اهمیت طراحی لیبل محصولات

روش های طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی و لیبل به منظور محافظت و نگهداری از کالا و همین طور تبلیغات و جذب مشتری انجام میشود. ارائه یک بسته بندی زیبا و محکم و خلاقانه وظیفه طراح گرافیک است، استفاده از ترکیب مناسب از رنگ ها و طرح های مرتبط با محصول و ایجاد یک هویت خاص برای محصولات هم خانواده به ماندگاری آن در ذهن مخاطب کمک میکند. در این مقاله قصد داریم به اهمیت طراحی بسته بندی محصولات و همچنین لیبل محصولات بپردازیم.

طراحی بسته بندی

طراحی لیبل خلاقانه

طراحی لیبل خلاقانه یکی از عناصر مهم در طراحی لیبل و بسته بندی از لحاظ روابط عمومی و جلب توجه بازار هدف است.

  • ۱.طراحی لیبل خلاقانه باید شکل مناسب از محصول و خدمات را نشان دهد
  • ۲.طراحی لیبل خلاقانه باید دانش کافی را به مخاطب محصول ارائه دهد.
  • ۳.در طراحی لیبل خلاقانه از متریال متفاوتی مثل مقوا، پلاستیک، فویل متالیز استفاده میشود.
  • ۴. طراحی لیبل خلاقانه باید شامل اطلاعات مواد تشکیل دهنده باشد.

طراحی بسته بندی باید چه ویژگی هایی داشته باشد

طراحی بسته بندی باید به شکلی باشد که محصول را هنگام مراحل انبارداری، حمل و نقل، توزیع و فروش سالم نگه دارد. به جز محافظت مرحله شناسایی محصول برعهده بسته بندی است و اطلاعات محصول مانند نام، مشخصات فنی و طریقه مصرف، تاریخ تولید و انقضا و …روی آن درج میشود.

چرا طراحی لیبل و پرینت لیبل برای شروع طراحی بسته بندی مناسب است

شاید نخستین باری که یک شیشه کوکاکولا در دست داشته اید را بخاطر داشته باشید، طراحان کانون تبلیغاتی طراحان برتر تمام تلاش خود را می نمایند که محصولات شما نیز این چنین در خاطر مصرف کنندگان جای بگیرد. طراحی لیبل همیشه سعی در متفاوت ساختن یک محصول از دیگر محصولات دارد. جلوه آغازین یک بسته بندی طراحی لیبل آن است، که به شکل علمی و ماهرانه ای توسط طراحان گرافیک و گرافیست ها و طراحان لیبل طراحی شده باشد.

این روزها فرآیند کلی تفکیک و جداسازی توسط طراحی لیبل به شکل وسیعی پیچیده و علمی شده است، زیرا تصویر یک طراحی لیبل بر روی بسته بندی نقش ویژه ای را در تشخیص یک محصول از دیگر محصولات ایفا می کند.

طراحی لیبل یا برچسب کاربرد های متفاوتی دارد که صاحبان مشاغل و مدیران آن را جزو لازمه کاری خود می دانند.ازجمله موارد استفاده از لیبل می توان به صنایع داروی، آرایشی بهداشتی و … اشاره کرد.

یکی از اصلی ترین موارد استفاده از لیبل یا برچسب به جهت افزایش میزان تولید و رعایت اصول اولیه بهداشتی و در پی آن کاهش هزینه هاست.طراحی لیبل بسیار حائز اهمیت است از آنجا که طرحی که برای لیبل مورد استفاده قرار می گیرد تاثیر زیادی روی مصرف کننده در انتخاب دارد. یک طرح جذاب می تواند کمک شایانی در این جهت به شما بکند.

امروزه در بازار عرضه مواد غذایی و یا محصولات دیگر، رقابت در طراحی لیبل کمتر از کیفیت محصول نمی باشد. لیبل یا برچسب مورد نظر که جهت بسته بندی محصول شما طراحی می گردد، به میزان کیفیت محصولی که ارائه می دهید، در جذب مشتری کارآمد است. این امر به ویژه در طراحی لیبل مواد غذایی به گونه چشمگیری ثمربخش می باشد زیرا که از جنبه روانی ترکیب رنگ بندی و ایده پردازی در طراحی لیبلدر تمایل اشتهایی فرد و انگیزه خرید آن، اثر قابل ملاحضه ای دارد. موارد استفاده از لیبل به عنوان برچسب و کد، جهت مشخص نمودن اموال یک سازمان و با طراحی ویژه ای جهت بسته بندی محصولات غذایی و کالاهای دیگر کاربرد فراوانی دارد.

اساسی ترین عاملی که در طراحی لیبل کالا بی اندازه تاثیر گذار است، ایده پردازی و خلاقیت در طرح داده شده می باشد. مهمترین اصول طراحی لیبل، متناسب بودن طراحی لیبل بسته بندی با محتوای درونی آن می باشد.

