مهم ترین تاثیرات چاپ بر روی برندسازی چیست؟

تاثیر چاپ بر برندسازی

هیچ یک از ما نمیتوانیم منکر تاثیر چاپ بر برندسازی باشیم. صنعت چاپ یکی از مهمترین صنایع در طول تاریخ است. پیشرفت این صنعت به طور مستقیم و غیر مستقیم بر پیشرفت صنایع مختلف دیگر تاثیر بسزایی داشته است. یکی از تاثیرات صنعت چاپ تاثیر آن بر دنیای تبلیغات و بازاریابی است. دنیای مدرن ما به شدت به تبلیغات و بازاریابی وابسته است. درواقع چرخ اقتصاد دنیا بر پایه همین عرضه و فروش کالا و خدمات میچرخد. فروش خدمات پزشکی، فروش پوشاک، فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، فروش خوراک و غیره همگی به تبلیغات وابسته است. از این رو لازم است بیشتر با این صنعت و صنایع وابسته به آن آشنا شویم. ما در این مقاله به تاثیر چاپ برروی برند سازی و تبلیغات میپردازیم. احتمالا خودتان تا حدودی به ارتباط این دو صنعت با یکدیگر آشنایی داشته باشید. اما ما در این جا به شکلی مفهومی تر و بهتر به این مسئله خواهیم پرداخت. پس با ما باشید.

 

برندینگ یا برندسازی چیست؟

 

 

حال که میخواهیم به ارتباط  و تاثیر چاپ‌ بر برندسازی بپردازیم. ابتدا لازم است بدانیم برندینگ یا همان برند سازی چیست؟ درواقع برندینگ اولین و مهم ترین اصل در یک کسب و کار محسوب میشود. برند سازی شامل یک سری اصول و استراتژی ها بوده که بیزینس های مختلف میتوانند به کمک آن خود را به مشتریان معرفی کنند. حال هرچقدر در این زمینه موفق تر عمل کرده باشید مخاطبان و مشتریان بسیار زیادی در کشور خود و حتی در سرتاسر دنیا خواهید داشت. درواقع برند به نوعی اعتبار یک بیزینس در نزد مشتریان است. یعنی مخاطبان شما، انتظار ویژه و خاصی از خدمات و محصولات شما دارند. درواقع یک بیزینس در تلاش است در میان مشتریان خود به محبوبیت فوق العاده ای دست یابد. به طوری که افراد به محض شنیدن نام برند و کسب و کار شما خیالشان از خدمات و محصولاتتان راحت باشد.

 

 

آیا برند سازی همیشه یادآور نوعی اطمینان در مشتری است؟

 

 

خیر! اینگونه نیست. تمامی این اتفاقات در صورتی امکان پذیر است که شما خدمات و محصولات با کیفیت ارائه کرده باشید. در غیر اینصورت ممکن است برند شما یادآود بی کیفیتی و بی اعتمادی باشد. گاهی حتی ممکن است یک برند فقط در یک زمینه درست عمل کرده باشد. برای مثال ممکن است شما در راستای تولید پوشاک فعالیت کنید. اما برند شما در زمینه تولید کیف بسیار حرفه ای عمل کرده باشد. کیفیت، متریال، دوخت، تنوع و غیره از ویژگی های بارز در تولید کیف های شما باشد. اینگونه است که مشتریان برند شما را با کیف هایتان خواهند شناخت. همین اعتماد میتواند در فروش سایر محصولات شما تاثیر بگذارد. بنابراین برند سازی یک فرآیند پیچیده بوده که عملکرد شما در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

تاثیر چاپ بر برند سازی

 

 

