تاثیر طراحی بسته بندی کالا در بازاریابی و ارتباط آن با فروش

طراحی بسته بندی

بسته بندی مناسب مهمترین عامل در فروش و بازاریابی محصولات بشمار میرود. یک طراحی بسته بندی کالا مناسب مزایایی چون افزایش فروش، حفاظت و بهبود کیفیت محصول را هم برای مشتری و هم برای فروشندگان در بر دارد.

یکی از اولین و مهم ترین ویژگی های بسته بندی محصول، ارائه اطلاعات روی بسته بندی است. اطلاعات درج شده می تواند کاربرد استفاده محصول درون بسته را برای شما مشخص کند. اطلاعات روی بسته بندی به عنوان یک سیستم حفاظتی برای شرکت محسوب می شود.

نوآوری در بسته بندی تاثیر بسیار بالایی در خرید و فروش محصولات دارد. بیشتر طراحان برای جذب مشتری از بسته بندیهای فانتزی استفاده می کنند. بسته بندی نقش بسیار مهمی در دنیای کسب و کار امروزی دارد. در طراحی بسته بندی و بازاریابی محصولات دو نکته اساسی حائز اهمیت است. یکی کاربردی بودن که شامل ویژگی هایی مانند هزینه کم، محافظت از محصول، سهولت در جابجایی و چیدمان می باشد و دیگری جذابیت محصول است که بر ویژگی هایی چون خدمات طراحی منحصر به فرد، رنگ، شکل و نوشتار تاکید می کند. و البته طراحی بسته باندی باید به گونه ای خلاقانه و با کیفیت صورت گیرد.

ویژگی های یک طراحی بسته بندی مناسب و تاثیر گذار در بازاریابی

  • زیبایی ظاهری بسته بندی
  • بسته بندی متناسب با حجم محصول
  • راحتی استفاده از بسته بندی
  • استفاده از ایده های جدید و خلاقانه
  • استفاده از مواد مصرفی قابل بازیافت در بسته بندی
  • فرم ظاهری و شکل بسته بندی کالا

ویژگی های یک طراحی بسته بندی موفق

  • افزایش سهم بازار نسبت به رقبا
  • افزایش فروش محصولات
  • متمایز کننده محصولات از رقبا
  • تاثیرگذاری و ماندگاری برند شما در ذهن مشتری و مخاطب
  • برقراری ارتباط با مشتری و مخاطبان

تاثیر طراحی بسته بندی در بازاریابی و ارتباط آن با فروش

ارتقاء: اگر محصول شما در یک فروشگاه ها در کنار صدها محصول مشابه دیگر قرار دارد، تغییر در رنگ، سایز و شکل محصول می تواند توجه مشتری را به محصول شما جلب کند. چاپ جملات کوتاهی مانند: تخفیف در قیمت و … . استفاده از طرح ها و گرافیک های جذاب هم می تواند توجه مشتری را به محصول شما جلب کند.

اندازه بسته بندی کالا: برای فروشنده ها اهمیت زیادی دارد که هر یک از محصولاتی که می فروشند، چه حجمی از فضا را اشغال می کنند. ممکن است یک محصول با اندازه ی بزرگ از لحاظ سایز، که جای دو محصول دیگر را می گیرد، سود بیشتری برای فروشنده داشته باشد و فروشنده ترجیح دهد به جای فروش آن دو محصول، محصول دیگری را جایگزین کند.

سازگاری با محیط زیست: اگر در ساخت  طراحی بسته بندی و بازاریابی محصولتان، میزان مواد مصرفی را کاهش می دهید و یا از مواد بازیافتی استفاده می کنید، می توانید این موارد را به عنوان یک مزیت در فروش در نظر بگیرد. بسیاری از مشتریان حاضرند پول بیشتری را هزینه کنند تا محصولی سازگار با محیط زیست خود تولید کنند.

طرح و رنگ محصول (جنبه گرافیک): طرح و رنگ روی محصول مانند طراحی کاتالوگ حاوی پیامی باشدو یا اینکه احساسات مشتریان را تحت تاثیر خود قرار دهد. مثلا آبی حس آرامش و زرد،نارنجی و قرمز حس شور و هیجان را برای ما تداعی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button