هدف از طراحی کارت ویزیت و اصول مهم آن

طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت کارتی با اطلاعات کسب و کار فرد یا شرکت است که جهت معرفی رسمی شرکت یا فرد مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول در کارت ویزیت از نام و نام خانوادگی ، نام شرکت و آرم شرکت به همراه آدرس و اطلاعات تماس استفاده می گردد. هر کس باید این نکته را در به خاطر بسپارد که طراح یک کارت ویزیت خوب یعنی به تصویر کشیدن حس کار و نوع تجارت مشتری.

یک کارت ویزیت خوب باید به گونه ای طراحی شده باشد که بتواند بلافاصله توجه بیننده را به خود جلب کند و او را ترغیب به خرید محصول نماید. یک کارت ویزیت خوب نباید به عنوان آیتمی برای معرفی در نظر گرفته شود که برای برقراری ارتباط با مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی کارت ویزیت یکی از روش های تبلیغ و به نوعی ایستگاه اطلاعاتی در مورد شما و کاری که انجام می دهید می باشد. اگر کارت ویزیت نتوانست به مقاصد و اهداف شما در زمینه بالا بردن میزان فروش محصول و معرفی و شناساندن شما جامه عمل بپوشاند، این ثابت می کند که کارت ویزیت شما در سطح مناسبی برای تاثیر گذاری نبوده است.

هدف از طراحی کارت ویزیت چیست

یک کارت ویزیت خوب نباید به عنوان آیتمی برای معرفی در نظر گرفته شود که برای برقراری ارتباط با مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. کارت ویزیت یکی از روش های تبلیغ و به نوعی ایستگاه اطلاعاتی در مورد شما و کاری که انجام می دهید می باشد.اگر کارت ویزیت نتوانست به مقاصد و اهداف شما در زمینه بالا بردن میزان فروش محصول و معرفی و شناساندن شما جامه عمل بپوشاند، این ثابت می کند که کارت ویزیت شما در سطح مناسبی برای تاثیر گذاری نبوده است.

چرا استفاده از کارت ویزیت

کارت ویزیت در مجموعه ست اداری شما اولین و مهم ترین آیتم محسوب می شوند. شاید تمامی موارد یک ست اداری طراحی و چاپ نشود ولی اولین و مهمترین مورد آن که کارت ویزیت می باشد حتما چاپ می گردد. در چند سال گذشته صرفا داشتن کاغذی که روی آن اطلاعات تماس باشد کفایت می کرد ولی امروزه  توجه بیشتری به کیفیت و طرح کارت ویزیت می شود. به صورتی که سبک کارت ویزیت ها و کیفیت چاپ آنها خیلی به نسبت قبل متفاوت شده است.

کارت ویزیت پل ارتباطی بین شما و مشتریانتان

کارت ویزیت حاوی اطلاعات اصلی ارتباطی سازمان شما و هویت و نوع فعالیت سازمان می باشد. که نماینده شما در زمان غیبت شما برای مشتری می باشد. در تولید کارت ویزیت به لحاظ طراحی و چاپ باید استاندارد هایی رو رعایت کرد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

مواردی که باعث می شود کارت ویزیت شما متفاوت و خاص تر شود

  1. طراحی کارت ویزیت
  2. جنس کارت ویزیت
  3. ابعاد کارت ویزیت
  4. استفاده از موارد خاص همچون طلاکوب – یوی موضعی
  5. برش قالب خاص

قوانین طراحی کارت ویزیت

  •  رزولوشن حداقل ۳۰۰ پیکسل
  •  اندازه، فقط در اندازه های استاندارد
  • مد رنگی فقط باید CMKY باشد
  • ازهر طرف حداقل نیم سانتی متر
  • مانیتور با چاپ ۲۰% اختلاف رنگ دارند
  • مناسب ترین خروجی ها PDF و JPG است

مطالب پیشنهادی:
چرا باید برای داشتن یک لوگو خوب هزینه کنید
نقش طراحی لوگو در برندینگ
تاثیر طراحی لوگو بر فروش

ویژگی های یک لوگوی حرفه ای چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button