت و اندازه غرفه را بطور نسبی محاسبه کرد.

غرفه های نمایشگاهی چه ویژگی هایی باید داشته باشد

برای این که یک غرفه نمایشی رشد کند باید ویژگی هایی داشته باشد. از جمله:

دارای جذابیت لازم، هماهنگ با نوع کالاهای نمایشی، وضعیت مکانی مناسب، قابل درک بودن پیام طراح برای بیننده، طراحی مناسب با کالاهای قابل ارائه از ویژگی های یک غرفه نمایشگاهی مناسب است‌.

اصل مهم در طراحی غرفه

خلاقیت و هنر بهتر زیستن در فضا و زمان محدود، می تواند اولین ایده برای طراحی غرفه نمایشگاهی باشد. اگر این اصل مهم در طراحی غرفه نمایشگاهی رعایت شود، شما غرفه نمایشگاهی خوب و مناسب را ارائه داده اید.

چرا طراحی غرفه در برگزاری نمایشگاه بسیار با اهمیت است

چون اگر غرفه ای به درستی و کامل طراحی شده باشد در شلوغی دوران نمایشگاه می تواند پیام غرفه دار و یا شرکت را با تاثیر گذاری قوی به مخاطب مورد نظر برساندو با توجه به زمان محدود بازدیدکننده از غرفه که حدودا ۵ تا ۲۰ دقیقه است بتواند تاثیر گذاری ماندگار در یک موقعیت رقابتی بوجود آورد.

انتخاب طراح در فضاهای نمایشگاهی چقدر اهمیت دارد

انتخاب طراح از وظایف مهم شرکت کننده می باشد و با توجه به نوع نمایشگاه های قابل برگزاری در جهان و تنوع کالایی مربوطه باید دارای تجربه کافی و ویژگی های چون: دارای ذهنیت نمایشگاهی باشد، ترجیحا دکوراتور و طراح صحنه باشد، خوش فکر و خوش ذوق و سلیقه باشد، دارای تجربه مناسب در طراحی غرفه های نمایشگاهی باشد، با تفکر شرکت کننده یعنی مدیر غرفه همراه باشد.

استفاده ی مناسب از رنگ در فضاهای نمایشگاهی چقدر اهمیت دارد

رنگ ها از عوامل مهم جذب مخاطب هستند و در خاطره ها باقی می مانند. وسایل و تجهیزات و مبلمان و لوازم بکار گرفته شده در غرفه باید دارای رنگ و کیفیت ظاهری مناسب باشند. استفاده از رنگ های مختلف درغرفه و چیدمان کالا باید هم خوانی لازم را با یکدیگر و با موضوع اصلی نمایش غرفه داشته باشند.

در استفاده از رنگ ها باید خصوصیات فرهنگی محل نمایش و تاثیر روانی آنها در روی بازدیدکنندکان و افراد غرفه را در نظر گرفت.

استفاده از رنگ های گرم و شاد در غرفه جلب توجه بیشتری مبکند اما در نمایش کالا تطابق رنگ با نوع کالا اثر بخش تر است.

میز کانتر نمایشگاه چیست و چه ویژگی هایی دارد

میز کانتر یا پیشخوان اصل مهم غرفه های نمایشگاهی است که برای ارائه اطلاعات کالا و خدمات مورد استفاده
قرار می گیرد و تفاوت اصلی آن با میز های معمولی قابلیت نصب چاپ و قابل حمل بودن آن ها می باشد. و چاپ مگنت جلوی میز صورت میگیرد.

و این میز کانتر دارای ویژگی هایی میباشد، از جمله:

صفحه MDF با روکش PVC که قابلیت جمع شدن دارد، میز کانتر دارای قفسه براب نگهداری کاتالوگ و نمونه محصول می باشد.

برای چاپ روی میز کانتر نمایشگاهی از تکنیک چاپ فضای داخلی استفاده می‌شود به‌طوری که طرح اختصاصی و مورد نظر شما بر روی کاغذ کتد چاپ شده و با پوششی از لمینیت مات یا براق آماده می شود.

از مهم‌ترین مواردی که در هر نمایشگاه یا پروموشنی ضروری است، محلی برای ارتباط با مخاطبان و مشتریان است. به وسیله‌ی میز کانترهای شیک و کاربری می توان به غرفه یا محل معرفی جلوه‌ی خاصی بخشید و در ضمن محصول یا برند را هم تبلیغ کرد. میز کانترهای پیش ساخته به سادگی نصب میشود و به راحتی حمل می‌شوند.

جاکاتالوگی نمایشگاه

جاکاتالوگی نمایشگاهی، استند کاتالوگ، کاتالوگ استند، جابروشوری و استند بروشور، نامهای دیگر جاکاتالوگی هستند. با توجه به اینکه در نمایشگاه ها، یکی از مهمترین اهداف، نمایش کاتالوگ محصولات و خدمات است، جاکاتالوگی نمایشگاهی از موارد ضروری در غرفه و در واقع دست یار غرفه داران عزیز میباشد.

در بخش نمایشگاهی انواع جاکاتالوگی ها قابل ارائه بصورت فروش و اجاره می باشد. با توجه به محدودیت روزهای نمایشگاه و سختی حمل و نقل برای مشتریان شهرستان ها، بسیاری از مشتریان به خرید جاکاتالوگی نیاز ندارند و بیشتر به دنبال اجاره جاکاتالوگی هستند. شرکت جوپنزا برای راحتی کار مشتریان عزیز، بخش اجاره جاکاتالوگی نمایشگاهی را هم فعال کرده است به این صورت که معمولا یک سوم قیمت خرید جاکاتالوگی به عنوان اجاره جاکاتالوگی نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button