نکاتی که در طراحی بیلبورد باید به آن توجه کنیم

طراحی بیلبورد

در بیشتر شرکت‌ها وقتی صحبت از تبلیغ یا آگهی دادن برای محصولات و خدمات در رسانه‌های مختلف می‌شود، اولین گزینه‌ای که پس از تلویزیون (و رادیو) به ذهن‌ خطور می‌کند طراحی بیلبورد تبلیغاتی است. اگر در اتوبان‌ های تهران رانندگی کنید، شاهد بیلبوردهای فراوانی خواهید بود که تصدیقی بر این مدعا است.

مطمئناً استفاده از بیلبورد برای معرفی محصولات و خدمات گزینۀ خوبی است، مخصوصاً در ساعت‌های اوج ترافیک خیابان‌ها و اتوبان‌ها که راننده بجز تماشای بیلبوردها، کار دیگری از دستش ساخته نیست.

نکاتی که در طراحی بیلبورد باید به آن توجه کنیم

فراموش نکنید که بیلبورد فقط یکی از رسانه‌ های تبلیغاتی است و رسانه‌ های دیگری هم وجود دارند. قبل از اینکه گرفتار مشاوره آژانس‌ های تبلیغاتی برای خرید بیلبورد شوید به این فکر کنید که آیا این رسانه ابزار مناسب و اثرگذار برای محصول یا خدمات مورد نظرتان هست یا خیر؟ همیشه اولین گزینه بهترین انتخاب برای تبلیغ نیست.

نکته بعد این که، تعداد بیلبوردها در یک اتوبان کم نیست؛ بیلبورد شما مانند یک قاب است که راننده در آن پیغام شما را می‌بیند و سریع از کنار آن گذر می‌کند و به سراغ بقی قاب‌های موجود در مسیر می‌رود. مطمئن باشید زمان زیادی برای رساندن پیغام‌ تان به راننده ندارید پس بهتر است یک پیام درست ( فقط و فقط یک پیغام! ) را برای انتقال به مخاطب انتخاب کنید.

پس سعی کنید با مخاطب ارتباط برقرار کنید. در انتخاب پیام‌تان بسیار دقت کنید تا در ذهن راننده اثر گذار باشد و گرنه با همان سرعت که از کنار بیلبورد رد می‌شود پیام شما هم از ذهن راننده پرواز می‌کند!!!!!

نکته مهم دیگر این است که حتما لازم نیست کل بیلبورد را پر کنید! باور کنید مقداری هم فضای خالی بد نیست تا توجه راننده را بیشتر جلب کند. همه می‌دانند که هزینه بیلبورد زیاد است.

و این را هم بگوییم که بیلبورد یک تابلوی نقاشی یا اثر هنری نیست، به این فکر کنید که آیا می‌خواهید پیامی را در مورد محصول خود به مخاطب منتقل کنید یا فقط می‌خواهید مورد تشویق گرافیست‌ ها، طراحان و منتقدان قرار بگیرید؟؟؟؟؟ “بهتر است یک تابلوی هنری را با بیلبورد تبلیغاتی اشتباه نگیرید” که اگر جزو دسته دوم هستید بهتر است طرح خود را به جای نصب در خیابان ها و اتوبان ها به نمایشگاه آثار هنری ببرید .

در طراحی بیلبود حتما از عکس مناسب با رنگ های جذاب استفاده کنید ، همچنین باید از متن های تیتر مانند جذاب استفاده کنید به طوری که با یک نگاه هدف اصلی بیلبورد را به مخاطب نشان دهد.

سخن آخر اینکه سادگی در طراحی یک بیلبورد به شما این امکان می‌دهد تا آنچه مورد نظرتان است را به‌راحتی به مخاطب منتقل کنید. پیام اصلی طرح را انتخاب کرده و تصویر یا متن مربوط به پیامتان را در کنار آن قرار دهید. با سادگی و خلاقیت یک طرح، می‌توان پیام را به‌راحتی منتقل کرد و برای همیشه در ذهن مخاطب حک کرد. در واقع طراحی بیلبورد خلاقانه میتواند تاثیر تبلیغات را دوچندان کند.

مقاله مرتبط : تبلیغات و بیلبورد تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button