نکات طراحی بروشور موثر در معرفی یک کسب و کار

نکات طراحی بروشور با توجه به اینکه اطلاعات مفید و خلاصه شده ای را در اختیار مخاطبان قرار می دهند، برای ایفای نقش موثر در توسعه برند و بهبود محصول مهم هستند و لازم است محتوای آنها بر اساس اصول ارائه شود. بروشور اهمیت بسیار زیادی در تبلیغات دارد و صاحبان مشاغل از آن برای ارائه محصول و برند خود در کنار سایر ابزارهای بازاریابی استفاده می کنند. برای ایجاد یک بروشور منحصر به فرد و خلاق، ابتدا باید موضوع، هدف و پیام بروشور را بشناسید. مخاطبان بروشور چه کسانی هستند؟ مخاطب چگونه از محصول استفاده می کند؟ این بروشور چه اطلاعاتی باید به مخاطب بدهد؟ بنابراین اگر شما هم می خواهید با ساخت بروشور تبلیغاتی توجه مشتریان را به محصولات و خدمات خود جلب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات و قوانین مهم طراحی بروشور تبلیغاتی را بگوییم.

 

توجه به نکات طراحی بروشور چه پیامدی دارد؟

بروشورها در واقع اطلاعات مفید و خلاصه شده ای هستند که برای بیننده جذاب بوده و طراحی بروشور اگر اصولی، هدفمند و خلاقانه انجام شود، می تواند شکل ارائه اطلاعات را جذاب تر کرده و نظر مشتریان را جلب کند. پس بروشور برای محصولات و خدمات بسیار موثر خواهند بود و کسب و کار شما را به سرعت به جلو می برند.

 

نکات طراحی بروشور

 

نکات طراحی که در ادامه معرفی کردیم، می توانند در ساخت بروشور بسیار حرفه ای موثر باشند:

1 – استفاده از فونت مناسب

در طراحی بروشورها بهتر است از فونت های زیبا و خوانا با اندازه مناسب (نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک) استفاده کنید. دقت کنید که فونت استفاده شده با هدف و نوع سازمان هماهنگ باشد. برای افزایش جذابیت می توانید از فونت هایی با سایه های روشن و براق استفاده کنید.

 

2 – طبقه بندی اطلاعات

در هنگام طراحی بروشور باید توجه داشت که اطلاعات مورد نظر بر اساس اهمیت دسته بندی شده و به ترتیب در بروشور قرار می گیرد.

 

3- خلاقیت در طراحی بروشور

طراحی بروشور می تواند خلاف قوانین از پایین به بالا یا از چپ به راست باشد، روش تا کردن بروشور می تواند خلاقانه و متفاوت از سایر بوده  و اگر موردی مانند سی دی یا دی وی دی دارید، می توانید آن را در داخل بروشور قرار دهید، از ترکیب اشکال هندسی مختلف و طرح های عمیق و سه بعدی برای عکس های بروشور در طراحی استفاده کنید.

 

4- مطابقت طرح بروشور با زمینه کاری

در طراحی بروشور باید هماهنگی بین طرح، محصول ارائه شده، محیط کاری شرکت و مشتریان وجود داشته باشد تا حس خوبی به مشتریان منتقل شود.

 

نکات طلایی طراحی بروشور

 

6 – استفاده از رنگ مناسب

رنگ ها یکی از جذاب ترین و مهم ترین عناصر هر بروشور هستند. استفاده از رنگ های زیبا و جذاب در طراحی بروشور چشم بیننده را به خود جلب می کند و می تواند پل ارتباطی بین مشتریان و محصول و برند باشد.

