اصول پایه و مهم در طراحی بسته بندی

روش های طراحی بسته بندی

بسته بندی به معنی طراحی و تولید یک پوشش برای محصول و کالا میباشد.
درواقع بسته بندی باید با ظاهرش محصول درون را شرح دهد، و خریدار را نسبت به قابل اعتماد بودن محصول مطمئن کند.بسیاری از محصولاتی که به بازار عرضه میشوند، باید دارای بسته بندی باشند.

اصول پایه و مهم در طراحی بسته بندی

در واقع طراحی بسته بندی را از ۴ دید مختلف میتوان بررسی کرد.

  • ۱.این روش برای محافظت از محتویات بسته بسیار کارآمد است.
  • ۲.بر قیمت گذاری محصول هم بسیار تاثیرگذار است.
  • ۳.یک بازاریابی میباشد که مزایای محصول و ویژگی های آن را تبلیغ میکند.
  • ۴.بسته بندی بخشی از خود محصول است.

در واقع محصولات بدون بسته بندی شان بی معنی هستند.یک بسته خوب طراحی شده باید ویژگی های داشته باشد، در واقع یک محصول با یک بسته بندی خوب مراحل زندگی اش را برایش رقم میزنید.

یک بسته در هر یک از مراحل زندگی اش مراحل مختلفی دارد:نگهداری از محصول و محتویات درونش، کمک به فروش محصول و کمک به مصرف کننده در استفاده از محصول.
از همه مهم تر، یک بسته باید در هنگام خرید جلب توجه کند. محصولات زیادی در فروشگاه ها برای جلب توجه خریدار خود در رقابت هستند. بسته بندی باید با سلیقه مشتری همخوانی داشته باشد، نه که خیلی پر زرق و برق یا خیلی ساده باشد شما باید سلیقه مشتری را در خدمات طراحی یک بسته در نظر بگیرید.

بسته باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.در این مرحله باید به قابلیت درک اطلاعات دقت کرد.

اول از همه و مهم تر از همه باید دید که آیا بسته مزیت های کلیدی اش را سریع منتقل میکند، حال قیمت باشد، یا مواد غذایی اشتها آور و خوشمزه ای باشد، یا حتی مزیت های کاربردی مانند اندازه‌.
از این ها که بگذریم طراح باید اطلاعات کمکی مثل دستورات کاربردی با ترکیبات ماده غذایی را در نظر بگیرد.

اگر تمام این نکات کلیدی را درک و به کار بگیرید، باعث میشود یک بسته بندی مشتری پسند به دست آید.

اینجا جایی است که رقابت بسیار زیاد است و نوآوری ارزشمند.شما صاحب کسب و کار اگر به دنبال طراحانی حرفه ای برای طراحی و چاپ بسته بندی کالاهای خود هستید تیم حرفه ای شرکت جوپنزا با بهترین و با کیفیت ترین بسته بندی ها را برای محصولات شما در خدمت رسانی به شما حاضر است.

طراحی بسته بندی

بسته بندی در تجارت چقدر حائز اهمیت است

شما چه یک تولیدکننده باشید یا یک خرده فروش، طراحی بسته بندی باید به عنوان یک سرمایه گذاری ارزشمند دیده شود نه یک هزینه.
متاسفانه هنوز هم بسیاری از شرکت ها اول به قیمت طراحی نگاه میکنند تا به ارزش کار.

موضوع مهم این است که بیشتر بسته بندی ها میتوانند به گونه ای به ارزش واقعی نام برده شده ختم شوند و اگر از خود محصول بگذریم، بسته بندی به برند تبدیل میشود. با این حال که بسته بندی تبدیل به برند میشود، اما صاحب کسب و کار و شرکت باید بداند که یک برند نیاز به مراقبت دقیق دارد.

درست است که یک برند قوی بسته بندی شده میتواند در برابر فعالیت رقیب برای ساختن علامت تجاری مقاومت کند، اما مهم تر و جالب تر از آن این است که یک بسته بندی قوی میتواند وسیله ای برای به دست آوردن سود بالاتر باشد.

بهتر است بگوییم طراحی بسته بندی همیشه در سود و زیان شرکت تاثیر دارد.

اهمیت بسته بندی برای ضایعات عمومی برای خیلی از موسسه های خدمات عمومی رسیدن به مزایای روش های برتر در طراحی بسته بندی به طور مستقیم مشهود نیست.

مثلا در بیمارستان و درمانگاه، طراحی بسته بندی در کمک به انتقال تمام اطلاعات ضروری است و بسیار مهم بین پزشک، پرستار و بیمار نقش بسیار بزرگی دارد.این پیام ها محدوده ای دارند از اطلاعاتی درباره یک مقدار استعمال دارو تا تصاویر در نظر گرفته شده برای آرامش و اطمینان دادن و همچنین تقویت و اعتماد به نفس میباشد.

یک بسته بندی هوشمند میتواند به توزیع دارو و آسان بودن استفاده برای افراد سالخورده و بیمار های ناتوان کمک میکند.

