5 تا از مهم‌ترین نکات متن نویسی تراکت تبلیغاتی

 

مهم‌ ترین نکات متن نویسی تراکت تبلیغاتی چه مواردی هستند؟ مزایای استفاده از متن درست در تراکت‌ های تبلیغاتی چیست؟ چه نکاتی جذابیت متن در تراکت‌ های تبلیغاتی را افزایش می‌ دهند؟ تراکت نویسی یکی از روش‌ های قدیمی، کم هزینه و پرطرفدار در تبلیغات است که در میان روش‌ های سنتی هنوز هم محبوبیت داشته و مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در این روش یک برگه تبلیغاتی که تراکت نام داشته و حاوی اطلاعاتی با متن و ظاهر جذاب در مورد کسب و کار است، در اختیار مشتریان یا مخاطبان قرار می‌ گیرد تا با کسب و کار، زمینه فعالیت یا موضوعی که تبلیغات برای آن انجام شده، آشنایی پیدا کنند. در تراکت نویسی با هدف تبلیغات، متن مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل، این مطلب از جوپنزا را به صحبت در مورد نکات مهم در متن‌ نویسی تراکت تبلیغاتی، جذابیت، اختصاصی بودن و کاربردی بودن متن اختصاص داده‌ ایم.

 

مهم‌ترین نکات متن نویسی تراکت تبلیغاتی

همه ما با تراکت‌ های تبلیغاتی آشنایی داریم. حتی اگر صاحب کسب و کاری نباشید و تجربه این کار برای معرفی کسب و کار خود را نداشته باشید هم قطعا انواع تراکت‌ های چاپ شده توسط دیگر کسب و کارها را از نزدیک دیده‌ اید. تراکت‌ ها نقشی موثر در تبلیغات دارند زیرا راحت‌ تر از دیگر روش‌ های تبلیغاتی قابل مشاهده هستند، تاثیر فوری در مخاطب دارند و دریافت پیام و مفهوم آن‌ ها پیچیدگی خاصی ندارد. البته هر تراکتی جذابیت ندارد. برای اینکه تراکت تبلیغاتی در ذهن مخاطب ماندگار شود باید به نکاتی توجه داشت که یکی از آن‌ ها نکات متن‌ نویسی است. متن نویسی در واقع نوشتن پیام و توضیحات مربوط به کسب و کار در تراکت است که بسته به نوع کسب و کار، گاهی متون کوتاه و گاهی متون بلند را شامل می‌ شود. مهم‌ ترین نکات متن نویسی تراکت تبلیغاتی به شرح زیر هستند:

 

مهم‌ترین نکات متن نویسی تراکت تبلیغاتی

  1. تعیین پیام تراکت

اولین مورد از نکات متن نویسی تراکت تبلیغاتی، تعیین پیام تراکت تبلیغاتی است. به عبارت دیگر ابتدا باید بدانید واقعا چه چیزی را می‌ خواهید به مخاطب خود انتقال دهید و قصد انتقال چه پیام و مفهومی از کسب و کار را به مخاطب خود دارید.

 

  1. شفافیت و سادگی

مطالب را ساده و روان و شفاف بنویسید. مخاطب باید بداند قرار است از چه چیزی استفاده کند. البته سادگی تنها در مفهوم و پیام نیست بلکه از نظر حجم محتوا و متن هم باید این اصل را رعایت کرد. خواندن متن‌ های کوتاه ساده‌ تر از متن‌ های سنگین است. به علاوه جملات کوتاهی که سریع‌ تر به نتیجه می‌ رسند هم نسبت به جملات طولانی که مفهوم آن‌ ها نیاز به پیوستگی دارد، قابل فهم‌ تر هستند. سعی کنید در هر سطر بیشتر از 12 کلمه نداشته باشید تا پیام تراکت را راحت‌ تر به مخاطبان خود منتقل کنید.

 

  1. به فونت‌ ها و رنگ‌ ها تنوع دهید

یکی دیگر از نکات متن نویسی تراکت تبلیغاتی تنوع دادن به فونت‌ ها است. با توجه به اینکه پیام اصلی تراکت از طریق متن منتقل می‌شود، جذابیت ظاهری متن هم به اندازه معنا و مفهوم آن از اهمیت برخوردار است. علاوه بر فونت‌ ها، انتخاب رنگ مناسب هم از اهمیت زیادی برخوردار است. رنگ فونت باید متفاوت با پس‌ زمینه و تصاویر تراکت باشد تا به خوبی مشخص و نمایان شود.

 

  1. مثبت نویس باشید یکی از مهم‌ترین نکات متن نویسی تراکت تبلیغاتی

مثبت نویسی از دیگر نکات متن نویسی طراحی کاتالوگ یا تراکت تبلیغاتی است. اگر مجبور هستید از افعال منفی استفاده کنید، آن را ساده کنید. واژه‌ ها تاثیر زیادی در ذهن مشتری دارند و استفاده از واژه مثبت، تاثیری فوق‌العاده در افزایش فروش و جذب مشتری دارد. برای مثال اگر در تراکت خوب بنویسید گران نخرید، ابتدا گرانی و نخریدن جلب توجه می‌ کند اما اگر این جمله را با ارزان بخرید جایگزین کنید، تاثیر متن شما چندین برابر می‌ شود.

 

  1. خلاق باشید

برای طراحی تراکت تبلیغاتی با متنی متفاوت، خلاق باشید. متن‌ های کلیشه‌ ای را رها کنید و متناسب با شناخت خود از مشتری و سلیقه‌ ای که دارید، متن نویسی کنید تا تراکتی جذاب‌ تر داشته باشید.

 

خلاق باشید (مهم‌ترین نکات متن نویسی تراکت تبلیغاتی)

 

نتیجه گیری

رعایت نکات متن نویسی تراکت تبلیغاتی و طراحی تراکتی جذاب به بهتر دیده شدن آن کمک می‌کند. با استفاده از یک تراکت تبلیغاتی جذاب کسب و کار شما نزد مشتریان محبوبیت بیشتری پیدا کرده و احتمال فروش محصولات نیز بیشتر می‌شود. به همین دلیل انتخاب متن و سایر مراحل طراحی تراکت تنها باید توسط نیروهای متخصص و افرادی انجام شود که در این زمینه تجربه و مهارت کافی دارند. در این مطلب از جوپنزا چند مورد از نکات مهمی که در نوشتن متن تراکت‌ های تبلیغاتی باید به آن‌ ها توجه داشت را توضیح دادیم. برای سفارش انواع تراکت‌ های تبلیغاتی با ظاهری مناسب و متن‌ های جذاب می‌ توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. به علاوه در سایت ما می‌ توانید نمونه تراکت‌ های تبلیغاتی تهیه شده توسط طراحان ما را مشاهده کنید.

 

سوالات متداول

  1. اهمیت رعایت نکات متن نویسی تراکت تبلیغاتی چیست؟

با رعایت نکات متن نویسی تراکت تبلیغاتی و انتخاب متن درست برای تراکت، جذب مشتریان سریع‌تر و ساده‌تر انجام شده و تاثیر تراکت روی مشتری، چندین برابر می‌شود.

 

  1. مهم‌ترین نکات متن نویسی تراکت تبلیغاتی چه مواردی هستند؟

خلاقیت در متن نویسی، استفاده از متون ساده و قابل فهم، به کار گرفتن فونت و رنگ مناسب و تعیین پیام پیش از شروع کار از مهم‌ترین نکات متن نویسی تراکت تبلیغاتی هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button