اهمیت طراحی پوستر و المان های مهم طراحی و چاپ پوستر

اهمیت طراحی پوستر

پوستر نوعی اعلان خبری برای بیان رویدادها است که در موضوعات مختلف و معمولا برای نمایش بصورت عمودی طراحی می شود. ابعاد پوستر به گونه ای است که باید از فاصله ای نسبتا کوتاه دیده شود. با این حال ممکن است در اندازه های بسیار متنوعی نیز طراحی شود. مثلا به اندازه کارت پستال کوچک، و یا بیلبوردی در بزرگراه ها. در هر صورت، هدف طراحی پوستر در هر و شکل و اندازه ای که باشد انتقال اطلاعات در کوتاه ترین زمان است. اهمیت طراحی پوستر با ایده پردازی طراح آغاز می شود و با تصاویر، فرم ها ، رنگ و خط ها در آن ادامه می یابد.

اهمیت طراحی پوستر

تمامی المان‌ های به‌کار رفته در طراحی پوستر را می‌توان در قالب یک عکس نمایش داد. معمولا تصاویر و عکس‌ها برای طراحی حرفه‌ای پوستر به دو شیوه: عکس‌ های صنعتی , عکس‌ های تبلیغاتی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

عکس‌های صنعتی که شامل عکس خود کالاها یا خدماتی است که قرار است معرفی شوند. اما عکس‌های تبلیغاتی تصاویر یا المان‌ هایی هستند که به‌ صورت غیر مستقیم موضوع و هدف پوستر را به مخاطب القا می‌کنند.

از دیگر المان‌ های به‌کار رفته در طراحی پوستر جذاب می‌توان به رنگ و فونت نوشته‌ها اشاره نمود. نوع فونت نوشته‌ ها نیز به موضوع پوستر و محتوای آن بستگی دارد. از دیگر المان‌ های به‌کار رفته در طراحی پوستر خلاقانه می‌توان به رنگ و فونت نوشته‌ ها اشاره نمود. نوع فونت نوشته‌ ها نیز به موضوع پوستر و محتوای آن بستگی دارد.

المان های طراحی و چاپ پوستر

  • فرم

فرم ها همان اشکال به کار رفته در این ابزار می باشند و همانطور که گفته شد هرچه طراحی و چاپ پوستر ها خلاقانه تر باشد تاثیر بیشتری بر مخاطبین دارد. فرم ها همچون رنگ ها دارای مفاهیم بصری متفاوتی هستند که باید در انتخاب آن ها در تبلیغات بسیار دقت داشت.

  • فونت

فونت ها نیز از المان مهم در طراحی و چاپ پوستر ها به شمار می روند و می بایست در انتخاب نوع فونت ها باتوجه به موضوع پوستر دقت لازم را داشت.

  • رنگ

رنگ یکی از اجزای اصلی و مهم در طراحی پوستر است که انتخاب آن ها باتوجه به مبحث روانشناسی رنگ ها می تواند بسیار در جذب مخاطبین تاثیر گذار باشد اما بهتر است که از تعداد رنگ های زیاد استفاده نشود زیرا موجب بی نظمی در پوستر می شود.

نکات مهم در طراحی پوستر

طراحی پوستر همواره یکی از بهترین کارها در زمینه تبلیغات است.  خدمات طراحی و چاپ پوستر تبلیغاتی فقط نیاز به خلاقیت و جسارت دارد و اگر قوی باشد، احساسات افراد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. در ادامه نکاتی را ذکر خواهیم کرد که می تواند در چاپ و طراحی پوستر به شما کمک کند؛

  • سعی کنید در پست زمینه پوستر از رنگی استفاده کنید که مخاطب را به هیجان آورد و به او انرژی بدهد. همچنین می توانید در نوشته ها از رنگ های متضاد نیز استفاده کنید.

  • از توضیحات اضافه در طراحی پوستر بپرهیزید هرچند گاهی باتوجه به نوع طراحی این امکان وجود دارد که اطلاعات متراکمی را در پوستر قرار دهید اما با این حال می بایست طراحی پوستر به گونه ای باشد که هم از راه بسیار دور و هم از نزدیک، معنا و مفهوم آن منتقل شود.

  • از اشکال هندسی در طراحی و چاپ پوستر استفاده کنید.

  • سعی کنید عکس ها را تنها از یک زاویه در یک پوستر قرار ندهید بلکه از زوایای دیگر نیز به آن نگاه کنید.

  • در طراحی پوستر تناسب را رعایت کنید و طراحی آن به گونه ای نباشد که توازن در پوستر به هم بخورد.

  • سعی کنید از تصاویر زیبا برای پوسترهایتان استفاده کنید زیرا می تواند انتقال دهنده یک پیام خوب به مخاطبین باشد.

  • همچنین سعی کنید در طراحی پوستر ها خلاقیت به خرج دهید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button