طراحی لوگو و بازسازی لوگو

طراحی لوگو

لوگو یک طراحی منحصر به فرد و معنادار است که با نام شرکت شما، به طور منسجمی هماهنگ است. لوگو همچنین دارای یک پالت رنگ می باشد. باید مقیاس پذیر باشد و توانایی زیاد شدن به صورت مداوم در تمام بازاریابی های شما را داشته باشد.

همین طور لوگو باید به زمان وابسته نباشد، به طوری که با گذر زمان اندکی، قدیمی و یا از مد افتاده به نظر نرسد.

نام تجاری چیست

نام تجاری ، مجموعه ای از تفکراتی است که مشتری شما در مورد کسب و کار شما دارد. توجه داشته باشید که نام تجاری و ایده هایی که آنها در مورد کسب و کار شما دارند ، در ذهن مشتری شما زندگی می کنند.

این به این معنا نیست که نام تجاری خارج از کنترل شماست. شما می توانید ایده مشتری از نام تجاری خود را ، با تعریف کردن نام تجاری خود ، طراحی چشم نواز و یا گرافیک فوق العاده، برای انتقال پیام به مشتریان خود، را کنترل کنید و نام تجاری خود را بسیار خوب و مثبت در ذهن مشتری حک کنید.

بعد از آن گرافیک به طور مداوم در سراسر موارد بازاریابی خود استفاده کنید. همه این موارد می توانند به شما و مشتریان شما برای دریافت ایده ی درست در مورد نام تجاری شما، کمک کنند.

جنبه هایی کا از نام تجاری شما باید کنترل کاملی بر روی آن ها داشته باشید کدامند

• داستانی که شما در مورد کسب و کار خود می گویید. اولین گام در نام تجاری ،کشف کردن خود در آنچه شما انجام میدهید، چیزی که باعث تمایز شما می شود وکسانی که بهترین مشتریان شما هستند، می باشد.

یک آرم خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد

  • ۱.آرمی که در یه نگاه به ببیننده چیزی بگوید جذبش کند ،او را وادار کند باز هم به آن نگاه کند. پس باید طرح کلی آرم مفهومی داشته باشد .
  • ۲. توی طراحی آرم بهتر است از خط های نازک با پیچش های ظریف ان هم نه به تعداد زیاد استفاده شور ، البته باز هم به طرح بستگی دارد .
  • ۳.برای طراحی آرم به محصولات آن واحد تولیدی یا خدمات موسسه توجه کنید ابتدا از محصولات تصاویری را نگاه کنید وسعی کنید از اون محصولات شکلی بکشید وبه قول طراح ها اتود بزنید.
  • ۴.نام مکان یا موسس اون رو روی کاغذ بنویسید ومثل مرحله قبل سعی کنید با ترکیبی از طرح و متن شکلی بکشید ، در این مرحله اگه از حروف لاتین استفاده کنید جذابیت بیشتری به کار می دهید چون حروف لاتین با اشکال هندسی به راحتی ترکیب میشوند وطرح زیبایی رابه وجود می آورند .
  • این آرم از نام محصول برای طراحی استفاده میکند نه از نوع محصول میبینید که کار جالبی شده است.
  • ۵.اگر امکان دارد به آرشیوی از آرم ها نگاه کنید خصوصا آرم های که مربوط به محصولات مورد نظر شما هستند .این کار به شما ایده می دهد .فقط سعی کنید کپی برداری نکنید تا ذهنتان محدود نشود.
    در این آرم از شکل خود محصولات برای طراح کمک گرفته میشود.
  • ۶.قطعا یک طرح کلی در ذهنتان شکل گرفته است آن را روی کاغذ بیاورید ممکن استچند طرح به فکرتان برسد همه آنها را بکشید.
  • ۷.حالا با استفاده از ابزارهای یه نرم افزار طراحی سعی کنید طرحی را که کشیدید باز سازی کنید .میتوانید اول طرح رو اسکن کنید.
    آرم طراحی شده اگد فقط یک تصویر بود در صورت لطمه نخوردن به طرح نام مکان را پایین آرم بیاورید.
  • ۸.آرم خوب آرمی است که شلوغ و پر نباشد .گاهی اوقات میشود با دو یا چند خط یه آرم زیبا خلق کرد .آرم باید ساده وشکیل باشد.

آرم و لوگو باید نام، نشانه و ویژگی‌های تصویری شناخته شده‌ای داشته باشد و حتی از روش های تبلیغاتی نیز استفاده کند، اما مصرف‌کنندگان به این محصول بی‌ اهمیت هستند.
تمام روش های نوین و موفق در امر تولید محصولات و ارائه‌ خدمات، در مورد طراحی آرم نیز چاره ساز است، شرط لازم وکافی برای موفقیت، فراهم‌کردن چیزی برای مشتری است که به آن نیاز دارد ولی نمی تواند خیلی سریع به آن دست پیدا کند.به این دلیل که تهیه آن برای مشتری کاری دشوار، پیچیده، پرزحمت، خسته کننده است.

