چرا باید برای داشتن یک لوگو خوب هزینه کنید

طراحی لوگو

امروزه داشتن یک لوگو استاندار برای کسب کارهای کوچک و بزرگ یک ضرورت بحساب می آید چرا که لوگو معرف و هویت یک کسب کار است و باید کاملا متناسب با آرمان ها و حوزه فعالیت آن کسب کار طراحی شود از آن جهت باید این امر توسط طراحان حرفه ای و با داشتن دانش کافی در این حوزه انجام شود. طراحی لوگو اهمیت زیادی در کسب و کار و فروش دارد به همین جهت باید طراح لوگوئ حرفه ای را برای این جهت انتخاب کنید.

چرا داشتن یک لوگو خوب اهمیت دارد

  • داشتن یک لوگو به شما کمک می کند تا برای کسب کارخود هویت داشته باشید و از دیگر رقبای خود متمایز شوید.
  • یک لوگو خوب و قوی به روند رشد کسب کار و جذب مشتریان جدید شما کمک شایانی خواهد کرد
  • مشتری های شما در روز صدها لوگو مختلف را خواهند دید و یک لوگو خوب با ارسال پیام صیح و انتقال حس اعتماد باعث میشود تا مشتری را ترغیب به خرید محصول یا خدمات شما کنند.

خصوصیات یک لوگو استاندارد چیست

ساده بودن

زیبایی یک طرح در سادگی آن نهفته است هرچقدر ساده تر تاثیر گذار تر خواهد بود لوگو نباید دارای پیچدگی باشد. زشت و پیچیده بودن لوگو میتواند تاثیرات بسیار منفی روی کسب و کار شما و برند شما داشته باشد ، از این جهت اهمیت این موضوع را دست کم نگیرید و از همان ابتدای کسب و کارتان سعی کنید یک لوگوی حرفه ای و ساده و در عین حال زیبا را انتخاب کنید.

پایداری

لوگو باید در طول زمان تحمل مد های مختلف را داشته باشد و تحت تاثیر مدهای مختلف قرار نگیرد . به عبارتی لوگو باید به گونه ای طراحی شود که در آینده نیازمند تغییرات صفر تاصد نشود چرا که یک برند و کسب و کار به وسیله ی لوگو آن شناخنه میشود پس تغییرات صفر تا صد روی یک لوگو میتواند برای کسب و کارها مضر باشد.

انعطاف پذیری

طراحی لوگو باید به صورتی باشید که بتواند بدون تغییر ماهیت و هدف خود در سراسر رسانه های مختلف جای بگیرد. مثال در وب سایت ، تابلو های تبلغاتی ، محصولات چاپی و …. و زیبا ترین شکل خود را نمایان کند.

گویابودن

ممکن است طراحی لوگو شما به طور مستقیم نشان دهنده ی محصولات و یا خدمات شما نباشد، اما به طور یقین باید هدفی در مورد ارزش ها و فرهنگ شرکت شما را منعکس کند. در حالت ایده آل فرهنگ شرکت شما ، افکار و عقاید مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار می دهد. درک و شناخت مخاطبان، شما را قادر می سازد تا به سادگی یک لوگوی تاثیر گذار و مناسب برای نام تجاری خود طراحی کنید، به طوری که این طرح مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار داده و بر مشروعیت کسب و کار شما بیافزاید. بخشی از ایجاد یک لوگوی فریبنده، انتخاب یک رنگ مناسب (یا همان رنگ سازمانی)است که کمک می کند تا شمااحساسات بیننده ی خود را جادو کنید.

مطالب پیشنهادی:
نقش طراحی لوگو در برندینگ
تاثیر طراحی لوگو بر فروش

ویژگی های یک لوگوی حرفه ای چیست؟

چرا باید برای طراحی لوگو هزینه کنید

شما در طول زمان و با توجه به  رشد کسب کار خود می توانید طراحی های دیگر از قبیل طراحی پوستر ها ، بیلبورد ها و …  را تغییر دهید ولی طراحی نشان و آرم را نمی توان  به سادگی و بدون هزینه تغییر دهید. زیرا هزینه و زمان که برای مانداگار کردن یک آرم و نشان در ذهن مشتری  نیاز است بسیار زیادتر از هزینه اولیه طراحی لوگو خواهد بود از این رو شرکت های که برنامه طولانی مدت برای کسب کار خود دارند زمان و هزینه مناسبی را برای طراحی آرمان و نشان خود اختصاص می دهند .

برای مثال فرض کنید یک بانک یا یک برند غذایی  بعد از چند سال فعالیت بخواهد نشان خود را به دلیل استاندارد نبودن و یا هم راستا نبودن با اهداف شرکت خود عوض کند برای این کار آن شرکت متحمل هزینه بسیار زیادی جهت معرفی و ماندگار کردن یک نشان  خواهد شد در صورتی که می توانست با مبلغ بسیار ناچیز تر جلوی این هزینه را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button