7 راهکار موثر برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی

راهکارهای طراحی بیلبورد

امروزه روش های مختلفی برای تبلیغات آنلاین و آفلاین وجود دارد. طراحی بیلبورد یکی از همین روش های تبلیغاتی است که در این مقاله به تعدادی از راهکارهای طراحی بیلبورد تبلیغاتی میپردازیم. بیلبورد ها از گذشته تا به امروز یکی از روش های تبلیغاتی محیطی است. و ما روزانه در خیابان ها شاهد تبلیغات مختلف از طریق این بیلبورها هستیم. از آنجایی که تبلیغات در خیابان ها و فضای باز باعث ایجاد نوعی فضای رقابتی میشود لازم است بیلبورد شما از هر نظر حرفه ای و جذاب باشد. چرا که لازم است در میان این همه تنوع تبلیغات از بیزینس های کوچک و بزرگ بیلبورد تبلیغاتی شما خود را نمایان کند. با بهره گیری از روش های درست برای طراحی بیلبورد میتوان به راحتی مشتریان و مخاطبان خاص خود را جذب کنید. پس اولین و مهم ترین نکته آن است که کار خود را به فردی حرفه ای و خلاق واگذار کنید.

 

مزایای طراحی بیلبورد خلاقانه چیست؟

 

لازم دانستیم از مزایای طراحی بیلبورد خلاقانه سخنی به میان آوریم. بیلبورد ها نوعی رسانه ی تبلیغاتی در محیط باز محسوب میشوند. از این رو بسیاری از بیزینس ها از این روش برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده میکنند. از مزایای مهم بیلبورد آن است که به راحتی در معرض دید افراد قرار میگیرد. افراد خواسته یا ناخواسته با این تبلیغات رو به رو میشوند و در صورت نیاز از آن استفاده میکنند. پس هر چه قدر در طراحی بیلبورد از خلاقیت و ایده های نو استفاده شده باشد، افراد بیشتری را به خود جذب میکنند. پس میتوان نتیجه گرفت بیلبورد های تبلیغاتی تاثیر بسیار زیادی در بازاریابی دارند و بهتر است زیر نظر آژانس های تبلیغاتی طراحی و ارائه شوند.

در اینجا به برخی دیگر از مزایای بیلبورد های تبلیغاتی میپردازیم:

 

  • امکان برگزاری تبلیغاتی در فضای باز با کیفیت بسیار بالا
  • با کمترین هزینه و کمترین وقت با بیشترین تاثیر گذاری در جذب مشتری
  •  دسترسی آسان
  •  نرخ بالای بازگشت سرمایه
  • امکان ایجاد المان های موثر در بیلبورد ها و جذب کردن مشتری

 

با تواجه به موارد فوق میتوان به این نتیجه رسید که بیلبورد ها یکی از موثر ترین روش های تبلیغاتی هستند. چه بسا که در آن لازم نیست وقت و هزینه زیادی را صرف کنیم. همچنین در برابر این بهای کم مشتریان بسیار زیادی را میتوان جذب نمود. پس چنانچه قصد داشتید برای کسب و کار خود تبلیغات موثری را انجام دهید از تاثیر بیلبورد ها غافل نشوید. بیلبورد ها در دنیای امروز بسیار مهم بوده به طوری که گاهی هزینه برخی بیلبوردها در برخی کشورها مانند آمریکا به چندین هزار دلار میرسد.

 

راهکارهای طراحی بیلبورد تبلیغاتی چیست؟

 

از آنجایی که بیلبورد ها در دنیای تبلیغات بسیار مهم و موثر هستند برآن شدیم که در این بخش به راهکارهای طراحی بیلبورد بپردازیم. روزانه افراد بسیار زیادی در خیابان ها در حال تردد هستند. اما چه چیزی در بیلبورد ها باعث میشود که مشتریان زیادی را به خود جذب میکند؟ در ادامه به آن میپردازیم.

