تاثیر استفاده از چاپ رنگی در تبلیغات و بازاریابی کسب و کار + مزایا و معایب آن

استفاده از چاپ رنگی در تبلیغات

استفاده از چاپ رنگی در تبلیغات تاثیر مستقیمی برای مخاطبان می گذارد. رنگ هایی که انتخاب می کنید، کمک می کنند تا توجه مشتریان جلب شود. رنگ ها پیش از نوشته ها و پیام شما بر روی آگهی بر روی مخاطب تاثیر می گذارند. اگر دوست دارید بیشتر درباره تاثیر رنگ و مزایا و معایب آن بدانید، ما را در این مقاله ی جوپنزا ، شرکت خدمات طراحی و چاپ ، همراهی کنید.

 

استفاده از چاپ رنگی در تبلیغات برای جلب توجه بیشتر

رنگ اولین مشخصه ای است که افراد قبل از دیدن شعار و تصاویر، متوجه آن می شوند. در نتیجه، انتخاب رنگ شما در تبلیغات در تعیین دید کلی و دامنه بازاریابی شما بسیار مهم است. به کار بردن رنگ های پر جنب و جوش برای جلب نظر مشتریان، آنها را تشویق می کند تا به تبلیغات شما بیشتر نگاه کنند و به این ترتیب موفق می شوید تا پیام خود را به مخاطبان هدف منتقل کنید. استفاده از چاپ رنگی در تبلیغات اصول خاصی دارد و باید رنگ های مناسبی را انتخاب کنید.

 

رنگ بر خلق و خوی مخاطبان تاثیر می گذارد

رنگ ارتباط نزدیکی با احساسات و خلق و خوی افراد دارد. بنابراین، برای آنکه بر احساسات مشتریان خود تاثیر بگذارید، رنگ مناسب را انتخاب کنید. برای مثال، رنگ آبی یادآور آرامش است و در افراد حس اعتماد و امنیت را ایجاد می کند. اغلب بانک ها از این رنگ استفاده می کنند. رنگ قرمز، حالت اضطرار ایجاد می کند و به وسیله آن میتوان حراج یا تخفیف های ویژه را به مشتری معرفی کرد. زرد اولین رنگی است که نگاه ما را جلب می کند و انرژی بالایی دارد. اگر محصولات شما به سلامت، طبیعت و آرامش ارتباط دارد، رنگ سبز گزینه مناسبی خواهد بود.

 

رنگ ها باعث برجستگی شعار و محصولات می شود

تبلیغات به منظور معرفی و برجسته نشان دادن، محصولات و خدمات شما انجام می شوند. با بکارگیری از رنگ ها ظاهر بصری محصول را تکمیل می کنید و این یک استراتژی سودمند است. با ترکیب رنگ ها در زمان چاپ، محصول شما متمایز تر و جذاب تر نشان داده می شود. متخصصان چاپ کاری می کنند که چشم مخاطب به سمت محصول جذب شود و با استفاده از رنگ های پس زمینه خنثی، محصول یا شعار شما در اولویت قرار می گیرد.

 

توجه بر تئوری رنگ

تئوری رنگ مفهومی که اکثر طراحان و تبلیغ کنندگان به اصول اولیه آن آگاه هستند. رنگ اهمیت بالایی دارد چرا که بر کل نتیجه برندسازی و تبلیغات تاثیر می گذارد. مصرف کنندگان از رنگ برای تشخیص محصولات و برندهای سازنده آنها استفاده می کنند. برای مثال رنگ قرمز و مشکی، تصویر کوکاکولا را در ذهن تداعی می کند در حالی که آبی، قرمز و سفید مخاطب را به یاد پپسی می اندازد. روانشناسی رنگ ها بر اساس ارتباطی است که مغز ما با رنگ های خاص ایجاد می کند. درک این ارتباط به طراحان این اجازه را می دهد تا رنگ های مناسب را با محصولات مناسب مطابقت دهند. اگر طراحی و چاپ خود را به افراد متخصص بسپارید، متوجه تاثیر آن در بازاریابی خود خواهید شد.

