چگونه متن مناسب برای پوستر انتخاب کنیم؟ + نکاتی که باید رعایت کرد

متن مناسب برای پوستر

متن مناسب برای پوستر هم از نظر محتوا و هم از نظر طراحی باید به گونه ای باشد که مخاطبان را به سمت خود جلب کند. انتخاب ترکیب رنگی نامناسب یا محتوایی که هدف شما را به خوبی مشخص نمی کند، ممکن است تاثیر منفی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا نکات لازم برای نوشتن یک متن حرفه ای برای پوستر را بیان کنیم. ما را در این مقاله جوپنزا همراه کنید تا در انتها بتوانید پوسترهایی حرفه ای و تاثیر گذار ایجاد کنید.

 

متن مناسب برای پوستر را چگونه پیدا کنیم؟

اولین و مهمترین قدم در فرایند طراحی و ساخت پوستر، درک هدف است. برای چه چیزی پوستر را تهیه می کنید؟ می خواهید محصول جدیدی را معرفی کنید؟ ویژگی های کمپین خود را بیان کنید؟ یا تخفیف های ویژه ای که قرار است به زودی داشته باشید را اعلام کنید؟ تمام این موارد هدف هایی هستند که می توانند در نحوه طراحی و متن پوستر شما تاثیر بگذارند. متن مناسب برای پوستر باید هدف شما و نیاز مخاطب را نمایش دهد.

بهتر است متن مختصر و مفید باشد و مخاطب را به کاری دعوت کند. برای مثال «همین امروز ثبت نام کنید» یا «تخفیف های ویژه تا آخر شهریور»  تا گام بعدی برای مخاطبان مشخص شود. حس ضرورت را فراموش نکنید، اشاره کنید که «تخفیف ها» تنها تا مدت کوتاهی برقرار هستند. در عین کوتاهی و ایجاد ضرورت باید به شیوه ای خلاقانه این حس و هدف را به مخاطب برسانید، پس از نوشته های خشک که درک آنها برای مخاطبان ممکن است سخت باشد، دوری کنید.

 

متن مناسب برای پوستر

 

چگونه متن پوستر را طراحی کنیم؟

ابعاد پوستر را انتخاب کنید. علاوه بر آن، ابعاد لازم برای نشر پوستر در شبکه های اجتماعی را نیز در نظر داشته باشید. متن مناسب برای پوستر باید در این ابعاد خوانایی کامل داشته باشد. محل قرار گیری آن باید به گونه ای انتخاب شود که نکات مهم و هدف شما کاملا مشخص باشد. در ادامه نکات لازم برای طراحی پوستر و متن آن را بیان خواهیم کرد.

 

1. فونت های همسو انتخاب کنید تا از یکنواختی تایپوگرافی جلوگیری کنید

برای متن پوستر به جای استفاده از یک سبک فونت که باعث یکنواختی و خستگی می شود، حداقل دو نوع فونت برای ایجاد ترکیبی هیجان انگیز از کلمات و حروف، استفاده کنید. در طراحی پوستر، متن باید واضح و خوانا باشد، این مسئله کاملا درست است، اما در عین حال باید جذاب باشد. پس، از دو فونت هماهنگ و رایج  استفاده کنید.

 

2. از جلوه های رو متن استفاده کنید

جلوه های متنی از محبوب ترین طرح های سال هستند. تکنیکی ساده و در عین حال قدرتمند که خلاقیت پوستر را افزایش می دهد. جلوه های متنی یک راه عالی برای جذاب کردن متن هستند. انواع افکت های متنی را می توان استفاده نمود تا ظاهری هیجان انگیز تر به متن بخشید:

  • سایه: ایجاد جلوه ای سه بعدی یا باعث می شود متن عمیق داشته باشد.
  • خطوط دور متن: باعث می شود متن از پس زمینه جدا شده و بیشتر جلب توجه کند.
  • حالت شیشه ای و مات: برای پوسترهایی که طرح های نوستالژیک و قدیمی دارند حالت شیشه ای مناسب خواهد بود.

 

3. متن را رنگی کنید تا طرحی متمایز داشته باشید

لحظه ای که به طرح های خود رنگ اضافه می کنید، همه چیز تغییر می کند. متن رنگارنگ می تواند یک طرح جذاب باشد، اما برای هر فضایی یا هر هدفی مناسب نخواهد بود. بهتر است در زمان انتخاب رنگ نکاتی را رعایت کنید تا متن شما قابلیت خوانایی و جذابیت خود را از دست ندهد.

