اهمیت کارت ویزیت تبلیغاتی در بازاریابی

امروزه با پیشرفت روز افزون علوم تجاری و بازرگانی روز به روز شاهد سربر اوردن کسب و کارهای جدید هستیم.اما در میان تمام این کسب و کارها آنهایی موفق ترند که تبلیغات موثرتری داشته باشند.در این مقاله سعی داریم کارایی یکی از ارزان ترین و تاثیرگذار ترین روش های تبلیغاتی به نام” کارت ویزیت تبلیغاتی “را شرح داده و اهمیت طراحی کارت ویزیت تبلیغاتی را در بازاریابی بررسی کنیم.

کارت ویزیت چیست

کارت ویزیت شامل یک کارت از جنس مقواهایی با گرم بالا (محکم) هستند که در تنوع رنگ ، طراحی و جنس وجود دارند. برروی هر کارت ویزیت اطلاعاتی از قبیل اسم و برند، مشخصات ،شماره تماس و جمله ای کوتاه که حاوی اطلاعات مختصری درباره ی صاحب کارت ویزیت است، به مخاطب داده میشود.

انواع کارت ویزیت از لحاظ جنس

  • کارت ویزیت استخوانی

سایز این دسته از کارت ها 8.9*5.8است،به صورت دور گرد میباشند و از ضخامت بالایی نسبت به سایر کارت ها برخوردارند.همچنین این دسته از کارت ویزیت ها قابلیت ایجاد لایه ی uv(یک لایه ی براق روی کارت)را دارند که موجب زیبایی دو چندان میشود.

  • کارت ویزیت لمینت مات و براق

سایز این کارت ها به دو صورت5.8*8.9 و 4.8*8.5 میباشد.ضخامت این کارت ها نسبت به کارت های دیگر بالاتر است.لایه ی رویی یا به اصطلاح لمینت آن،در لمینت مات، مات است و در لمینت براق، براق است.

  • کارت ویزیت گلاسه روکش uv

سایز این کارت 4/9*8/5است.این کارت از کاغذ گلاسه 300گرم تهیه شده و روی آن یک روکش uv براق وجود دارد. این نوع کارت جز دسته کارت های معمولی طبقه بندی میشود و برای تیراژ های بالا بسیار مقرون به صرفه و ارزان است.

  • کارت ویزیت کتان

سایز کارت ویزیت کتان 4/8*8/5است این دسته از کارت ها به دلیل بافت های موجود بر روی خود کاغذ و مقرون به صرفه بودن طرفدار زیادی پیدا کرده است و میتوان آن را به عنوان یک کارت ویزیت شیک و ارزان برای اهداف خود به کار گرفت.
نکته ای که در رابطه با این کارت ها وجود دارد این است که به دلیل وجود بافت بر روی ان ها معمولا برای کارت های با رنگ روشن مناسب تر هستند.

  • کارت ویزیت سلفون مات و براق

سایز کارت های سلفونی 4/8*8/5است،مانند کارت ویزیت گلاسه uv، بر روی کاغذ گلاسه 300گرم چاپ میشود،سپس بر روی آن روکشی سلفونی به شکل مات یا براق کشیده میشود.

اهمیت کارت ویزیت در بازاریابی

امروزه روش های گوناگونی برای تبلیغات وجود دارد اما متاسفانه برخی از انها علی رغم پر هزینه بودن اثربخشی کافی را ندارند و موجب اتلاف وقت و سرمایه شخص میشوند.بسیاری از افراد به دلیل نداشتن سرمایه کلانی که بتوانند صرف تبلیغات کنند و یا اینکه بار ها تبلیغات انجام داده اند و نتیجه نگرفته اند ناامید شده اند؛اما غافل از اینکه روش هایی بسیار مقرون به صرفه تر وجود دارد که علاوه بر هزینه بسیار کمتر،در طی سال های اخیر اثربخشی بالایی را نشان داده اند.یکی از این موارد چاپ کارت ویزیت است.کارت های ویزیت در حکم یک شناسنامه برای شما و کسب و کار شما هستند که در یک نگاه اطلاعاتی در مورد برند شما و خدمات به مخاطب و مشتری میدهند.شما به وسیله یک کارت ویزیت خود را به مخاطب میشناسانید بدون اینکه لازم باشد حرفی بزنید و یا توضیحی بدهید.

اهمیت طراحی کارت ویزیت تبلیغاتی

یک کارت ویزیت باید ویژگی هایی داشته باشد،از جمله اینکه با کیفیت باشد،به این معنا که به راحتی و پس از مدت کوتاهی مچاله و دور انداخته نشود. دوم اینکه خلاقانه و منحصر به فرد باشد،زیرا روانشناسان معتقدند ما زمانی یه یک مطلب توجه میکنیم که دارای جلوه های هیجانی باشد.به عبارت دیگر،زمانی مخاطب به مطالب نوشته شده برروی کارت ویزیت توجه خواهد کرد که کارت ویزیت خوش آب و رنگ و با طراحی خلاقانه باشد،اینجاست که حس خوشایند ناشی از طراحی و رنگ و لعاب کارت با مطالب درج شده روی کارت همایند شده و توجه مخاطب را به خود جلب میکند.بنابراین انتخاب کردن یک طراح حرفه ای کارت ویزیت که بتواند یک کارت ویزیت زیبا،خلاقانه و با کیفیت به شما تحویل دهد، نکته حائز اهمیت ماجراست که نباید از آن غافل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button