طراحی فولدر و چاپ فولدر به چه روشی صورت میگیرد

طراحی و چاپ فولدر

فولدر تبلیغاتی همان پوشه نگهدارنده اسناد و مدارک است. با این تفاوت که ظاهری متفاوت تر و خلاقانه تری دارد. طراحی و چاپ فولدر در مجموعه ست اداری قرار دارد، پس باید حاوی اطلاعات و مشخصاتی باشد که در‌ طراحی ست اداری لحاظ شده باشد.

چاپ فولدر به عنوان یک ابزار تبلیغاتی میباشد

چاپ فولدر به شکلی است که ست اداری مانند کارت ویزیت و سربرگ، بروشورها و یا کاتالوگ محصولات و حتی CD معرفی شرکت در آن قرار ‌گیرد، به‌ صورت یک ابزار تبلیغاتی مناسب استفاده می‌شود ، پس اگردر طراحی فولدر طرحی متناسب با ست اداری آن شرکت داشته باشد جلوه و اعتبار بیشتری دارد.

چاپ فولدر به چه روشی صورت میگیرد

فولدر ها نیز مانند بقیه کارهای چاپی با متریال کاغذ به روش افست چاپ می شوند. فولدر ها بر اساس نوع کاربرد ، نوع سفارش  و هزینه ای که مشتریان پرداخت می کنند طراحی و اجرا می شوند. مثلا فولدر های مدیریتی از نوع چرمی می باشند ، زونکن های اداری نیازمند مقواهایی ضخیم برای نگهداری بهتر اوراق و اسناد اداری هستند.

اندازه فولدرهای طلقی کدامند

فولدر های طلقی در اندازه های A3 ،A4 ،A5 ،B5 برای تمامی افراد و همچنین، اکسپندینگ فایل ها در طرح های اسپرت ، رومیزی ، دسته دار ، چرمی و … طراحی و تولید می شوند ، جنس فولدر های سازمانی بنابر جایگاه افراد می تواند از گران قیمت تا ارزان قیمت طراحی شود . رنگ فولدر ها و نوشته ها نیز به صورت سفارشی و یا بدون نوشته تولید می شوند.

پکیج تبلیغاتی با طراحی فولدر چگونه تهیه میشود

با چاپ فولدر اختصاصی شما می توانید کاتالوگ ، بروشور، لیست قیمت، اسناد، مدارک و … را در یک مجموعه مانند فولدر قرارداده و به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و اطلاع رسانی مناسب استفاده کنید. شما می توانید محلی جهت قرار گرفتن سی دی و کارت ویزیت بر روی فولدر داشته باشید و در نمایشگاه ها ، سمینارها، کنفرانس ها  و … به مشتریان خود در قالب یک پک تبلیغاتی ارائه دهید.

انواع فولدر های تبلیغاتی کدامند

فولدر ها بر اساس نوع درخواست مشتری وکاربردشان طراحی و اجرا می شوند. از شرکت های بزرگ تا دانشجویان و دانش آموزان مخاطبان این ابزار مفید هستند.

زونکن اداری و پوشه ی اداری پوشه ای مخصوص مهندسان و پوشه ی جیب دارپوشه ی آویز و پوشه سمیناریکلیپ فایل و پوشه دکمه دار، اکسپندینگ فایل و … نمونه هایی از انواع فولدر ها هستند.

جنس متریال فولدرها چگونه است

فولدر در جنس ها و شکل های مختلفی ساخته و استفاده می شوند که رایج ترین آن فولدر های مقوایی با چاپ تمام رنگی می باشد. این نوع از فولدر ها علاوه بر جنبه محافظتی و بسته بندی برای اسناد و مدارک، به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و اطلاع رسانی کاربرد زیادی دارند.

کاغذهای پرمصرف در چاپ فولدر کدامند

بیشترین مصرف کاغذ در چاپ فولدر مقواهای گلاسه با گرماژ ۲۵۰ و ۳۰۰ گرم برای های تبلیغاتی و برای فولدر های اداری و سازمانی مقوای پشت توسی ۲۳۰ و یا ۳۰۰ گرم می باشند که بصورت گسترده چاپ می شود.

چاپ داخل فولدر چگونه انجام میشود

اگر بخواهیم داخل فولدر چاپ داشته باشد باید عمل چاپ به صورت دورو انجام شود و برای رنگهای داخلی فولدر نیز احتیاج به چاپی دوباره و جدید است.

تیراژهای چاپ فولدر کدامند

کمترین تیراژ چاپ فولدر ۱۰۰۰ عدد است و در صورت تیراژ پایین چاپ بصورت دیجیتال انجام می شود که برای چاپ دیجیتال فولدر محدودیت هایی در اندازه ، رنگ و سلفون وجود دارد و نسبت به چاپ افست توجیه اقتصادی ندارد چون هزینه های چاپ دیجیتال چندین برابر چاپ افست است و کیفیت مطلوبی مانند افست را ندارد.

پیشنهاد هایی در مورد طراحی و چاپ فولدرهای تبلیغاتی در این مقاله برایتان میگوییم

اندازه فولدر باید نسبت به اوراقی که در آن قرار می گیرد طراحی شود.انتخاب رنگ فولدر باید با ست اوراق اداری همخوانی داشته باشد.فولدرها را می توان با طراحی در خط قالب قفل یا نمایی زیبا بخشید.پس از چاپ فولدر می توان برای زیبایی هرچه بیشتر از سلفون و برجستگی استفاده کرد.چاپ فولدر برای اسناد A5 ، A4 و A3 بیشترین کاربرد را دارد.چاپ فولدر یکی از عناصر اوراق اداری محسوب می شود ، پس در طراحی آن از نمادهایی که شرکت را معرفی کنند استفاده می شود. در طراحی و چاپ فولدر باید از رنگ سازمانی، ترکیب بندی و عناصر دیگری که در اوراق اداری بکار گرفته شده است استفاده کرد.

یک نکته مهم در طراحی فولدر ها

قالب اختصاصی است که  مثلا برای یک فولدر با سایز A4 ، باید اندازه فولدر از هر طرف حداقل ۵ میلی متر بزرگتر از کاغذ A4 باشد تا زمانی که مدارک یا اسناد داخل آن قرار میگیرد از فولدر بیرون نزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button