 

7 – انتخاب عکس مناسب

هنگام تهیه بروشور دقت کنید که از عکس ها و تصاویر جذاب، خلاقانه، باکیفیت و حرفه ای هماهنگ با نوع محصول یا خدمات ارائه شده استفاده کنید تا پیام محصولات و خدمات به وضوح به مخاطب منتقل شود. برای اینکه چاپ بروشور از کیفیت بالایی برخوردار باشد، حتما در طراحی بروشور از عکس های با وضوح بالا استفاده کنید، در این صورت عکس شما جذاب و جلوه بصری بهتری خواهد داشت.

 

8 – درج لوگو در بروشور

در طراحی بروشور دقت کنید که لوگوی سازمان که یک عنصر اساسی و مهم برای هر سازمانی است در جای مناسب و مناسب در تمامی صفحات آن قرار گیرد. لوگوی شرکت نماد تجارت و کار است و نشان دهنده نوع فعالیت آن است.

 

9 – انتخاب کاغذ مناسب برای بروشور

انتخاب نوع کاغذ بروشور در طراحی بروشور بسیار مهم است، اگر در طراحی و چاپ بروشور از کاغذ مناسب استفاده نشود، طرح بروشور زیبا و جذاب نخواهد بود. برای جذابیت بیشتر بروشور بهتر است از کاغذهای صاف و صیقلی استفاده کنید.

 

10- رعایت اصول نگارش

رعایت اصول نگارش، نقطه گذاری، ویرایش متن، علامت گذاری متن، فاصله خطوط، طبقه بندی کاراکترها و سرفصل های مناسب در طراحی بروشور برای خوانایی و زیبا شدن متن و علاقه بیشتر بیننده بسیار مهم است.

 

نکات طراحی بروشور

 

بروشور در اندازه های مختلف

یکی دیگر از ویژگی های بروشورها این است که مانند سایر اقلام چاپی دارای ابعاد استاندارد هستند. پرکاربردترین سایزهای بروشور A4 و A5 بوده اما دو اندازه بروشور نسبتا معمولی دیگر را می توان DL و Legal در نظر گرفت. مزیت بروشورهای DL این است که اندازه مناسبی برای قرار دادن در پاکت های اداری دارند و اندازه قانونی نیز یک استاندارد متعارف است و که در آمریکا و کانادا استفاده می شود.

 

انواع بروشور از نظر تعداد برگه

عموما بروشورها از نظر حجم مطالب ارائه شده در سایزهای دو و سه برگه طراحی می شوند و از نظر تعداد شیت تفاوت چندانی ندارند. در مواردی که مطالب بیشتری ارائه می شود از بروشورهای چهار صفحه ای استفاده می کنیم. در صورت افزایش تعداد برگ ها بهتر است از روش های تبلیغاتی دیگر مانند چاپ کاتالوگ استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که بروشورها و کاتالوگ ها دارای تفاوت های ساختاری هستند که کاربرد آنها را از یکدیگر متمایز می کند.

 

انواع بروشور از نظر تعداد برگه

 

سخن پایانی

با توجه  به نکات طراحی بروشور در این مقاله، یکی از موثرترین عوامل بازاریابی، چاپ و طراحی انواع آنها در تبلیغات است، بنابراین اگر بروشور به صورت حرفه ای طراحی شده باشد، می تواند محصولات و خدمات کسب و کار شما را به مشتریان معرفی کند. هنگامی که هدف طراحی بروشور خود را مشخص کردید، به صنعت خود فکر کنید و نمونه بروشور رقبا را بررسی کنید، سپس بروشور تبلیغاتی خود را با کمک متخصصین این حوزه طراحی و چاپ کنید.

 

سوالات متداول

نکات مهم در طراحی بروشور را نام ببرید؟

هنگام طراحی بروشور ابتدا هدف خود را مشخص کرده و خلاق باشید. در طراحی به اندازه و ابعاد آن توجه کنید و از فونت مناسب استفاده  نمایید .

 

آیا قرار دادن لوگو مهم است؟

بله. بهتر است مکان مناسبی برای لوگوی مورد نظر پیدا کنید و نام برند را در طراحی بروشور را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button