 

  • شناسایی کامل محصولات: مهم ترین نکته در طراحی بیلبورد آن است که تمامی مواردی که به شناسایی کامل محصولات کمک میکند در بیلبورد آورده شود. ینی لازم است مشتریان به محض مشاهده طراحی، متوجه نوع کسب و کار و نوع خدمات آن شوند. پس لازم است این بیلبورد جامع و کامل و هوشمندانه طراحی شود.
  •  نحوه به کارگیری کلمات در بیلبورد: از آنجایی که بیلبورد ها در محل های رفت امد مردم قرار داده میشوند لازم است کلمات صریح و واضح باشند. بدیهی است که افراد پیاده رو و رانندگان وقت کافی برای خواندن مطالب روی بیلبورد ها را ندارند. این شرایط در صورتی امکان پذیر است که کلماتی خاص و جذب کننده روی بیلبورد ها به نمایش گذاشته شوند تا توجه افراد را به خود جلب کنند.
  • استفاده از تصاویر مناسب در بیلبوردها: سومین مورد از راهکارهای طراحی بیلبورد به نوجه استفاده از تصاویر است. تصاویر باید القا کننده نوع محصول و نوع خدمات ارائه شده باشد. پس دقت داشته باشید که از تصاویر با کیفیت، زیبا، جذاب و گویا استفاده نمایید.
  • رنگ های به کاربرده شده در بیلبوردهای تبلیغاتی: روانشناسی رنگ ها مبحثی است که در علم روانشانسی بدان پرداخته میشود. برخی رنگ ها میتوانند افرادی را به خود جذب کنند و برخی دیگر افراد را دفع کنند. تکنیک های به کار بردن رنگ ها و سایه ها در کنار هم میتواند به جذب مخاطب تاثیر بسزایی داشته باشد. پس سعی کنید به رنگ المان ها، متون، تصاویر و پس زمینه بیلبورد دقت کنید. البته چنانچه در این زمینه آگاهی کافی را ندارید میتوانید در مورد آن تحقیق کنید و یا از یک فرد مطمعن حرفه ای کمک بگیرید.
  • از تکرار بپرهیزید: داشتن خلاقیت و ایده پردازی میتواند کمک بسیار زیادی در موفقیت آمیز بودن بیلبورد شما داشته باشد. یکی از ضعف های برخی از آژانس های تبلیغاتی آن است که طراحی خای تکراری انجام میدهند. اگرچه لازم است از طرح های مختلف الهام گرفت ولی تقلید و تکرار میتواند نتیجه عکس در نتیجه تبلیغات داشته باشد.
  • اندازه لوگو: در طراحی بیلبورد اندازه لوگو امری مهم و موثر است.طراحی لوگو باید نسبت به تمامی جزییات موجود در بیلبورد واضح تر و بزرگتر باشد. درواقع یک کارفرما هزینه زیادی را صرف تبلیغات میکند تا برند سازی انجام دهند. پس اگر در یک آگهی تبلیغاتی لوگو دیده نشود عملا آن تبلغ سوخت میشود.
  • چک کردن نهایی طرح قبل از انتشار: آخرین نکته از راهکارهای طراحی بیلبورد چک کردن نهایی طرح است.پس از آنکه طرح نهایی آماده شد لازم است این طرح توسط کارفرما و چند نفر از افراد متخصص بررسی شود. طرح شما باید این امکان را به مخاطب بدهد که در کمتر از 7 تا 10 ثانیه متوجه پیام آن شود. در غیر اینصورت طراحی شما موفق عمل نخواهد کرد.

 

حرف آخر

 

برای آنکه بتوانید یک بیلبورد تبلیغاتی را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید لازم است خدمات طراحی آن را به افراد متخصص و حرفه ای واگذار کنید. افراد حرفه ای تجربه کافی در این زمینه را دارند و میتوانند یک طراحی تاثیر گذار و خلاقانه را ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button