بازسازی لوگو چگونه انجام میشود

۵ نکته برای تغییر در طراحی لوگو نیاز است؛

لوگوها هم دارای طول عمر هستند و پس از مدتی به تغییر و اصلاح نیاز دارند. یکی از ویژگی های بازاریابی آنلاین این است که بطور مداوم باید به روزرسانی شود. حتی اگر تغییراتی که در لوگو انجام می شود، ظریف و ریز هم باشد، می توانند هویت شرکت را در چشم مصرف کننده حفظ کنند.

۱.سن

اولین و مشخصه ترین ویژگی که در طراحی لوگو عنوان می شود، سن است. به این معنا که لوگو چه زمانی طراحی شده و آخرین زمان بروزرسانی آن چه تاریخی بوده است. همه کسب و کارها برای لوگوی خود یک شعار و نام انتخاب می کنند.
اما هیچ برندی نمی تواند برای همیشه به حیات خود ادامه دهد. یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی، تغییرات لوگو می باشد. در واقع برندهای تجاری در دوره های زمانی مشخص باید احیا شوند.

شاید بخواهید لوگو را بروزرسانی کنید، اما نمیخواهید مخاطبان اطلاعات خود را نسبت به لوگوی قبلی از دست بدهند. برند تجاری هر سال نسبت به سال های قبل کوچکتر می شود. با این حال هیچگاه مصرف کننده ها با بدبینی به آن نگاه نمیکنند. شما می توانید تغییرات کمی را در لوگو ایجاد کنید.

شرکت گوگل در سال ۱۹۹۸ اقدام به طراحی لوگو کرد. با این وجود هر ۵ سال یکبار لوگوی خود را تغییر می دهد. این شرکت با تغییرات متناوب و مداوم سعی دارد تا ضمن نگه داشتن مخاطب ها، لوگو را نیز بروزرسانی کند.

اگر به برندهایی نگاه کنید که مدت زمان طولانی بروزرسانی نشده اند، میبینید که از چشم مخاطب می افتند. به طور طبیعی شرکت ها و صنایع بزرگ نیاز دارند تا لوگو برند تجاری خود را در دوره های زمانی مشخص تغییر دهند.

۲.گرایش و سبک

اگر میخواهید لوگوی خود را بهترین شکل ممکن بروزرسانی کنید، باید به روندهای جدید توجه داشته باشید تا لوگو مدرن شود.

۳.پیچیدگی

دنیای دیجیتال به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده است. شرکت ها سعی می کنند با تغییر علائم تجاری خود مطابق با اصول بازاریابی آنلاین، مخاطبان بیشتر را به سمت خود جذب کنند.
در بازاریابی آنلاین، لوگوهایی که روی وب سایت یا صفحه فیسبوک قرار می گیرند، به طراحی و اصلاح مجدد نیاز دارند. اغلب لوگوهایی که به صورت پیچیده طراحی می شوند، دارای جزئیات زیادی هستند که فهمشان را برای مخاطب دشوار می کند.اگر میخواهید لوگو را به دور از پیچیدگی بروزرسانی کنید، بهتر است سادگی را رعایت کنید.

۴.تغییرات

اگر شرکت شما در حال تجربه تغییرات ساختاری است، این یک فرصت بزرگ برای تغییر لوگو و برند تجاری است.

اینکه در شرکت بخش جدیدی ادغام شده باشد و یا پشرفت عمده ای در آن صورت گرفته باشد، می تواند تعیین کننده نوع تغییرات و اصلاح لوگو باشد. برخی از لوگوهای شرکت های تجاری بزرگ، نشان از ادغام و یا اضافه شدن بخش های جدید به شرکت دارد. زمانی که شرکت تجربه این چنینی دارد، بهتر است از سه روش زیر استفاده شود:

۱.ادغام با شرکت های بزرگتر

اگر شرکت فعلی با یک شرکت بزرگتر ادغام شده است، بهتر است لوگوی شرکت بزرگتر بیشتر استفاده شود.

۲. ترکیبی

در این روش دو شرکتی که با هم ادغام شده اند، لوگوهای آنها به یک اندازه در هم ترکیب می شود. رنگ، نام و شکل ساختاری لوگو در لوگوی جدید به یک اندازه استفاده می شود.

۳.نام تجاری جدید

گاهی دو شرکت از ابتدای کار با یکدیگر ترکیب می شوند. هویت این دو شرکت جدید است و بنابراین باید از المان لوگوهای آنها به شکل منطقی استفاده شود. حتی اگر لازم باشد یکی از لوگوها مد نظر قرار بگیرد. کوچکترین تغییرات هم می تواند در طراحی دوباره ی لوگو موثر باشد.

۴.طراحی

اگر شرکت خود را تازه راه اندازی کرده اید، در ابتدا ممکن است هیچ منبع اختصاصی برای خدمات طراحی نداشته باشید. در این صورت باید برای طراحی لوگو بهتر است از یک آماتور استفاده کنید. او با نگاه حرفه ای خود می تواند تمامی پارامترهای لازم برای طراحی لوگو را پیدا کند. اما در عین حال می توانید از لوگوهای قدیمی هم که با موضوع فعالیت شما یکسان است، استفاده کنید. تغییر و بازسازی لوگو نیز راه حل خوبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button