در طراحی بیلبورد خلاقانه چه نکاتی را باید رعایت کرد

طراحی بیلبورد

طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی، همان رسانه ی کسب و کار در محیط بیرون هستند.بسیاری از کسب و کارها از این روش برای تبلیغات محصول یا خدمات خود استفاده می کنند.امروزه کسب و کارهای خدماتی بیشتر از دیگر کسب و کارها از بیلبوردها برای افزایش رونق کسب و کار خود و افزایش سود استفاده می کنند.مهم ترین مزایای یک طراحی بیلبورد خلاقانه این است که به راحتی دیده می شود و اگر این بیلبورد از خلاقیت بالای خدمات طراحی بهره برده باشد، درصد افرادی که آن را به ذهن می سپارند خیلی زیاد میشود.

برای همین طراحی بیلبورد خود و به تنهایی درصد بالایی از جذب مشتریان را به عهده دارد و نیاز است زیر نظر متخصصان و آژانس های تبلیغاتی حرفه ای انجام شود تا بتوانید از تجربیات این گونه آژانس ها از بهترین، باکیفیت ترین و در عین حال تاثیرگذار ترین تبلیغات بهره مند شوید.

نکات طراحی بیلبوردهای خلاقانه

۱. سعی کنید با تصاویر و طراحی خدمات خود را نشان دهید

در مورد ایده هایی که برای طراحی بیلبوردهای خود دارید خلاقانه رفتار کنید. یک بیلبورد مسطح جزء موارد استاندارد در نظر گرفته می شود اما شما می توانید از این قانون تبعیت نکنید.

می توانید از بیلبوردهای سه بعدی استفاده کنید و افراد را با آن درگیر کنید یا حتی از انیمیشن استفاده کنید.

دلیل خاصی برای استفاده از بیلبوردهای بزرگ، ساده یا سه بعدی وجود ندارد.

این تنها به خواست شما و فرصتی که در اختیار دارید بستگی دارد. قطعا بیلبوردهای جذب راحت تر توجه افراد را به خود جلب می کنند و در خاطرشان ماندگار می شوند.

اگر بیلبوردهای شما خلاقانه طراحی شده باشد می تواند به طور رایگان جایگاهی در مطبوعات هم داشته باشد.

هزینه بردهای سه بعدی کمی بیشتر از کارهای هنری ساده است اما باید بدانید که با گذشت زمان، سرمایه بیشتری برایتان بازخواهد گشت.

۲. هرچه تعداد بیلبوردها بیشتر باشد بهتر است

بیلوردها ارزان قیمت نیستند اما می توانند تاثیر زیادی بر روی کسب وکار شما داشته باشند. بیلبوردها رسانه ای هستند که افراد زیادی در ان حضور دارند اما شما به حمایت و پشتیبانی نیاز دارید.

پس باید بیشتر از یک بیلبورد را اجاره کنید.با توجه به راهکارهای طراحی بیلبورد می توانید موجب رونق کسب و کار خود شوید.

اگر تنها یک برد دارید، شانس دیده شدن کمتر از زمانی خواهد بود که ۴ الی ۵ برد داشته باشید. خوب شما هم همانند سایر افراد به نمایش همگانی و صد درصدی فکر می کنید اما باید بدانید که بیلبوردها گران قیمت هستند.

۳. طراحی بیلبورد شما باید به گونه ای باشد که توجه مخاطبان را جذب کند نه اینکه حواسشان را پرت کند

بیشتر اوقات بیلبوردها تلاش می کنند توجه رانندگان خودروها، موتورسیکلت ها و دوچرخه سواران و پیاده ها را به خود جلب کنند.

شما تنها چند ثانیه برای جلب توجه افراد در اختیار دارید. همین هم باعث می شود دو راهی جذابی برای تبلیغ کننده ایجاد شود.

قبل از هر چیزی شما دوست دارید افراد به تبلیغی که نوشته اید توجه کنند. اما نمی خواهید مسئول تصادفات و حوادث شدید رانندگی باشید.

به همین دلیل باید مراقب حواس پرتی افراد باشید.

