طراحی تقویم رومیزی

طراحی تقویم رومیزی

طراحی تقویم ها معمولا توسط گرافیست ها و براساس نیاز و نوع درخواست سفارش دهنده صورت میگیرد. و در تقویم رومیزی اختصاصی ۱۴۰۰ جایی برای لوگوی شرکت و تصویر محصولی که تبلیغ میشود باید قرار داده شود. از نظر پایه نیز پایۀ تقویم می تواند سخت یا غیرسخت باشد. پایۀ آن می تواند مقوایی، چوبی یا پلاستیکی باشد و معمولا در قسمت بالا فنریزه می شود.

حک لوگو روی پایه چگونه انجام میشود

اگر پایۀ تقویم محکم باشد می توان پس از طراحی لوگو، لوگو را با روشهای مختلفی روی تقویم حک کرد. لوگوی طلاکوب، نقره کوب، چاپ سیلک، داغ و پلاک فلزی از انواع روشهای حک لوگوی سفارش دهنده می باشند که می توان آن را روی هدایای تبلیغاتی درج کرد. همچنین این لوگو روی تقویم دیواری و سالنامه نیز قرار می گیرد.

ابعاد تقویم رومیزی به چه صورت است

برای طراحی تقویم رومیزی هیچ اندازۀ استانداردی وجود ندارد. در حقیقت اندازۀ تقویم رومیزی به چند مورد بستگی دارد. تقویم های رومیزی تبلیغاتی می توانند روز شمار، ماه شمار یا هفته شمار باشند،
بر این اساس تعداد برگۀ آنها متفاوت است. تقویم ها می توانند تک برگ باشند یعنی در یک برگه تمام روزهای سال مشخص شود‌. یا چهاربرگ برای چهار فصل سال باشد و یا دوازده برگ داشته باشند. همچنین اندازۀ استانداردی برای تقویم رومیزی وجود ندارد.

معمولا سایز A5 برای تقویم های رومیزی استفاده می شود که به انتخاب و سلیقۀ سفارش دهنده می تواند کوچکتر یا بزرگتر تولید شود.

انواع تقویم ها کدامند

تقویم  رومیزی از نظر شکل و کاربری فوق العاده منحصر به فرد هستند به نوعی که کمتر میز دفتری را می توان یافت که پذیرای یکی از آن ها نباشد.
نکته اینجاست که یک تقویم رومیزی زیبا و چشمگیر با لوگو و نام و نشان برندی خاص به معنی تبلیغ رایگان آن برند برای روزهایی طولانی است.

  • ۱.تقویم رومیزی پایه سخت که در وسط آن از مقوای سخت (مقوای جلد ساری) استفاده می شود،توسط گالینگور و یا گلاسه (چاپ افست و سلفون خورده) پوشیده شده و سپس پایه توسط فنر (اغلب فنر دوبل) به اوراق تقویم  متصل می گردد.
  • ۲.پایه سخت باعث افزایش استحکام تقویم می شود و همچنین چاپ طلاکوب و نقره کوب بر روی آن جلوه مناسب تری دارد.

انواع تقویم های تبلیغاتی تقویم کتابی ( سررسید)، تقویم رومیزی، تقویم جیبی، تقویم دیواری

رنگ چاپ تقویم های رومیزی بیشتر چه رنگی است

رنگ چاپ تقویم های رومیزی اغلب ۴ رنگ می باشد، اما در برخی از تقویم ها از رنگ طلایی و نقره ای نیز استفاده می شود که این دورنگ ، رنگ پنجم می باشند.

از چه کاغذی برای کاغذ صفحات استفاده میشود، گلاسه تقویم های رومیزی معمولا۲۵۰ گرم بوده که با سلفون (مات یا براق) و یا یووی موضعی پوشیده می شود.

نکات کلیدی هنگام طراحی تقویم رومیزی کدامند

۱. کار خود را توسعه دهید
منظور از این نکته را به بهترین شکل در بندهای زیر ارائه داده ایم.

۲. روی رنگ های مربوط به برند خود تاکید داشته باشید.
رنگ یکی از مهم ترین مولفه های شناخت برند شما است.
حتما تاکید و توجه داشته باشید که گستره ی طراحی خود را روی رنگ های مربوط به خود بنا نهاده باشید.
این توصیه فوق العاده کارکردی و مناسب برای کسب و کار شما است.

۳. طراحی خود را همسان انجام دهید.
بین صفحات مختلف کار شما باید ارتباط و پیوستگی قدرتمندی وجود داشته باشد به طوری که بتوان در هر صفحه بندی نا مرئی با کلیت فضای طراحی احساس کرد.
هر طراحی فاقد این خصیصه نمی تواند ادعای کیفیت بالا داشته باشد.

۴. از تصاویر قدرتمند و جذاب استفاده کنید
در تمامی صنعت چاپ حضور تصاویر قدرتمند برگ برنده ی طراحی است. اما این موضوع در تقویم ها اهمیت ویژه ای می یابد.
زیرا تمامی نمونه های تقویم معمولا کارکرد یکسان و قابل پیش بینی دارند و این کیفیت خدمات طراحی است که عیار تقویم را مشخص می کند.

۵. طراحی های منحصر به فرد و مخصوص خود را کار کنید.
اگرچه استفاده از تصاویر آماده در صورتی که کپی رایت اجازه دهد گزینه ای اقتصادی است،
اما اگر به تاثیرگذاری های بزرگ می اندیشید شاید بد نباشد که با واگذاری کار به یک تیم حرفه ای طراحی نقش و نگارهای مخصوص و انحصاری برند خود را ایجاد کنید.

۶. از نمادها غافل نشوید
استفاده از نمادهای مخصوص کار می کند مخصوصا در صورتی که طی سال های متوالی آن ها را به خدمت گرفته باشید و به مرور برند خود را به نوعی در ارتباط با آن ها به مخاطبان شناسانیده باشید.

۷.هدف مشخص داشته باشید
مهم ترین هدف این است که نگریستن هر روزه به تقویم منقش به برند شما به گونه ای فزاینده اعتبار آفرین باشد و هر روز احتمال ایجاد یک مشتری وفادار را تقویت کند.
این کار از طریق شناخت نیازهای مخاطب و البته همخوانی محتوا و طراحی حاصل می شود.
شاید بهتر باشد که در این زمینه با شرکت های طراحی قدرتمند مشورت داشته باشید.

۸. منعطف باشید
راهکاری ایجاد کنید که ارتباط پیوسته ی شما با مخاطبین را تعمیق بخشد. تقویم شما
علاوه بر زیبایی باید کارکردی باشد و در اختیار نیازهای روزمره ی مشتریان شما قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button