7 قانون مهم در طراحی تابلو فروشگاهی که باید بدانید!

قوانین طراحی تابلو فروشگاهی

قوانین طراحی تابلو فروشگاهی باید توسط طراحان ماهر و متخصص به کار گرفته شوند. روزانه افراد زیادی از کنار فروشگاه‌ها عبور می‌کنند و با نگاه کردن به تابلوی شما تصمیم می‌گیرند اقدام به خرید کنند و مشتری شما شوند یا خیر. حتما برایتان پیش آمده است تابلوی یک فروشگاه نظرتان را جلب کند، تابلو فروشگاه‌ها در اصل نمایانگر هویت تجاری آنها می‌باشند، بنابراین لازم است طراحی آنها به دست افراد ماهر و متخصص انجام شود. تابلوهای فروشگاهی، کسب و کار شما را به جامعه معرفی می‌کنند و تصویری از شما و برندتان در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند. طراحی مناسب طبق قوانین طراحی تابلو فروشگاهی، باعث جذب و افزایش مشتریان می‌شود. آژانس تبلیغاتی جوپنزا با بیش از 20 سال سابقه، خدمات متنوعی از جمله طراحی تابلو فروشگاهی در حوزه تبلیغات ارائه می‌کند. با کادر متخصص جوپنزا دیگر نگران طراحی تابلو فروشگاه خود نباشید.

آشنایی با قوانین طراحی تابلو فروشگاهی

تاثیرگذاری تابلو فروشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است. با رعایت اصول، تابلویی طراحی کنید که علاوه بر جذاب بودن، ذهن مخاطب را مشغول کند تا ترغیب شود به داخل فروشگاه قدم بگذارد. اگر تابلو فروشگاه طراحی مناسب و مطلوبی نداشته باشد، علاوه بر کاهش جذابیت باعث تاثیرات منفی در روند تبلیغات فروشگاه نیز می‌شود. طراحی تابلو فروشگاهی با هدف معرفی نام برند به کار می‌رود و چاپ آن در انواع مختلفی انجام می‌شود. برای آشنایی بیشتر با جوپنزا همراه باشید تا ۷ قانون موثر در طراحی را به شما معرفی کنیم.

۱. طراحی تابلو فروشگاهی جذاب و زیبا در نهایت سادگی

همانطور که می‌دانید، زیبایی در سادگی است. طراحی تابلو فروشگاهی جذاب و زیبا در نهایت سادگی ضروری است، چرا‌که طرح‌های پیچیده و شلوغ باعث می‌شود سادگی کار از بین رود و محتوای اصلی تابلو در بین طرح‌های شلوغ ناپدید شود. هر چه تابلو فروشگاهی شما ساده‌تر باشد، علاوه بر زیبایی، هدف اصلی را بهتر به مخاطب منتقل می‌کند. نکته دیگری که در طراحی تابلو فروشگاهی باید به آن توجه داشته باشید، طراحی مطابق فرهنگ و قومیت‌های مختلف است. همچنین در طراحی تابلو فروشگاهی سعی کنید رنگ‌های مکمل را انتخاب کنید و با به کارگیری گرافیک زیبا، تابلویی خاص و تاثیرگذار خلق کنید.

۲. طراحی تابلو فروشگاهی متناسب با کسب و کار

قبل از خدمات طراحی باید سبک و نوع کسب و کار را بدانیم تا بتوانیم با رعایت قوانین طراحی تابلو فروشگاهی، به خوبی آن را به نمایش بگذاریم. اگر طراحی تابلو فروشگاهی متناسب با کسب و کار نباشد، بسیار بی معنی و نامناسب می‌شود. علاوه بر طرح‌های متناسب کسب و کار، باید از رنگ‌هایی استفاده شود که تناقضی در ذهن مخاطب ایجاد نکند. برای مثال همه می‌دانیم رنگ صورتی مناسب تابلو فروشگاه‌های صنعتی نمی‌باشد.

۳. اهمیت رنگ‌های انتخابی در طراحی تابلو فروشگاهی

انتخاب رنگ‌های مناسب و تناسب آنها تاثیر بسیار مهمی در جذابیت تابلو فروشگاهی دارد. اهمیت رنگ‌های انتخابی در طراحی تابلو فروشگاهی هنگامی خود را نشان می‌دهد که بر ذهن مخاطب تاثیر می‌گذارد. طبق قوانین طراحی، استفاده از رنگ‌ها باید هوشمندانه و منطقی باشد. علاوه بر این، انتخاب رنگ‌ها باید متناسب با سلیقه مشتری و سبک کسب و کار انجام شود. در انتخاب رنگ برای طراحی تابلو فروشگاهی باید از رنگ‌های مناسب مطابق با روانشناسی رنگ استفاده شود و نمی‌توان از هر رنگی که دلمان خواست استفاده کنیم.

۴. نوشته‌های متناسب و هماهنگ

طبق قوانین طراحی تابلو فروشگاهی، نوشته‌های تابلو باید با نوع فعالیت و خدمات هماهنگ باشد. اگر از بهترین جنس، متریال و طرح برای ساخت تابلو فروشگاهی استفاده کنید اما نوشته به کار رفته با فعالیت تناسبی نداشته باشد، همه تلاش‌ها و هزینه‌ها هدر می‌رود. در طراحی نوشته‌های متناسب و هماهنگ، باید اندازه نوشته استاندارد باشد به طوری که آنقدر کوتاه نباشد که پیام را مخاطب منتقل نکند و آنقدر هم بلند نباشد که مخاطب وقت نکند آن را بخواند و خواندن آن از حوصله افراد خارج باشد. همچنین بهتر است در طراحی تابلو فروشگاهی از لغات تکراری استفاده نکنید و یا سایز نوشته‌ها استاندارد و متناسب باشد تا مشتری به خوبی بتواند آن را ببیند.

