مهم ترین اصول طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت

یکی از سوال هایی که در ذهن صاحبان کسب و کار وجود دارد این است که چگونه یک کارت ویزیت طراحی کنیم و چه اصولی را برای طراحی کارت ویزیت باید رعایت کنیم. در این مقاله سعی کرده ایم تا حدودی به این سوال جواب دهیم.

طراحی و چاپ کارت ویزیت به عنوان یکی از ابزارهای تجاری اصلی در کسب و کارها وظیفه برآورده کردن چند نیاز اصلی تجارت ها را بر عهده دارد:

تبلیغات کسب و کار مورد نظر ، معرفی برند تجاری ، فراخوان عمل و البته اطلاعات تماس. این ها اطلاعاتی هستند که با طراحی کارت ویزیت شیک می توانید به مخاطبتان انتقال دهید. بنابراین با طراحی کارت ویزیت های جالب و حرفه ای، می توان یک تابلو تبلیغاتی جیبی که به راحتی قابل حمل است را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید و جلوه ای ماندگار درذهن دیگران ایجاد کنید و مشتری های دائمی برای خودتان بسازید. این ها دستاوردهایی است که از چاپ و طراحی کارت ویزیت حرفه ای عائد شما می شود.

طراحی کارت ویزیت حرفه ای چگونه انجام میشود

کارت ویزیت یک کارت کاغذی با اندازه کوچک و چاپی است. اندازه کارت ویزیت معمولا به اندازه یک کارت اعتباری است که حاوی جزئیات کسب و کار شما مانند نام ، اطلاعات تماس
و آرم برند است. طراحی کارت ویزیت شما یک بخش اساسی از برند شما است و بایدبه عنوان یک ابزار بصری در طراحی برند شما عمل کند. طراحی کارت ویزیت قبل از هر چیز باید منحصر به فرد و شخصی باشد.

چیزهایی که قبل از شروع نیاز است بدانید

چه به صورت یک فریلنسر و به طور شخصی کار می کنید، و یا صاحب و موسس یک استارتاپ نوپا هستید و یا در شرکتی مشغول به کار هستید، دانستن این نکته ضروری است که دو مؤلفه
بسیار مهم برای طراحی کارت ویزیت حرفه ای وجود دارد که شما قبل از شروع طراحی کارت ویزیت رباید آن ها را نهایی کنید و درباره شکل نهایی این دو مولفه تصمیم خود را گرفته باشید.
لوگوی نهایی شده طرح رنگ برند لوگو ها و طرح رنگ برند ها دو مورد از مهم ترین گزینه ها در برندسازی است که نه تنها نقش مهمی در طراحی کارت ویزیت و همچنین شکل و طرح کارت ویزیت شما دارد، بلکه بخش های دیگری نظیر طرح بندی و هویت برند شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد که از موارد مهم در مبحث برندسازی و دیجیتال مارکتینگ هستند و اهمیت دادن به این عناصر از وظایف طراح کارت ویزیت حرفه ای است.

موارد گفته شده نه تنها در بحث طراحی و چاپ کارت ویزیت ، بلکه در سایر بخش های کسب و کار شما اهمیت بسیار زیادی دارند و به نوعی هویت برندشما را مشخص می سازند، بنابراین باید
این دیدگاه را داشته باشید که لوگو و طرح رنگ برند شما عناصر ثابتی هستند که در جای جای کسب و کار شما وجود دارند و نمی شود آن ها را به راحتی تغییر داد. پس قبل از هر چیز این دو
عنصر را برای کارتان نهایی کنید.

ابتدا باید خودتان را به خوبی بشناسید

یکی دیگر از مراحل اولیه ای که برای طراحی و چاپ کارت ویزیت شیک باید از جانب شما و طراح کارت ویزیت شما به آن توجه شود و از اهمیت فراوانی برخوردار است و باعث می شود
که بقیه مراحل طراحی کارت ویزیت بی نقص تر اجرا شوند، این است که شما باید بدانید که هدفتان از طراحی و چاپ کارت ویزیت طرح دار و شیک چیست؟
هدفتان از برقراری ارتباط با دیگران به وسیله چاپ کارت ویزیت چیست؟ آیا شغل شما فروشندگی است و می خواهید چیزی بفروشید؟ به طور کلی چه خدماتی می خواهید ارائه بدهید که قصد تبلیغ آن را از طریق طراحی کارت ویزیت طرح دار دارید؟ برند شما به عنوان یک فرد و یا صاحب یک کسب و کار چیست؟ و می خواهید که کارت ویزیت شما چه چیزی به مخاطب بگوید؟

پاسخ شما به این سوالات نه تنها به صورت کلمات، بلکه با استفاده از طرح کارت ویزیت باید به مخاطبانتان القا شود و این ها چیزهایی است که شما باید درباره آن تصمیم بگیرید و از یک
طراح کارت ویزیت حرفه ای بخواهید تا طرح کارت ویزیت شما را بر این اساس آماده کند. و چون بسیار مفصل میباشد در مقاله ای دیگر برایتان شرح میدهیم.

کلام آخر
باید توجه کنید که در نظر گرفتن این موضوع و تامل کردن در رابطه با برند تجاری کسب و کارتان، مطمئنا تاثیر زیادی در آینده کسب و کارتان خواهد داشت و پاسخ به این سؤالات می تواند به شما در زمینه طراحی و چاپ کارت ویزیت شیک  کمک کند، بنابراین اهمیت این موضوع را به خصوص در طراحی کارت ویزیت حرفه ای اصلا دست کم نگیرید. پس از طی کردن مراحل بالا و پاسخ به سوالاتی که در زمینه طراحی لوگو و برند تجاری از خودتان می پرسید، حالا برای طراحی کارت ویزیت خلاقانه و حرفه ای خود آماده اید.

در مقالات بعدی با ما همراه باشید که در این باره مفصل شرح خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button