  • تضاد رنگی بین متن و پس زمینه طرح را اعمال کنید. این کار باعث می شود تا خواندن متن برای بینندگان آسان تر شود.
  • رنگ ها باید به خوبی با یکدیگر هماهنگ باشند، حتی اگر یک پالت متضاد باشد.
  • پالت تک رنگ: سایه، تن و رنگ یک دست
  • پالت آنالوگ: رنگ هایی که در دایره رنگی کنار یکدیگر هستند
  • پالت مکمل: رنگ هایی که دقیقا مخالف یکدیگر هستند
  • برای ایجاد تنوع، متن رنگی را مات یا بافت دار کنید. از الگوهایی استفاده کنید که با برند شما همخوانی دارند.
  • بهتر است رنگ پوستر و متن آن تداعی گر رنگ برند و لوگوی شما باشد.

 

متن رنگی برای پوستر

 

4. اطلاعات متن را به صورت سلسله مراتبی مرتب کنید

سلسله مراتب در طراحی پوستر ضروری است، زیرا به بیننده کمک می کند تا به سرعت اطلاعات را مشاهده و درک کند. سلسله مراتب متن به هدایت چشم بیننده در سراسر پوستر کمک می کند. برای مشخص کردن سلسله مراتب در متن باید به سه عامل توجه کنیم: اندازه، وزن و رنگ.

اطلاعات ضروری و مهم باید فونت بزرگتر و سنگین تری داشته باشند. رنگی متفاوت برای عنوان اصلی خود در نظر بگیرید. عنوان شما باید به راحتی خوانده شود هر چند می توانید از سبک های هنری و ترکیب بندی خلاقانه ای استفاده کنید.

جزئیات متن خود که شامل قدم های بعدی است، مثلا «برای ثبت نام به سایت ما مراجعه کنید» یا «ثبت نام از تاریخ … تا … برگزار می شود» را در فونت هایی نصف سایز عنوان اصلی قرار دهید.

از چاپ ریز برای معرفی خود استفاده کنید. البته، این مورد بیشتر در پوسترهای تبلیغاتی فیلم به کار برده می شود، اما دلیلی ندارد که شما از آن استفاده نکنید. از هر نکته ای که به نفع برند و هدف شما است در ساخت پوستر استفاده کنید، تنها زیاده روی نکنید.

 

5. از نمادها و آیکن ها برای ایجاد یک تصویر متنی استفاده کنید

نمادها بسیار پر کاربرد هستند. آنها می توانند پیام را در کمترین زمان منتقل کنند. از آنها برای جلب توجه مخاطبان استفاده کنید. این نمادها می توانند محصولات شما باشند. برای مثال پوستری که هدفش فروش محصولات قهوه است، از دانه های قهوه برای نوشتن عنوان پوستر خود استفاده کرده است. با این حال، همه چیز باید به اندازه استفاده شود، از نماد ها و آیکن ها به اندازه استفاده کنید و فضای خالی را در نظر داشته باشید تا طراحی شما قابل خواندن باشند.

 

6. طراحی مینیمالیستی را امتحان کنید

هدف شما آن است که در کمترین زمان، پیام خود را به مخاطب برسانید. همانطور که گفتیم متن مناسب برای پوستر باید مختصر و مفید باشد، پوستر نیز می تواند با طراحی مینیمالیست تنها مسئله ضروری را نمایش دهد با دو یا سه رنگ متضاد و نوشته ای کوتاه و قابل فهم، پوستر را طراحی کنید. لازم نیست همیشه از همه عناصر برای ساخت پوستر استفاده کنید، گاهی سادگی تاثیر بیشتری می گذارد.

 

طراحی مینیمالیستی پوستر

 

سخن پایانی

ایجاد متن مناسب برای پوستر می تواند پیچیدگی های خاص خود را داشته باشد. متن باید کوتاه باشد و در عین حال پیام را به مخاطب برساند و در عین حال خلاقیت شما را برای جلب مخاطب نشان دهد. افراد با تجربه با بررسی برند و هدف شما می توانند در زمان کمتری پیشنهاد های ویژه و جذابی برای شما ارائه دهند. برای طراحی یک پوستر حرفه ای با مشاوران ما در جوپنزا در تماس باشید.

 

سوالات متداول

1. آیا باید در پوستر تنها از یک فونت استفاده کرد؟

برای متن پوستر باید حداقل دو فونت نزدیک را استفاده کنید. یکنواختی فونت در کل پوستر آن را خسته کننده می کند.

 

2. از چه رنگ هایی می توان برای طراحی پوستر استفاده کرد؟

از پالت های رنگی متفاوتی می توان استفاده نمود و تا زمانی که رنگ ها زیبایی پوستر و خوانای متن را از بین نبرد، استفاده کردن از رنگ های متعدد ایرادی ندارد. اما بهتر است رنگ ها با برند شما هماهنگی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button