طراحی یک لوگوی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد

طراحی لوگو مواد غذایی مهنوش, طراحی لوگو, طراحی لوگو حرفه ای, طراحی آرم

وقتی که در حال بررسی کیفیت لوگو هستید، باید ویژگی ها و معیارهای زیر را در نظر بگیرید،ویژگی های یک لوگوی خوب را میتوان به صورت زیر عنوان کرد؛

طراحی لوگوی خوب

۱. تمایز

آرم شما باید متمایز باشد و طوری طراحی شده باشد که با نام های تجاری مشابه آن متفاوت باشد. برای تأثیر دیداری بیشتر، از اصول طراحی خارج از عرف استفاده کنید.

هر نام تجاری دارای ماجرای منحصر به فردی است که می توان از آن به عنوان راهنمایی برای طراحی لوگو متمایز استفاده کرد.

۲. سادگی

بهترین لوگو لوگویی است که بیننده مفهوم آن را در نگاه اول متوجه شود.

یک لوگو خوب به سرعت توجه بیننده را در بین قفسه های شلوغ یک مغازه یا هر رسانه دیگری که برای تبلیغ، بازاریابی و پیشرفت کار استفاده می شود، به سمت نشانه ها توجه شود.

۳. ارتباط

ارتباط یعنی چگونگی برقراری رابطه بین بیننده و لوگو.

باید اطلاعات دقیقی درباره افرادی که با لوگو سر و کار دارند داشته باشیم، از جنبه های کلی مثل سن و تحصیلات تا جنبه های جزئی تر مثل اولویت ها و سرگرمی ها. از اطلاعات خود از اجتماع هدف در استفاده از اصول طراحی که مورد پسند آن ها باشد استفاده کنید.

۴. ماندگاری

خوب بودن یک لوگو در زمان حال کافی نیست، لوگو باید در زمان های آینده هم کاربرد داشته باشد.

با وجود اینکه طراحی دوباره آرم یکی از روش های رایج مورد استفاده است، تغییرات مدام آن باعث کاهش توانایی بیننده در برقراری ارتباط بین شرکت می شود. به همین دلیل بهتر است از همان ابتدا با در نظر گرفتن ماندگاری طراحی شود.

برای طراحی یک نام تجاری ماندگار از تکرار پشت هم و مد گرایی خودداری کنید. مد گرایی حتی قبل از اینکه بیننده لوگو را ببیند ارزش خود را از دست می دهد.

در طراحی یک آرم با کیفیت باید بر روی نیاز بازار تمرکز کنید.

از لوگوهایی که در طول زمان ماندگار شده اند درس بگیرید. با وجود اینکه بعضی از لوگوهای معروف برای تطابق با دوران جدید به روز می شوند باز هم به دلیل تکرار اجزای اصلی، یادآور نام تجاری منحصر به فردی هستند.

۵. تطابق

تطابق به این معنی است که آرمی که طراحی می کنید بر همه رسانه های دیجیتال و کاغذی موجود منطبق باشد.

هر نام تجاری نیازمند یک لوگوی خوب است.

اهمیت طراحی لوگو و آرم خوب

لوگو و آرم می تواند چندین پیام را در خود جای دهد و به جای چند متن تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرد .

شرکت ها و کسانی که یک لوگو به خود اختصاص داده اند بیشتر مورد اعتماد مردم قرار میگیرند.

و در نهایت موفقیت بیشتری نسبت به سایر لوگو ها خواهند داشت.

مزایای مهم بعدی لوگو خوب این است که همیشه حس بینایی قویتر از شنوایی است و این مسئله باعث می شود لوگو یا نشان تجاری شما بیشتر و بهتر در ذهن افراد باقی بماند.

هزینه طراحی لوگو چقدر است؟

هزینه خدمات طراحی در سایت جوپنزا بستگی به سبک لوگو دارد.لوگوها شده کپی شده نیستند، هر چند ممکن است ایده از طرح ها گرفته شود ولی همه با فرمت و به شکل کاملا اختصاصی انجام میشوند،و این آرم و لوگو نشانه با نهایت کیفیت و زیبایی در شرکت جوپنزا توسط طراحان حرفه ای این شرکت انجام میشود.

ویژگی های لوگو خوب

باید توجه داشته باشید که پیش از انجام کار،از لوگوی شرکت خود در کجا و در چه مواردی می خواهید استفاده کنید.بیشتر شرکت ها به درج لوگوی خود در سربرگ ها، آیکون سایت، طراحی کارت ویزیت و هم چنین یونیفرم کارمندان  می پردازند.در نتیجه خدمات طراحی باید به گونه ای باشد که به صورت کوچک و بی مفهوم نباشد.در صورتی که طراحی آرم پیچیده باشد،موجب سردرگمی مخاطب می شود.می توان گفت ماندگاری لوگوهای ساده در ذهن افراد بسیار بیشتر است.بنابراین یکی از مهم ترین ویژگی های لوگوی خوب طراحی ساده و قابل فهم آن می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button