اهمیت غرفه سازی نمایشگاهی و اصول غرفه سازی

غرفه سازی نمایشگاه

مهمترین بخش هر نمایشگاه , غرفه ساخته شده آن است. غرفه سازی نمایشگاه هنری است که به ساخت یک غرفه زیبا، مدرن و پسندیده منجر می شود. غرفه سازی دارای نکات فراوان و مراحل متعددی می باشد، شما می توانید با داشتن یک غرفه نمایشگاهی زیبا در نمایشگاه به موفقیت های بسیار زیادی برسید.
یکی از مهم ترین عواملی که در غرفه سازی تاثیر زیادی  دارد داشتن یک ایده نو می باشد، در بسیاری از مواقع غرفه هایی که در نمایشگاه ها با استفاده از ایده های نو ساخته شده اند بدون توجه به نوع محصول شان بیشترین بازدید کننده را دارا هستند. ایده های تکراری معمولا بازدید کنندگان را خسته می کند، در سال های اخیر بسیاری از غرفه ها به سبب پر بازدید بودن در دوره های قبلی تکرار شده اند که همین عامل باعث خستگی بازدیدکنندگان شده است، بنابراین شما می توانید با داشتن یک ایده نو از بسیاری از این غرفه ها پیشی بگیرید.

افراد بسیاری برای خرید یا دیدن محصولات و برندهای جدید به نمایشگاه هایی که به صورت دوره ای برگزار می شود مراجعه می کنند. شرکت در این نمایشگاه ها به عنوان یک برند می تواند یک فرصت استثنایی برای معرفی شرکت تازه تاسیس و یا عرضه محصولات جدید یک برند قدیمی باشد. از این رو شرکت کردن در نمایشگاه ها اهمیت بالایی دارد.

ویژگی های یک غرفه نمایشگاهی خوب

در طراحی غرفه های نمایشگاهی باید به نکات زیادی توجه کرد. مهم ترین این نکات شامل موارد زیر هستند:

  • یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی غرفه نمایشگاهی باید به آن توجه کرد، زیبایی و ظاهر جذاب غرفه است آن چیزی که باعث زیبایی در غرفه می شود نظم است. چینش دقیق اجزا در کنار هم و ایجاد یکپارچگی، باعث خاص شدن و دیده شدن غرفه ی شما می شود.
  • یکی دیگر از نکات مهم در زمینه ی طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی، تناسب دکوراسیون غرفه با نوع محصولات ارائه شده است. ابتدا محصول مورد نظر را هدف قرار دهید سپس المان های مهم در دکوراسیون را متناسب با آن تغییر دهید. این کار باعث می شود تأثیر محصول شما بر روی مخاطبان بیشتر شود.
  • برای ساخت یک غرفه نمایشگاهی موارد زیادی وجود دارد که با در نظر گرفتن آن ها می توانید تأثیر فوق العاده ای بر مراجعه کنندگان داشته باشید. به عنوان مثال داشتن حریم برای غرفه باعث می شود که مراجعه کنندگان احساس امنیت خاطر داشته و برای بازدید از محصولات یا مذاکره با شما فضایی مشخص داشته باشند.
  • یکی دیگر از نکات مهم در غرفه های نمایشگاهی داشتن محلی برای پذیرایی از بازدیدکنندگان غرفه است. این کار می تواند به حد زیادی بر روی کیفیت کار شما و افزایش بازدیدکنندگان تأثیر داشته باشد و حس احترام را در آن ها برانگیخته کند.
  • آخرین نکته در طراحی غرفه های نمایشگاهی سادگی در طراحی است. همانطور که گفتیم غرفه نمایشگاهی باید محلی جذاب برای بازدیدکننده باشد اما نه به گونه ای که فقط به زیبایی و ظاهر آن توجه شود. سادگی در روش های ارائه ی محصولات می تواند جذابیت کار شما را بیشتر کند. از طراحی غرفه های شلوغ و نورپردازی های عجیب و غریب دوری کنید و سعی کنید با ساده ترین المان ها یک غرفه ی خوب را طراحی کنید.

بخش های مختلف یک غرفه نمایشگاهی

یکی از موارد در طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی استفاده حداکثری از فضاهای موجود در غرفه است. طراحان حرفه ای معمولاً برای ساخت غرفه نمایشگاهی المان های متعددی از جمله نیازها، محصولات، نگرش ها و اهداف را مد نظر قرار می دهند. بنابراین تقسیم بندی غرفه به قسمت های مختلف بر اساس نیاز شرکت ها و فعالیت هایی که قرار است در آن انجام شود اهمیت زیادی دارد. این تقسیم بندی ها برای اهداف و شرکت های مختلف متفاوت است. اما به طور کلی بخش های مهم یک غرفه نمایشگاهی به شرح زیر هستند:

  • محلی برای ارائه و به نمایش گذاشتن محصولات
  • مکانی برای مذاکره و صحبت کردن و همچنین عقد قراردادها
  • قسمتی برای اطلاع رسانی
  • قسمت هایی برای نمایش های صوتی و تصویری
  • مکانی برای خدمات و پذیرایی از بازدیدکنندگان
  • مبلمان اداری برای رسمی کردن فضا

البته در غرفه های مختلف متناسب با نوع نیازی که دارند این قسمت ها قابل تغییر هستند.

و در آخر به این نکته توجه داشته باشید که برای انتخاب طراح غرفه نمایشگاهی تان بسیار دقت کنید , زیرا همانطور که میدانید داشتن یک غرفه خوب می تواند در بازاریابی تاثیر بسیار بالایی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button