همواره باید به یاد داشته باشیم که بسته بندی رسانه ای است که وارد خانه های ما شده است و چیزی است که شاید همواره و هر روز و در مدت طولانی میبینیم.برای همین میتواند رسانه خوبی برای اطلاع رسانی در مورد موضوعات زیادی از پیام های عمومی مفید بهداشتی در مورد تغذیه سالم باشد تا هشدار درباره ی استعمال دخانیات باشد.

 

مطلب پیشنهادی : طراحی پوستر

 

امروزه طراحی بسته بندی چگونه انجام میشود

امروزه بسته بندی ها تابع صرفه اقتصادی و راحتی در حمل و نقل میباشند.

قیمت و زمان و مکان مناسب تعیین کننده اقتصاد بازار آزاد هستند.

بسته بندی های امروزی باید باتوجه به استانداردهای بین المللی طراحی و تولید شوند.چون باید حداقل سهم تمام شده در هر واحد تولید به بسته بندی تعلق بگیرد، و همین طور بسته بندی از نظر خریدار رایگان و جز منافع او به حساب می آید. در واقع بسته بندی باید دارای ظاهری زیبا باشد، از محتویات درونش حفاظت کند و قابلیت چیدمان در حالت عمده و قرار دادن بر روی پالت های استاندارد را داشته باشد.همه ی اینهایی که گفتم بسیار مهم هستند.در واقع هر چقدر بیشتر این تصمیم گیری ها وابسته به بازرگان باشد احتمال موفقیت برای کسب مجوز شروع و نوآوری کمتر خواهد شد.

در دنیای امروز با وجود رسانه های مثل تلویزیون و مجلات برای جلب کردن نظر ما به کار میگیرند تا ما به خواسته هایمان برسیم درواقع خواسته های ما به همین رسانه ها تبدیل شده است و از محصول واقعی دور شده است.

وقتی مشغول استفاده از محصولی هستید در واقع طراحی کاتالوگ میتواند نقش مهمی در ایجاد یک خواسته یا میل جدید در ما و مشتری داشته باشد.امروزه همه ی مردم با رسانه های گروهی آشنایی دارند و میدانند که با توجه به تبلیغات انها است که اقدام به خرید میکنند.پس اگر میخواهید محصولات و اجناس شما به موقع فروخته شوند و فروش خوبی داشته باشید تیم شرکت جوپنزا برای طراحی بسته بندی محصولات شما در خدمت رسانی به شما حاضر است.

 

مطلب پیشنهادی : طراحی لیبل

 

یک بسته بندی خلاقانه به چه دلایلی خلاقانه است

  • ۱.جوری است که مردم هرگز آن را ندیده اند.
  • ۲.یا به چیزی رسیده اند که خیلی برایشان آشنا است اما خیلی وقت است آن را ندیده اند.

چند مورد مهم در یک بسته بندی باید رعایت شود

۱.قابل تشخیص بودن

از آنجایی که پول و وقت زیادی صرف تبلیغ و فروش محصول میشود، پس قابل تشخیص بودن آن خیلی مهم است.بسته بندی باید بتواند به سرعت تاثیر مثبت خود را روی خریدار بگذارد، و همچنین باید طوری باشد که برای کسانی که از آنها میگذرند و یا تبلیغ آن را در آگهی های تلویزیون میبینند، به گونه ای باشد که تصویر آن در ذهنشان باقی بماند.
بسته بندی های جدید باید به وسیله شکل و ظاهرشان، رنگ مواد به کار رفته و همین طور علاقه مصرف کننده که قبلا چیزی شبیه با آن را ندیده است به سرعت در بین بسته بندی های دیگر قابل شناسایی باشد.

۲.آگهی دهنده بودن

هیچ تبلیغ تلویزیونی یا چاپی نمیتواند مثل بسته بندی گویای اطلاعات باشد.
اطلاعات مربوط به دستور استفاده همیشه مسئله مهمی برای طراح به حساب می آید چون ضروری است روی بسته ظاهر و بیشتر از چند بار تکرار شود.

۳.بی واسطه بودن

بسته بندی همراه با اطلاعات اش همیشه در دسترس مشتری است.
در نتیجه این ارتباط بین مشتری و بسته باید بی درنگ انجام شود.یکی از رساله های بسته بندی جدید این است که باید محرک واکنش سریع باشد و به سرعت پاسخ گوی سوال آخر مشتری که برای چه کاری آن رابرداشته است باشد.

۴.کاربردی بودن

بسته بندی باید درست همانطور که تبلیغات میگوید عملکرد داشته باشد.بسته بندی با استفاده از کارکرد خود باید راه را برای خلاقیت در بسته راحت کند‌

۵.قابل اعتماد بودن

امروزه قابل اعتماد بودن اللخصوص در مواد غذایی از ابعاد بسیار مهم بسته بندی های استاندارد است.

 

مطلب پیشنهادی : طراحی اوراق اداری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button