تبلیغات و مراحل بیلبورد تبلیغاتی

طراحی بیلبورد

بیلبورد تبلیغاتی یکی از انواع مختلف تبلیغات محلی می باشند. بیلبوردهای تبلیغاتی به سبب اهمیت و جایگاهی که در تبلیغ کالا و خدمات ایفا می کنند، امروزه بسیار مورد توجه هستند و طبیعتاً برای اینکه بتوانند اثر بخشی بیشتری داشته باشند، باید طراحی بیلبورد خلاقانه باشند. از این رو رعایت اصول و مراحلی در طراحی آنها ضروری می باشد.

تفاوت ها در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی، از مباحث مهمی است که توجه به آنها می تواند تا حد بسیار بالایی در تبلیغات، مؤثر و سودمند واقع شود.

تبلیغات و بیلبورد های تبلیغاتی

در دنیای رقابتی عصر حاضر، تبلیغات حرف اول را می زند؛ و مؤسسات و شرکت هایی در این رقابت، برنده و سر بلند بیرون می آیند که تبلیغات بیشتر و سازنده تری انجام داده باشند. تبلیغات انواع مختلفی دارد که یکی از عمده ترین روش های تبلیغات، تبلیغات محلی می باشد.

در تبلیغات محلی، از روش های مختلفی برای تبلیغ بهره گرفته می شود؛ که یکی از عمده ترین آنها، استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی می باشد. عوامل مختلفی در ساخت و تعیین کیفیت بیلبوردها نقش دارند و طبیعی است هرچه در ساخت بیلبوردها خلاقیت بیشتری به کار گرفته شود، میزان تأثیر و اثر بخشی آنها نیز بیشتر خواهد بود.

امروزه با رشد تکنولوژی و دنیای دیجیتال، استفاده از انواع بیلبورد های تبلیغاتی در امر تبلیغات، بسیار رایج و مؤثر می باشد. بیلبوردهای تبلیغاتی تابلوها و یا صفحات بزرگی هستند که به عرضه کنندگان کالا یا صنعتگران اجازه تبلیغ در فضای خارجی را می دهند؛ تا از این طریق محصول و خدمات خود را معرفی نمایند.

بیلبوردهای تبلیغاتی در تبلیغات می توانند یک جریان دائمی محسوب شوند که افکار عمومی را تحت تأثیر خود قرار می دهند و نقشی فعال و ماندگارتر در ذهن مخاطبین ایفا می کنند. به جرأت می توان اذعان کرد که بیلبوردهای تبلیغاتی به تنهایی نقش یک رسانه  را در سطح بالای اطلاع رسانی بر عهده دارند.

مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی

انواع بیلبوردهای تبلیغاتی را در جاهای مختلف درون شهر یا برون شهر و مراکز اجتماعی مشاهده کرده اید؛ که هرکدام به تناسب شرایط و اهداف تبلیغاتی خاص خود، به اشکال و حالاتی متنوع، تبلیغات خود را انجام می دهند. مثلاً برخی از بیلبوردها بسیار ساده اما مفهومی هستند. برخی نیز در عین سادگی، بسیار پیچیده می باشند برخی مضحک و جذاب، برخی کنایه آمیز و برخی، بسیار خاص طراحی شده اند؛ و این وجه تمایز و تفاوت ها در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی، از مباحث مهمی است که توجه به آنها می تواند تا حد بسیار بالایی در تبلیغات، مؤثر و سودمند واقع شود.

مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی می تواند به ترتیب زیر باشد

مرحله اول: جمع آوری اطلاعات درباره آنچه قرار است در مورد آن بیلبورد طراحی شود (کالا یا خدمات و یا اطلاع رسانی).

مرحله دوم: جمع آوری اطلاعات محلی برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی.

مرحله سوم: استفاده از اتاق های فکر، ایده پردازی و…. در طراحی بیلبورد.

مرحله چهارم: انتخاب متن، تصویر و رنگ با روش های خلاقانه و علمی.

مرحله پنجم: طراحی طرح اولیه.

مرحله ششم: مقایسه کردن طرح اولیه با طرح  و نمونه های دیگر.

مرحله هفتم: توجه به جزئیات طرح.

مرحله هشم: طراحی طرح به صورت کامل.

مرحله نهم: بررسی و ارزیابی نهایی طرح.

مرحله دهم: پیاده سازی و نصب.

مشکلات موجود در طراحی یک بیلبورد

در حال حاضر، اگر بخواهیم تا مشکلات موجود بیلبوردها را چه از نظر طراحی و چه دیگر تکنیک‌ها بررسی کنیم، می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • استفاده از فونت نامناسب، ناخوانا و ریز.
  • تضاد رنگی نامناسب.
  • مکان نامناسب.
  • استفاده از تصاویر نامرتبط و باکیفیت بسیار پایین.
  • تناسب نداشتن المان‌های به کار رفته در طراحی.
  • تناسب نداشتن فرد (سلبریتی) با محصول تبلیغ شده.
  • نوشتن اطلاعات بیش از حد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button