چاپ بروشور سفید و سیاه چگونه انجام می شود؟ + مزایای آن

مزایای چاپ بروشور سفید و سیاه

ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم مزایای چاپ بروشور سفید و سیاه چیست و چگونه انجام می شود. همچنین در این مقاله یکسری مفاهیم کلی بررسی می شوند تا سطح آگاهی شما را افزایش دهند. مطالبی که در این مقاله بیان می شوند شامل تاریخچه صنعت چاپ، انواع چاپگر، چاپ سفارشی و … است که هر کدام را به تفسیر توضیح خواهیم داد و در انتها به سراغ روش چاپ بروشور می رویم. بروشور مورد نظر ما در این مقاله سفید و سیاه است. اما قبل از آن که بیشتر به این نوع از بروشور بپردازیم بهتر است بدانید بروشور چیست.

برشور به تکه کاغذی گفته می شود که شرحی از خدمات، موفقیت ها، امتیازات و حوزه فعالیت سازمان شما در آن آورده شده است. تا انتهای مقاله همراه جوپنزا، شرکت خدمات طراحی و چاپ باشید.

بروشور دیجیتال یا کاغذی، مزایای کدام بیشتر است؟

بروشورها در زمینه‌های مختلفی طراحی و منتشر می شوند اما قالب طراحی بروشورها هم می تواند متفاوت باشد. تا جایی که شما می توانید بجای آن که یک برگه فیزیکی را به مشتری یا مخاطب مورد نظرتان بدهید، برای او یک بروشور دیجیتال ارسال کنید. از آن جایی که رفته رفته کاربران تلفن همراه بیشتر می شوند استفاده از این نوع بروشور هم متداول شده است. اما لازم به ذکر است که در بعضی موارد باز هم باید از بروشور کاغذی استفاده کنید تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد. هر چه باشد شما برای مشتریانتان ارزش قائل هستید و آن‌ها را فقط با ارسال یک بروشور دیجیتال خشک و خالی از سرتان باز نمی کنید. در ادامه مقاله مزایای چاپ بروشور سفید و سیاه، تاریخچه مختصری از صنعت چاپ را با هم مرور می کنیم.

صنعت چاپ از گذشته تا به امروز

همانطور که می دانید، قبل از چاپگر های دیجیتالی، جوهر افشان و لیزری چاپگر هایی رایج بودند که با کنار هم قرار دادن حروف سربی متن می ساختند. در این چاپگر ها، بعد از آن که این حروف جایگذاری شدند آن ها را به جوهر آغشته می کردند و سپس به کاغذ می زدند. به این ترتیب روزنامه ها و یا حتی کتاب ها به صورت مکانیکی چاپ می شدند. اما امروزه با روی کار آمدن چاپگر های دیجیتال، چاپ کردن به کار آسانی تبدیل شده است. اکنون که با تاریخچه این صنعت آشنا شدید بهتر است با انواع چاپگر ها برای چاپ بروشور سفید و سیاه هم آشنا شوید.

چاپگر های امروزی

چاپگر های جوهر افشان: این چاپگر گرانقیمت است اما کیفیت خروجی آن بسیار بالاتر از انواع دیگر می باشد.

چاپگر سوزنی: این پرینتر بسیار پر سر و صدا است ولی قیمت پایینی دارد و کیفیت چاپش هم قابل قبول و تک رنگ است. اما باید گفت که این چاپگر دیگر از رده خارج شده و جایش را به چاپگر های دیگر داده است.

چاپگر های لیزری: آیا تا بحال به دستگاه های پز یا خودپرداز دقت کرده اید که چگونه متن را روی کاغذ چاپ می کنند؟ باید گفت که این کار توسط لیزر انجام می شود. لیزرها با سوزاندن قسمتی از کاغذ، طرح ها و نوشته ها را روی آن بوجود می آورند. جنس کاغذ دستگاه خودپرداز با کاغذ معمولی متفاوت است ولی قیمت آن بالا نیست. در ادامه مقاله مزایای چاپ بروشور سفید و سیاه به تشریح دستگاه فتوکپی می پردازیم. برای چاپ بروشور های غیر رنگی مد نظر ما معمولا از این پرینتر ها استفاده می شود.

دستگاه فتوکپی، به صرفه و کارآمد

دستگاه فتوکپی پرینتری است که اول با اسکن کردن کاغذ، تشخیص می دهد که کجای صفحه متن دارد. سپس دقیقا همان نقاط روی کاغذ سفید دارای بار مغناطیسی می شوند. سپس این نقاط پودر تونر را به خود جذب می کنند و متن ایجاد می‌شود. پودر تونر قیمت قابل قبولی دارد و کارایی آن فوق العاده است. اما در کنار دستگاه فتوکپی مورد دیگری هم به عنوان دستگاه چاپ ریسو RISO وجود دارد. این دستگاه مصرف برق کمی دارد و از رنگ جوهر هوشمند نیز استفاده می کند. این باعث می شود که صفحه کاغذ با کمترین مقدار جوهر پر از متن شوند و متن خروجی باکیفیت و خوانا باشد. جوهر این دستگاه از روغن گیاهی تهیه می شود و همچنین از مواد مصنوعی برای چاپ بروشور سفید و سیاه استفاده نمی کند و از طریق جذب روی کاغذ خشک می شود.

دستگاه فتوکپی

مزایای بروشور سیاه و سفید

چاپ بروشور می تواند پر هزینه باشد. اما شما می توانید با بهره گیری از ترفندهایی هزینه‌های آن را کاهش دهید. یکی از این ترفندها چاپ بروشور غیر رنگی است. زیرا آنچه مسلم است قیمت چاپ سیاه و سفید بروشور از قیمت چاپ رنگی آن کمتر است. ناگفته نماند برای چاپ هزار صفحه بروشور سیاه سفید با استفاده از دستگاه چاپ RISO فقط هفت دقیقه زمان نیاز دارید. در مقابل اگر بخواهید همین تعداد را در قالب رنگی چاپ کنید ممکن است این کار تا نیم ساعت هم طول بکشد. بروشورها معمولا باید تا شوند. هر چه میزان مطالب بیشتر باشد، باید کاغذ چاپ بروشور هم کشیده تر شده و بیشتر تا شود. یک بروشور برای جمع شدن حداکثر به 3 تا نیاز دارد. در بخش سخن آخر به یک جمع بندی کلی خواهید رسید.

سخن آخر

ما در این مقاله به توضیحاتی درباره تاریخچه صنعت چاپ و انواع چاپگر ها پرداختیم و گفتیم که هر کدام از پرینترها چه کاربردی دارند و در واقع برای چه کاری مناسب هستند. همچنین تشریح کردیم که استفاده از دستگاه چاپ RISO چقدر می تواند مفید و موثر باشد. این دستگاه از هر لحاظ بهینه شده و هزینه ها را کاهش می دهد. در بالا بیان کردیم که چرا بهتر است از مزایای چاپ بروشور سفید و سیاه برای تبلیغ و نمایش برندتان استفاده کنید. با این وجود اگر باز هم قصد دارید که اطلاعاتتان را در این زمینه بالا ببرید به شما پیشنهاد می شود که به مقاله های دیگر هم که با این موضوع مرتبط هستند سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button