با اینکه این موضوع در بیشتر رسانه ها دیده می شود اما بیلبورد اهمیت بسیار زیادی در این زمینه دارد و باید تعادل خوبی در جلب توجه افراد ایجاد کنید.

۴. از تکرار به هر نحوی، پرهیز کنید

شما یک فضای پولی برای تبلیغ شرکت خود دارید. خرید یا اجاره بیلبوردهای تبلیغاتی بسیار هزینه بر میباشد.

پس آن را برای خود نگه دارید و از هر ذرا آن به طور هوشمندانه بهره ببرید. اگر از سرتیترهایی استفاده می کنید که عناصر بصری شما را توضیح می دهند، کلمات را به هدر می دهید.

اگر از لحاظ دیداری خسته کننده باشید یا عناصر به کار رفته با محصولات مرتبط نباشند فرصت را از دست میدهید.

از کپی رایتر ها و طراحان حرفه ای استفاده کنید. در شرکت جوپنزا، گروهی طراح حرفه ای در این زمینه فعالیت میکنند.

۵. در اندازه لوگو خود دقت کنید

یکی از مواردی که درباره بازخورد مشتری وجود دارد این است که بیشتر افراد فکر می کنند در تبلیغات لوگو باید بزرگ تر باشد.

درک دلیل این مسئله خیلی ساده است. مشتری هزینه زیادی برای تبلیغ برند خود پرداخت می کند و می خواهد مشتری را به خود جذب کند.

با اینحال در چنین شرایطی هم باید تعادل را در نظر بگیرید. لوگوی بسیار بزرگ می تواند جلوی دیده شدن پیام شما را بگیرد.

اگر لوگو بسیار کوچک باشد، تبلیغ هوشمندانه شما ارتباطی با مشتری نخواهد داشت. بعضی وقت ها نشان ندادن لوگو می تواند بخش قدرتمندی از برندینگ باشد.

اگر برند بسیار قدرتمندی دارید می توانید لوگو را در این تبلیغات حذف کنید.

۶. بیلبوردهای خود را ساده طراحی کنید

بیلبوردها به سرعت خوانده می شوند. بیشتر اوقات شما این تبلیغات را زمانی مشاهده می کنید که با سرعت بالایی در حال رانندگی هستید.

پس باید پیام را به شیوه موثری دریافت کنید. این بیلبوردها مکانی برای نمایش هنری و استفاده از طرح های پیچیده و متن های شاعرانه نیستند.

بیلبوردها باید ساده باشند. هر چقدر این بیلبوردها ساده و زیبا طراحی شوند، قدرتمندتر میباشند.

۷. رنگ های به کار برده شده در بیلبورد تبلیغاتی بسیار تاثیرگذار هستند

انتخاب رنگ مناسب از اهمیت بالایی در طراحی بیلبورد تبلیغاتی برخوردار است.

بیشترین رنگ مورد استفاده در این نوع تبلیغات با رنگ برند و کسب و کار مشابه میباشد تا ماندگاری بالاتری در ذهن مخاطب ایجاد کند.

استفاده از تکنیک های سایه و تنظیم نور رنگ ها برای جدا کردن متن از تصویر می تواند راه بسیار مناسبی برای خوانایی بهتر متن در بیلبورد های تبلیغاتی باشد.

سخن پایانی

بیلبوردهای تبلیغاتی به عنوان یکی از اثرگذارترین روش های تبلیغاتی هنوز هم با قدرت در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرند.

بیلبورد های تبلیغاتی با مزایای زیاد و تاثیرگذاری بالا و ماندگار در ذهن مخاطب، بسیار مورد استفاده کسب و کارها قرار می گیرند.

طراحی و ساخت بیلبورد ها اصول و قواعدی دارد که نیازمند تجربه بالا و دانش کافی در این زمینه است.

در این مقاله به هفت مورد از مهم ترین نکات طراحی بیلبورد تبلیغاتی اشاره کردیم که هر کدام هم درون خود نکات کوچک و بزرگی را داشتند.

با به کارگیری استراتژی درست در زمینه تبلیغات و استفاده از نکات طلایی در طراحی تبلیغات می توانید تاثیر بالایی در بهبود کسب و کار و نام برند در ذهن مخاطب خود به وجود آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button