۵. طراحی خلاقانه و متناسب با کسب و کار

هر استراتژی کسب و کار یا هر شیوه بازاریابی با هدف جذب مشتری، افزایش فروش یا ارائه خدمات بیشتر است.باید بتوانید با طراحی خود مشتری هدف را جلب کنید. این کار در صورتی امکان پذیر است که نسبت به مشتریان هدف خود شناخت بیشتری داشته باشید یعنی علایق، رنج سنی و جنسیت غالب آنها را بدانید. برای مثال اگر می‌خواهید برای یک فست فود تابلو فروشگاهی طراحی کنید، برای داشتن طراحی خلاقانه و متناسب با کسب و کار می‌توانید طرحی بزنید که ناخودآگاه مشتری هوس خوردن فست فود کند.

۶. ماندگاری و طول عمر تابلو فروشگاهی

رعایت قوانین طراحی و به کار بردن خلاقیت در آن، موجب ماندگاری طرح تابلو در ذهن افراد می‌گردد که این امر خود مهم‌ترین هدف تابلو فروشگاهی است که در تبلیغات کسب و کار بسیار تاثیر مثبت دارد. علاوه بر این‌ها لازم است تابلو فروشگاهی طوری طراحی شود که ماندگاری و طول عمر بالایی داشته باشد. ماندگاری و طول عمر تابلو فروشگاهی سبب می‌گردد تا صاحب فروشگاه مجبور نشود به طور دائم به تعویض و یا تعمیر تابلو فروشگاه خود بپردازد.

۷. انتخاب متریال مصرفی مناسب

یکی از موارد طراحی تابلو فروشگاهی چیست؟ انتخاب متریال مناسب. قیمت چاپ تابلو فروشگاهی به عوامل مختلفی مانند انتخاب متریال مصرفی مناسب بستگی دارد. متریال‌ گوناگونی مثل استیل، فلز، چوب ترموود، چلنیوم و پلاستیک برای تولید تابلو فروشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر کدام از این متریال مزایای خود را دارند و در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شوند.

نتیجه گیری

قوانین طراحی تابلو فروشگاهی به شما کمک می‌کنند بهترین تابلو با بیشترین اثرگذاری را خلق کنید. تابلو فروشگاهی یکی از مهمترین لازمه‌های تبلیغات کسب و کارها می‌باشد. با طراحی تابلو فروشگاهی جذاب و هم چنین طراحی لوگو، خلاق، تاثیرگذار و مرتبط با موضوع کاری کسب و کارتان می‌توانید مشتری‌های بیشتری را جذب کرده و در نهایت فروش بیشتری داشته باشید. طراحی تابلو فروشگاهی یکی از مهمترین بخش‌های بازاریابی هر کسب و کاری را شامل می‌شود و ارزش هزینه کردن را دارد. اگر شما هم می‌خواهید طراحی تابلو فروشگاهی خود را به کادری مجرب و متخصص بسپارید، آژانس تبلیغاتی جوپنزا بهترین انتخاب برای شما است. جوپنزا تیم طراحی خلاق و مجربی دارد که می‌تواند تمامی خواسته‌های شما را برآورده کند.

 

 

سوالات متداول

 

۱. چرا رعایت قوانین طراحی تابلو فروشگاهی بسیار مهم است؟

طراحی تابلو فروشگاهی یکی از مهمترین بخش‌های بازاریابی هر کسب و کاری است. آشنایی با اصول و طراحی به شما کمک می‌کند بهترین تابلو با بیشترین اثرگذاری را خلق کنید و در نتیجه مشتری‌های بیشتری را جذب کرده و فروش بیشتری داشته باشید.

۲. برای ساخت تابلو فروشگاهی از چه متریالی استفاده می‌شود؟

متریال‌ گوناگونی مثل استیل، فلز، چوب ترموود، چلنیوم و پلاستیک برای تولید تابلو فروشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۳. چگونه با طراحی خلاق و متناسب با کسب و کار، مشتری هدف را به خود جذب کنم؟

ابتدا باید نسبت به مشتریان هدف خود شناخت بیشتری داشته باشید یعنی علایق، رنج سنی و جنسیت غالب آنها را بدانید.

۴. چرا نباید از نوشته‌های طولانی در طراحی تابلو فروشگاهی استفاده کرد؟

اندازه نوشته باید استاندارد باشد. اگر نوشته طولانی باشد ممکن است مخاطب وقت نکند آن را بخواند یا خواندن آن از حوصله افراد خارج باشد.

۵. چرا بهتر است طراحی تابلو فروشگاهی ساده باشد؟

زیرا ممکن است محتوای اصلی تابلو در بین طرح‌های شلوغ ناپدید شود. در نتیجه هرچه تابلو فروشگاهی شما ساده‌تر باشد، علاوه بر زیبایی، هدف اصلی را بهتر به مخاطب منتقل می‌کند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button