حال که به طور کامل به موضوع برند سازی آشنا شدید در این بخش به تاثیر چاپ بر برندسازی میپردازیم. درواقع هر برند دارای یک لوگو و یک نام و حتی یک شعار تبلیغاتی است. مشتریان یک برند، محصولات آن برند را با لوگو و آرم آن میشناسند. درواقع یک برند دارای یک سری ویژگی هایی است که برروی محصولات خود پیاده میکند. تا مشتریان در نگاه اول محصول را شناسایی کنند. برای مثال برند ورساچه ایتالیایی بوده از تصویر سر مدوسا یکی از شخصیت های اساطیری یونان به عنوان لوگوی خود استفاده کرده است. به طوری که همه ما به محض دیدن عکس سر مدوسا برند ورساچه را به یاد خواهیم آورد. اما این برند سازی چگونه انقدر درست و دقیق شکل گرفته است که ما در ایران به محض دیدن عکس سر مدوسا شرکت ورساچه را به یاد می آوریم؟ درواقع اولین و مهمترین قدم در زمینه برند سازی تبلیغات است. تبلیغات یک روش موثر و مفید در زمینه برند سازی بوده که طی روش های گوناگون در چاپخانه صورت میگیرد.

 

چگونه صنعت چاپ‌ بر برند سازی تاثیر میگذارد؟

 

 

اما در اینجا به چگونگی تاثیر چاپ بر برندسازی اشاره میکنیم. بدیهی است که از صنعت چاپ برای حک یک لوگو یا آرم استفاده میشود. صنعت چاپ سریع ترین و بهترین روش برای حک لوگو بروی محصولات، بروشورها، جعبه یا پکیجنگ محصول و غیره است. درواقع کسب و کارها با صنعت چاپ توانستند با سرعت بالا لوگو یا طرح مورد نظر خود را برروی محصولات چاپ کنند. در غیر اینصورت برای حک یک لوگو یا حک تصویر آن بر بروشورها و سایر اوراق زمان بسیار زیادی لازم بود. درضمن امکان گستردگی و انتشار لوگوی یک برند بدون صنعت چاپ امکان پذیر نبود. لازم به ذکر است که تهیه هدایای تبلیغاتی، چاپ اوراق اداری، بنرها، پوسترها و بروشورهای تبلیغاتی همگی به کمک صنعت چاپ امکان پذبر هستند.  پس حال میتوان فهمید که چاپ تاثیر بسیار زیادی در برند سازی دارد.

 

تاثیر تبلیغات بر برند سازی

 

 

تا اینجا از تاثیر چاپ بر برندسازی صحبت کردیم. اما چرا تبلیغات تا این حد بر برند سازی تاثیر گذار است‌؟ درواقع دنیای امروزی و مدرن ما پر شده است از تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات. شرکت های بسیار زیادی به وجود آمده اند که محصولات مشابه ای تولید میکنند. مثلا هزاران شرکت تولید کننده کیف، هزاران شرکت تولید کننده پوشاک، هزاران شرکت تولیدی صنایع غذایی و غیره در حال فعالیت هستند. اما سلاح این شرکت ها در این رقابت سنگین چیست؟ بله تبلیغات! تبلیغات بزرگترین و بهترین سلاح ما برای رقابت است. به طوری که بدون این سلاح( بازاریابی و تبلیغات) در رقابت با سایر شرکت ها و بیزینس ها له خواهیم شد. تبلیغات درست، اصولی و هوشمندانه میتواند یک بیزینس را همتراز و یا حتی معروف تر از سایر رقیبان نشان دهد. به همین دلیل حتی بزرگترین و معروف ترین کمپانی های دنیا نیز خود را مجهز به سلاح تبلیغات کرده اند.

 

سخن آخر

 

 

با توجه به مطالب گفته شده میتوان متوجه تاثیر چاپ بر برندسازی شد. از این رو پیشنهاد میشود اگر قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارید از برند سازی و تبلیغات غافل نشوید. اما باید در نظر داشته باشید که تبلیغات تنها راه موفقیت شما نیست. کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به طوری که کیفیت و تبلیغات در کنار یکدیگر میتوانند شما را به اهدافتان برسانند. این دو عامل به نوعی مکمل یکدیگرند و در کنار هم میتوانند نتایج خارق العاده ای را رقم بزنند.شما می توانید از خدمات طراحی شرکت جوپنزا استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button