 

بیشتر بخوانید : بهترین انواع طراحی کارت ویزیت

 

مزایای چاپ رنگی در تبلیغات

 

مزایا استفاده از چاپ رنگی در تبلیغات 

همان طور که اشاره کردیم، استفاده از چاپ رنگی در تبلیغات باعث می شود تا نظر مخاطب جلب شود. رنگ های زنده و جذاب، باعث می شوند تا شعار، کالا یا خدمات شما در معرض دید قرار گیرند. در کنار رنگ های بیان شده در بالا، با بکارگیری از رنگ های تیره به عنوان سایه و رنگ های روشن به عنوان هایلایت، می توان تبلیغی زیبا و جذاب خلق کرد. چاپ تمام رنگی توسط دستگاه های دیجیتالی انجام می شود و اگر می خواهید یک نمونه تبلیغ خاص و حرفه ای داشته باشید، این نوع چاپ مخصوص شما است. شما به این ترتیب محصولات سفارشی و نمونه کارهای خود را معرفی خواهید کرد. بعلاوه، می توانید از طراحی تمام رنگ استفاده کرده و در وب سایت خود نیز آن را قرار دهید.

 

معایب چاپ رنگی

همان طور که اشاره کردیم، برای داشتن تبلیغات رنگی، اغلب از چاپ دیجیتال استفاده می شود. چاپ دیجیتال تطبیق پذیری بالایی دارد. این نوع چاپ برای حداقل تعداد مناسب است و تبلیغاتی با کیفیت بالا و رنگ های زنده به دست خواهید آورد. اما نکته آن است که چاپ دیجیتال مقرون به صرفه نیست. اگر بخواهید در تعداد بالا چاپ تمام رنگی را از این طریق انجام دهید، هزینه به شدت افزایش می یابد. برای بسیاری از تبلیغات از جمله بروشور و فروش برگه، از چاپ افست استفاده می کنند. با این حال، اگر نگران کیفیت نیستید، چاپ فلکسو نیز می تواند برای شما مناسب باشید. این روش مقرون به صرفه تر است. اما به مسئله تاثیر رنگ ها بر مخاطب توجه کنید. اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید، چند رنگ محدود و اصلی را انتخاب کنید تا مسئله افت کیفیت آنچنان به چشم نیاید.

 

استفاده از چاپ رنگی در تبلیغات و هدایا

روش های مختلفی برای چاپ هدایای تبلیغاتی وجود دارد. بهتر است در این زمینه نیز در انتخاب رنگ دقت کنید. برای هر برند و شرکت باید رنگ متناسب با لوگو یا رنگ خاص برند را انتخاب کرد. اگر در حال برگزاری کمپین خاصی هستید، هدایای تبلیغاتی خود را با توجه به رنگ کمپین چاپ کنید. دقت کنید، در اکثر مواقع تنها یک یا دو رنگ را می توانید برای چاپ انتخاب کنید. این کار باعث می شود تا کیفیت چاپ افزایش یابد. برای چاپ هدایا از سیلک اسکرین استفاده می کنند. این نوع چاپ برای تعداد کم و تعداد رنگ کم مناسب است. با این حال، این امکان را فراهم می کند تا شما شعار تبلیغاتی یا نام برند خود را بر طیف وسیعی از مواد از جمله پارچه، پلاستیک، کارتن و بسیاری موارد دیگر چاپ کنید.

 

سخن پایانی

رنگ ها اولین چیزی هستند که در تبلیغات نظر مخاطبان را جذب می کنند. استفاده از چاپ رنگی در تبلیغات کمک می کند تا بازاریابی موثری داشته باشید. کارشناسان چاپخانه جوپنزا به شما در انتخاب رنگ و شیوه مناسب چاپ کمک خواهند کرد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران ما در تماس باشید.

 

سوالات متداول

۱. چه رنگی در تبلیغات باعث ایجاد اعتماد می شود؟

رنگ آبی که توسط بانک ها استفاده شده، باعث ایجاد اعتماد در مخاطبان می شود.

۲. روش مناسب برای چاپ تمام رنگ کدام است؟

چاپ رنگی، افست، سیلک اسکرین و دیگر روش های چاپ را می توان به کار گرفت و انتخاب روش مناسب به نظر کارشناس وابسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button