نقش طراحی لوگو در برندینگ

سفارش طراحی لوگو

همانطور که تمام انسان ها به وسیله شناسنامه هویت خود را ابراز میکنند برای سازمان ها و کمپانی ها نیز چنین ابزاری باید وجود داشته باشد که به وسیله آن را خود را در دنیای تجارت بشناسانند؛ این ابزار طراحی لوگو است.
داشتن یک لوگو حرفه ای که به خوبی طراحی شده باشد،باعث ایجاد اعتماد می شود.اگر شما یک لوگو طراحی شده خوب داشته باشید،احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریان بالقوه با شما کار کنند.اگر لوگوی  شما طراحی خوبی داشته باشد،مردم درباره نوع ارائه محصولات و خدمات اصلی شما کنجکاو می شوند.شما لوگوی خود را به عنوان نماد بر روی محصولات ، کارت ویزیت و وب سایت خود قرار داده اید.این آرم هویت شما را به اطلاع مشتریان می رساند.لوگو می تواند به مشتریان شما که در سراسر جهان هستند،نوع محصول یا خدماتی را که می فروشید، یا آنچه که شما به مصرف کنندگان می دهید را معرفی کند.

لوگو چیست و تفاوت لوگو با آرم

لوگو

لوگو یک عنوان،به اشکال گرافیکی و صورت های مختلف است.
لوگو ها به دو صورت اند:
اول اینکه یک عنوان نه به صورت ساده بلکه با خلاقیت و طرح های مختلف گرافیکی به صورتی زیبا در می آید.
دوم، آن عنوان به گونه ای معنی دار طراحی میشود که اشخاص با دیدن لوگو پی به عنوان ببرند و بدانند که متعلق به چه برندی است.
لوگو با آرم تا اندازه ای متفاوت است؛برخلاف لوگو،آرم یک عنوان نیست بلکه یک نشانه یا نماد است که هرکس با دیدن آرم میداند که مربوط به چه چیزی است.به طور کلی میتوان گفت که میزان بکار گرفتن خلاقیت در لوگو 100درصد و در آرم بین 40تا70درصد است.

آرم

در واقع آرم یک عنوان گرافیکی نیست بلکه فقط یک نشانه و یا تصویر گرافیکی یا ساده است٬ هر کسی با دیدن این نشانه یا آرم  تشخیص میدهد که این آرم مربوطبه چه عنوانی است ولی هیچ کس نمی تواند بفهمد که این نشانه مربوط به چه عنوان خاصی است(اسم شرکت و…). بنابراین در کنار  نشانه یا آرم اسم مربوط به شرکت و یا… که معولا اسمی خاص هست قرار میگیردد. این نوع طراحی هم دو سبک تقریبا متفاوتی دارد. عده ای از طراحان گرافیک نشانه را خودشان طراحی می کنند و عده ای دیگر نشانه را از جای دیگر الگو برداری می کنند.

برندینگ یا برند سازی

در دهه اخیر تعداد برپایی شرکت های خصوصی و دولتی و سایر کسب و کارها روبه افزایش بوده است؛این مفهوم به معنای افزایش تعداد رقبای تجاری است.اما چگونه میتوان در میان این آشفته بازار حرفی برای گفتن داشت؟چگونه مخاطب ما را از میان هزاران رقیب تجاری دیگر،انتخاب کند و تشخیص دهد؟پاسخ یک کلمه است!برندینگ!
فرایند برندینگ یا برند سازی همان چیزی است که شما را از دیگران متمایز و متفاوت میکند. در اینجا میتوانیم دو تعریف از برند داشته باشیم؛یکی”ارتباط احساسی ای که یک کالا با مشتری برقرار میکند” و دیگری “هر آنچه که کالا را از کالاهای دیگر متمایز میکند”.پژوهش ها نشان داده اند که یک برند قوی موجب وفاداری مشتریان به یک محصول یا خدمت میشود و این به معنی آن است که شما دیگر لازم نیست نگران فروش محصولات خود باشید.

در واقع اگر بخواهیم به اختصار اهمیت برندسازی را برشماریم عبارت اند ازاینکه:

  • 1)مشتری ها شما را به راحتی از میان صدها برند شناسایی میکنند.
  • 2)به راحتی محصول و خدمات خود را به بازار معرفی میکنید و نگرانی ای بابت فروش ندارید.
  • 3)اعتبار محصولات و خدماتتان بالا میرود

نقش طراحی لوگو در برندینگ

حال میخواهیم بدانیم که چطور یک لوگو ما را به سمت برندینگ سازی رهنمود میشود.
همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم لوگو،شناسنامه و هویت برند شماست!
تمام کمپانی های بزرگ و کوچک در سراسر دنیا که به اهمیت این موضوع به درستی پی برده اند، برای رسمیت بخشیدن و نیز توسعه کسب و کار خود اقدام به طراحی یک لوگو حرفه ای میکنند.شما با طراحی لوگو هم برند خود را هم ردیف دیگر برند های شناخته شده قرارداده اید و هم لوگوی شما همیشه و همه جا معرف شماست بدون اینکه حرفی زده شود و یا توضیحی داده شود.

لوگو وفاداری برند را تسهیل می کند

گاهی اوقات، یک کسب و کار لوگوی خود را مجددا طراحی می کند.شاید برای به روز رسانی چشم انداز خود و یا منعکس کننده برخی از تغییرات دیگر شرکت.یک بازاریاب ،این تغییر را درک می کند.ولی یک مصرف کننده عادی،از آن متنفر می شود.چرا که به لوگو معروف و مورد علاقه خود عادت کرده و با این تغییر، کمی احساس خیانت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button