یک پوستر تبلیغاتی حرفه ای چه ویژگی هایی باید داشته باشد

اصول طراحی پوستر تبلیغاتی ساده

طراحی پوستر یکی از بهترین روش های تبلیغات است زیرا شما را از قید و بند محدودیت های سایر روش ها رها میکند.پوستر های تبلیغاتی در صورتی که به صورت حرفه ای و قوی طراحی شده باشند اثربخشی بسیار بالایی دارند و افراد را به شدت تحت تاثیر خود قرار میدهند.
از گذشته تا به حال در سراسر دنیا برای اطلاع رسانی ها و جذب مخاطب در انواع و اقسام برنامه ها،همایش ها،تبلیغات فیلم و سینما و…از پوستر های تبلیغاتی به عنوان ابزاری مهم بهره میجویند.این نکته به خوبی جایگاه پوسترهای تبلیغاتی را در حوزه جذب مخاطب بیان میدارد.
نکته اصلی در این فرایند این است که طراح پوستر تبلیغاتی بتواند یک تناسب و هماهنگی درست بین لوگو،موضوع،متن و تصاویر برقرار کند.

یک پوستر تبلیغاتی حرفه ای چه ویژگی هایی باید داشته باشد

انتخاب هدف

اولین و اصلی ترین گام در طراحی پوستر انتخاب هدف دقیق است؛این موضوع اهمیت بسیاری دارد که شما برای چه هدفی میخواهید اقدام به طراحی پوستر کنید؟ پاسخ این پرسش مسیریابی های بعدی شما را در این فرایند تسهیل خواهد کرد.

شناخت مخاطب

شما باید بدانید که پوستر مد نظر شما اولا قرار است برای چه دسته ای از مخاطبان طراحی شود،ثانیا میخواهیم چه تاثیری روی مخاطب بگذارد؟به فکر فرو رود یا هیجان زده شود؟پس از پاسخ دقیق به این پرسش ها سپس اقدام به طراحی پوستری کنید که متناسب با سلیقه و خوشایند مخاطب شما باشد.

تعیین موضوع

پس از حل و فصل دو مورد بالا یعنی انتخاب هدف و شناخت مخاطب موضوع پوستر تبلیغاتی برای ما روشن شده و سپس سراغ مراحل بعدی میرویم.

تعیین متن پوستر

متن و اطلاعاتی که روی یک پوستر تبلیغاتی درج شده باید به گونه ای باشد که مخاطب با یک نگاه،دست کم بتواند متوجه منظور و مفهوم پوستر تبلیغاتی بشود.
درپوستر تبلیغاتی مطالب مختصری راجع به کالا یا خدمات طراحی مورد نظر اورده میشود حتی اگر مخاطب کل مطالب را نخواند،پوستر باید به گونه ای باشد که فرد به اصلی ترین نکات پی ببرد.

فونت ها و فورمت ها

برای این مورد فونت و یا فورمت ثابتی وجود ندارد و افراد میتوانند بنا به سلیقه خود پوستر تبلیغاتی را در هر سایز و افقی یا عمودی با هر فونتی را انتخاب و سفارش دهند.

تصویر سازی

تصویر سازی ها در پوستر تبلیغاتی باید بسیار خلاقانه و تاثیر گذار باشند که مخاطب را به خواندن مطالبی که بر روی آن نوشته شده سوق دهند و الا چنگی به دل نمیزند و افراد به سادگی از آن عبور میکنند.به کار بردن تصاویر زیبا و جذاب میتواند به خوبی منظور و مفهوم پوستر شما را منتقل کند.استفاده از رنگ های متضاد،تصاویر متضاد و یا هرچیز دیگری که مخاطب را به جذب کند میتواند بسیار تاثیر گذار باشد.

ایجاد انرژی و برانگیختن احساسات

یک پوستر تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که با شیوه قرار گیری مطالب،فونت ها،تصاویر و رنگ ها در مخاطب ایجاد انرژی کند و احساسات وی را تحت تاثیر قرار دهد.

سازماندهی اجزای پوستر

ترکیب تمام اجزایی که در بالا گفته شد و شیوه چینش آنها در پوستر از اهمیت بالایی برخوردار است.و میتواند تمام زحمات را بر باد دهد و یا بالعکس بر جذابیت آن بیفزاید.
شما با انتخاب یک تیم حرفه ای طراحی پوستر تبلیغاتی میتوانید اطمینان حاصل کنید که با رعایت تمام فاکتورهای لازم برای خلق یک پوستر تبلیغاتی زیبا،شما را در توسعه کسب و کارتان یاری میدهد.
امروزه با وجود دغدغه های زندگی شهری و پایین امدن سرانه مطالعه، مطالب خلاصه و دارای تصاویر جذاب توجه مخاطب را بیشتر به خودجلب میکند.بنابراین پوسترها که خلاصه ای از کلیدی ترین نکات و رنگ و لعاب جذاب است،گزینه مناسبی برای فهماندن مطلب مورد نظر شما به مخاطب و جهت دهی به مشتریان به سمت و سوی مورد نظر شماست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button