پس باید خاطر نشان کرد تمام توضیحات نوشتاری راجع به محتوای تشکیل دهنده باید کاملا با واقعیت عینی آن، منطبق باشد و حتی طرح گرافیکی ای که به گونه ای اغراق آمیز و خلاقانه ایجاد می شود، نباید از واقعیت محتوای محصول شما فاصله ی زیادی داشته باشد. طراحان برجسته ی این مجموعه با در نظر گرفتن تمایلات و سلایق قشر مخاطبان مورد هدف شما، با خلق ایده هایی نو، طرحی را ارائه می دهند که شما را در بازار رقابتی موجود برجسته جلوه می دهد و چهره ای ماندگار از برند شما را در خاطر مخاطبان حک کنند. اهمیت طراحی لیبل به ویژه در محصولاتی که دارای تنوع کیفی زیادی نمی باشند، به میزان قابل توجهی تاثیرگذار است. از این نوع موارد می توان به طراحی لیبل عسل، طراحی لیبل بستنی،طراحی لیبل چای، طراحی لیبل خیارشور، طراحی لیبل کنسرو، طراحی لیبل رب گوجه فرنگی و مواردی از این دست اشاره کرد.

در یک بسته بندی باید ملاحظات بازاریابی را در مقایسه با محصولات مشابه درنظر گرفت. به خصوص مطالعه وضعیت رقبا باعث موقعیت یابی مناسب محصول در بازار خواهد شد.به همین دلیل خصوصیات بسته بندی باید با برنامه های تبلیغاتی و استراتژی شرکت ها و برنامه ریزان در زمینه صادرات هماهنگ باشد . برنامه های بازاریابی کالا هر روز بیشتر به مطالعات بازار در زمینه بسته بندی متکی می شوند. باید فاکتورهای اجتماعی، اقتصادی، جغرافیایی و روش زندگی گروه های اجتماعی را درنظر گرفت. در عین حال باید خصوصیات عمومی بازار، سلیقه ها و رفتار اجتماعی کشورها و اقوام درخصوص بسته بندی مناسب را نیز شناخت.

از ابزارهای مهم در بازاریابی و رقابت پذیر بودن محصولات، تبلیغات است. بسته بندی به عنوان حلقه تکمیل کننده زنجیره تولید و فروش از سایر شگردهای تبلیغاتی دیگر بیشتر است .

در طراحی یک بسته بندی خوب در بازار رقابتی باید ماشین آلات موجود و تعداد و چاپ جعبه  که باید انجام شوند، شرایط ماشین ها و میزان تولید سالانه بررسی شود و با تغییر اندازه بسته، طرحی را باید روی آن درنظر گرفت که قابلیت پیاده شدن داشته باشد و به زیبایی آن لطمه وارد نکند . در یک بسته بندی خوب باید ملاحظات تولید و توزیع را درنظر گرفت . بسته جدید باید طوری باشد که به راحتی روی قفسه فروشگاه ها قرار گیرد و حمل و نقل آن آسان بوده و فیلم هایی تهیه شود که استانداردهای بین المللی به خصوص در بازار صادرات در آن رعایت شود.

به طور کلی در یک طراحی لیبل خلاقانه خوب دانش لازم درباره ویژگی های کالا و شرایط بازار و دیگر همکاران در صنعت به وسیله تولید کنندگان محصولات خلق شده باید روی طراحی لیبل خلاقانه قرار داده شود. با توجه به رقابت در بازارهای هدف باید در پریودهای زمانی کوتاه، نظرات مصرف کنندگان را در خصوص طراحی لیبل خلاقانه محصول داخل آن سوال شده و این نظرهای کارشناسی جمع آوری شود.

طراحی بسته بندی

بسته بندی کالا

بسته بندی کالا یکی از با ارزش ترین فعالیت هایی است که شرکت ها باید در ارتباط با بسته بندی کالا ، بسته بندی کالا رقابتی ، بسته بندی کالا جذاب و بسته بندی کالا ترغیب کننده با توجه به بازارهای رقابتی ونیازها ی جامعه هدف در راستای فراهم نمودن رضایت در مخاطبین ، رخ دهد ، کنترل مسیربسته بندی کالا در شرکت می باشد. در این مسیر المان های بی شماری روش بسته بندی کالا را تحت پوشش قرار می دهند که طراحی بسته بندی کالا را نیازمند بررسی شکل های مختلف و تاثیرگذار بر چگونگی انجام بسته بندی کالا خواهد کرد.

انواع چاپ لیبل و کاغذ پشت چسب دار

طراحی لیبل کاغذ پشت چسب دار سفید و چاپ انواع لیبل کاغذ پشت چسبدار

شرکت جوپنزا بعنوان طراح لیبل با قابلیت کاغذ پشت چسب دار رول با زمینه فعالیت طراحی لیبل و کاغذ پشت چسب دار سفید در حال حاضر در راستای اهداف تعیین شده جوپنزا توانسته است با در اختیار داشتن سیستم های جدید طراحی آمادگی خود را جهت انجام کلیه فرایند های مربوط به طراحی و چاپ بر روی انواع کاغذ پشت چسبدار ازجمله کاغذ (مات و براق)، صدفی، پلی گور، حرارتی، متال، متالایز، شبرنگ، وید، ترانسپارنت و … به همراه پوشالبرداری، دایکات و اسلیت را اعلام نماید. همچنین طراحی انواع لیبل کاغذ پشت چسبدار و چاپ انواع لیبل به صورت رول و شیت در کنار انجام خدمات تیغ بر روی انواع محصولات کاغذ پشت چسبدار.

از دیگر خدمات شرکت جوپنزا طراحی لیبل و انواع کاغذ پشت چسب دارهای کاغذی مات، براق ، نیمه براق ،رنگی ،حرارتی و PVC مات ، براق ،شبرنگ ، متال ، ترانسپارت جهت مصارف دارویی ، آرایشی و بهداشتی اجرا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button