دلایل اهمیت کاتالوگ در بازاریابی

اصول اولیه طراحی کاتالوگ

کاتالوگ ها به عنوان ابزارهای تبلیغات چاپی که میتوانند در دسترس عموم و مشتریان خاص قرار بگیرند یک سرمایه‌گذاری عمده اند که اگر به درستی صورت گیرند قابل برگشت و دارای بازدهی بالا تا چند برابر هزینه چاپ کاتالوگ و تولید آن خواهند بود. اگرچه گمان میرود امروزه رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی جای کاتالوگ و تبلیغات چاپی را گرفته اند اما همچنان تبلیغات چاپی و آفلاین یکه تاز عرصه تبلیغات و اذهان جامعه و فضای فروش و بازاریابی هستند زیرا که برای معرفی محصولات و امور دیگر بازاریابی وجود برخی روش های چاپی تبلیغاتی مثل طراحی و چاپ کاتالوگ ضروری است.

کاتالوگ ابزار قدرتمند بازاریابی

کاتالوگ ها ابزار قدرتمند و سازمان یافته ای برای مدیریت و رهایی از ترافیک سایت ها و رسانه های دیجیتال و فروش های آنلاین هستند. آمار نشان میدهد قریب به 64 درصد از فروش کمپانی ها به واسطه و با تاثیر از چاپ کاتالوگ ها صورت میگیرد، به این صورت که چاپ و انتشار کاتالوگ ها آمار بازدید و فروش آنلاین را افزایش میدهد. طراحی کاتالوگ ها طوری انجام میشود که که بتوانند به طور مستقیم با مخاطب ارتباط برقرار کنند و از این رو موجبات اعتماد بیشتر مشتری ها نسبت به کمپانی و کسب و کار مربوطه را فراهم میکنند و باعث میشود افراد در تصمیم گیری و انتخاب راحت تر عمل کنند.

چاپ کاتالوگ

هویت برند در طراحی کاتالوگ

کاتالوگ ها امکانی برای معرفی و اثبات هویت برند و قدرت نام تجاری شما را فراهم می‌کنند که مهم ترین و بینادی ترین دلیل در موفقیت بازاریابی از طریق کاتالوگ است. به یاد داشته باشید که برند تصویر و جایگاه شما در ذهن مخاطب است و لوگو صرفا نام تجاری شما است که جنبه بصری و دیداری تجارت شما را پوشش میدهد. برندهای با سابقه می توانند با آگاهی از برند خود لذت ببرند در حالیکه کسب و کارهای جدید باید بر روی شناساندن و تصویر نام تجاری موثر خود تکیه کنند و سعی کنند خود را از طریق هویت گرافیکی قوی به تصویر بکشند که این کار از طریق تبلیغات متمرکز و پیوسته میسر میشود. برندهای قوی و مستحکم معمولا از نام تجاری یا نشان تجاری خود برای عنوان و پوشش کاتالوگ خود استفاده می کنند. در این میان برندهای ناشناخته باید تمرکز خود را بر روی تبلیغات چاپی و معرفی نام خودقرار دهند که به هنگام طراحی کاتالوگ این موضوع را باید مد نظر داشت.

دلایل اهمیت کاتالوگ در بازاریابی

هرچقدر تکنولوژی و خدمات اینترنتی پیشرفت کنند و زندگی ما را احاطه کنند همچنان تبلیغات چاپی، کاتالوگ و بروشور، پوستر و تراکت، برچسب و لیبل و کارت ویزیت از اهمیت و اعتبار خود نمی کاهند بلکه به ابزارهای کمکی ضروری تبدیل میشوند که همه جوانب کار را در اختتیار و تحت مدیریت و تدابیر خود میگیرند. در ادامه نیز به برخی دلایل دیگر اهمیت کاتالوگ ها در بازاریابی تاکید میکنیم.بنابر این میتوان نتیجه گرفت که:

  • کاتالوگ ها با بیانی درست به شیوه هایی تاثیرگذار موضوع مورد نظر خود را بیان و معرفی میکنند و موجب ارتباط موفق با مخاطب میشوند
  • کاتالوگ ها به سبب راحتی و سهولت در حمل و نقل و جابجا شدن امکان دست به دست شدن و تبادل در سطح اجتماع را دارند.
  • کاتالوگ ها در فروشهای گرانقیمت و سنگین راهی محسوس و قابل لمس را پیش روی مشتری قرار میدهند.
  • کاتالوگ ها راه ارتباطی با دسترسی آسان به سایت و اطلاعات جامع را فراهم میکنند
  • اگر طراحی کاتالوگ ها به درستی انجام شده باشد تا مدتها نزد مخاطبان باقی میمانند و امکان دسترسی آسان را فراهم میکنند.
  • کاتالوگها امکانی برای مقایسه محصول فراهم میکنند، مردم دوست دارند محصول مورد نظر خود را با سایر محصولات مقایسه کنند
  • کاتالوگ های چاپی یک هماهنگی قوی بین فروش آنلاین برقرار میکنند که قابل جایگزینی نیست
  • کامپیوتر همیشه در دسترس نیست و کاتالوگ چاپی امکان دسترسی و منبع مناسبی برای اطلاعات محصولات است.
  • کاتالوگ چاپی مشتری را متمرکز بر محصول نگه میدارد ر خلاف کاتالوگ های آنلاین که فرد با یک کلیک میتواند آن را ببندد
  • کاتالوگ های چاپی تا مدت ها مقابل چشمان مشتری است و ذهن او را احطه میکند میکند و فرد ممکن است تا چندین بار به آن نگاه کند و آن را بخواند.

علاوه بر  مطالبی که در بالا در ارتباط با کاتالوگ بیان کردیم مقالات دیگیری نیز در زمینه کاتالوگ گردآوری کرده ایم که مطاعه برخی از آن ها را به شما پیشنهاد میکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button