یک لوگوی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد

طراحی لوگو

وقتی که در حال بررسی کیفیت لوگو هستید، باید ویژگی ها و معیارهای زیر را در نظر بگیرید:

ویژگی های یک لوگوی خوب را میتوان به صورت زیر عنوان کرد؛

ویژگی های یک لوگوی خوب

۱. تمایز

لوگوی شما باید متمایز باشد و طوری طراحی شده باشد که با لوگوی نام های تجاری مشابه آن متفاوت باشد. برای تأثیر دیداری بیشتر، از اصول طراحی خارج از عرف استفاده کنید.

هر نام تجاری دارای ماجرای منحصر به فردی است که می توان از آن به عنوان راهنمایی برای طراحی لوگوی متمایز استفاده کرد.

۲. سادگی

بهترین لوگو لوگویی است که بیننده مفهوم آن را در نگاه اول متوجه شود.

یک لوگو خوب به سرعت توجه بیننده را در بین قفسه های شلوغ یک مغازه یا هر رسانه دیگری که برای تبلیغ، بازاریابی و پیشرفت کار استفاده می شود، به سمت نشانه ها توجه شود.

۳. ارتباط

ارتباط یعنی چگونگی برقراری رابطه بین بیننده و لوگو.

باید اطلاعات دقیقی درباره افرادی که با لوگو سر و کار دارند داشته باشیم، از جنبه های کلی مثل سن و تحصیلات تا جنبه های جزئی تر مثل اولویت ها و سرگرمی ها. از اطلاعات خود از اجتماع هدف در استفاده از اصول طراحی که مورد پسند آن ها باشد استفاده کنید.

۴. ماندگاری

خوب بودن یک لوگو در زمان حال کافی نیست، لوگو باید در زمان های آینده هم کاربرد داشته باشد.

با وجود اینکه طراحی دوباره لوگو یکی از روش های رایج مورد استفاده است، تغییرات مدام یک لوگو باعث کاهش توانایی بیننده در برقراری ارتباط بین لوگو و شرکت می شود. به همین دلیل بهتر است که لوگو از همان ابتدا با در نظر گرفتن ماندگاری طراحی شود.

برای طراحی یک لوگوی ماندگار از تکرار پشت هم و مد گرایی خودداری کنید. مد گرایی حتی قبل از اینکه بیننده لوگو را ببیند ارزش خود را از دست می دهد.

در طراحی یک لوگوی با کیفیت باید بر روی نیاز بازار تمرکز کنید.

از لوگوهایی که در طول زمان ماندگار شده اند درس بگیرید. با وجود اینکه بعضی از لوگوهای معروف برای تطابق با دوران جدید به روز می شوند باز هم به دلیل تکرار اجزای اصلی، یادآور نام تجاری منحصر به فردی هستند.

۵. تطابق

تطابق به این معنی است که لوگویی که طراحی می کنید بر همه رسانه های دیجیتال و کاغذی موجود منطبق باشد.

هر نام تجاری نیازمند یک لوگوی خوب است.

طراحی لوگو و آرم چقدر اهمیت دارد

لوگو و آرم می تواند چندین پیام را در خود جای دهد و به جای چند متن تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرد .

شرکت ها و کسانی که یک لوگو به خود اختصاص داده اند بیشتر مورد اعتماد مردم قرار میگیرند.

و در نهایت موفقیت بیشتری نسبت به سایر لوگو ها خواهند داشت.

مزایای مهم بعدی لوگو خوب این است که همیشه حس بینایی قویتر از شنوایی است و این مسئله باعث می شود لوگو یا نشان تجاری شما بیشتر و بهتر در ذهن افراد باقی بماند.

هزینه طراحی لوگو چگونه است

هزینه طراحی لوگو در سایت جوپنزا بستگی به سبک لوگو دارد.

لوگوهای طراحی شده کپی شده نیستند، هر چند ممکن است ایده از طرح ها گرفته شود ولی همه با فرمت و به شکل کاملا اختصاصی طراحی میشوند،

و این طراحی آرم و لوگو نشانه با نهایت کیفیت و زیبایی در شرکت جوپنزا توسط طراحان حرفه ای این شرکت انجام میشود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باما نماس بگیرید