تراکت دو طرفه چیست؟ + مزایا و معایب + نکات کلیدی

تراکت دو طرفه

 

تراکت دو طرفه چیست؟ تراکت های دو طرفه چه تاثیری در تبلیغات دارند؟ چگونه می توان تراکت های دو طرفه را طراحی کرد؟ طراحی تراکت بهتر است یا طراحی کاتالوگ؟ آیا تاثیر تراکت های دو طرفه از تراکت های یک طرفه بیشتر است؟ تراکت، پرکاربردترین ابزار تبلیغات است که تنوع بالایی دارد. یکی از انواع تراکت های تبلیغاتی، تراکت دو طرفه است. تراکت های دو طرفه، برگه های دورویی هستند که در هر دو سمت آنها تبلیغات درج شده اند. این تبلیغات ممکن است مربوط به یک مجموعه باشند یا هر سمت آن ها یک مجموعه یا شرکت متفاوت را معرفی کنند. استفاده از تراکت های  دو طرفه از نظر هزینه به صرفه تر از تراکت های یک طرفه است و اگر جذاب و خلاقانه طراحی شوند، تاثیر بیشتری هم نسبت به تراکت های یک طرفه دارند. در این مطلب از جوپنزا قصد معرفی این نوع تراکت و پاسخ به این سوال را داریم که چرا و چگونه از این انواع تراکت ها استفاده کنیم؟

 

تراکت دو طرفه چیست؟

تراکت نوعی ابزار تبلیغاتی کاغذی است که برای چاپ لوگو، پیام و به طور کل تبلیغات یک سازمان استفاده می شود. تراکت ها ابزاری جذاب و محبوب هستند که برای تمام کسب و کار ها می توان از آنها استفاده کرد. این محصول تبلیغاتی معمولا در اندازه کوچکی چاپ می شود اما بسته به نوع تبلیغات و هدف مجموعه ممکن است در کاغذ آچار هم طراحی و چاپ شوند. این محصول در انواع مختلفی تولید می شود که یکی از آن ها تراکت دو طرفه است. تراکت دو طرفه، برگه هایی هستند که تبلیغ مجموعه یا مجموعه های مختلف، در هر دو سمت آن ها چاپ می شوند. در صورتی که تبلیغ تنها در یک سمت از تراکت چاپ شود، محصول تراکت یک طرفه خواهد بود.

 

کاربرد تراکت های دو طرفه

کاربرد تراکت های دو طرفه با یک طرفه مشابه است. تراکت های دو طرفه هم به منظور تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند. بسته به نوع تراکت که منحصر به یک مجموعه بوده یا تراکت گروهی چند شرکت و مجموعه باشد، ممکن است در هر سمت تراکت تبلیغ یک سازمان درج شود یا در سمتی تبلیغات و در سمتی معرفی محصول سازمان باشد. همه ما نمونه تراکت ها دو طرفه را بارها و بارها مشاهده کرده ایم. برای مثال فروشگاه های کالاهای اساسی و مواد غذایی از این شیوه تبلیغاتی زیاد استفاده می کنند. در تراکت این فروشگاه که در ایام تخفیف آن ها بیشتر چاپ می شود، یک طرف به معرفی مجموعه مانند اسم، لوگو و آدرس آن و سمت دیگر برگه به معرفی محصولات مجموعه، نرخ و موجودی آن ها اختصاص داده می شود.

از این مدل تراکت ها همچنین در همایش ها و نمایشگاه ها هم استفاده می کنند. برای مثال در نمایشگاه های عمومی معرفی محصول، توضیحاتی که توسط نیروها داده می شود روی این تراکت ها نیز چاپ می شوند تا مشتریانی که زمان کافی برای صحبت با غرفه داران ندارند، در فرصت مناسب تراکت را مطالعه کرده و در صورت تمایل برای خرید یا عقد قرارداد با سازمان اقدام کنند. تراکت های دو طرفه جهت چاپ و توضیح فراخوان ها هم کاربرد دارند. این محصول به خصوص برای تبلیغات و معرفی فراخوان ها و رویدادهای همزمان کاربرد زیادی دارد.

 

تراکت دو طرفه چیست

 

مزایا و معایب استفاده از تراکت دو طرفه

مانند دیگر ابزارهای تبلیغاتی، چاپ و استفاده از این نوع تراکت هم مزایا و معایب مختلفی دارد. آشنایی با مزایا و معایب استفاده از تراکت دو طرفه، کار شما برای انتخاب این محصول ساده تر می کنند. از مزایای این نوع تراکت می توان به فضای بیشتر آن برای تبلیغات اشاره کرد. با توجه به اینکه روی این تراکت امکان چاپ تبلیغات بیشتری است، هزینه نهایی تبلیغات با استفاده از آن کمتر می شود. تراکت های دو طرفه برای مخاطب جذاب تر هستند. تبلیغ روی این تراکت ها بیشتر و بهتر از تراکت های یک طرفه دیده می شود.

خلاقیت در چاپ این نوع تراکت نسبت به تراکت یک طرفه بیشتر است. برخلاف تراکت های یک طرفه که باید در فضای محدود یک سمت برگه تمام اطلاعات منتقل شود، در این مدل تراکت میتوان یک سمت را به انتقال مفهوم و پیام و سمت دیگر را به جلب و جذب مشتریان اختصاص داد. البته این نوع تراکت معایبی هم دارد که از جمله آنها می توان به سردرگمی مخاطب در صورت استفاده از طرح و فونت نامناسب برای چاپ جزئیات اشاره کرد. در صورتی که تراکت برای چاپ تبلیغ دو شرکت استفاده شود، شانس دیده شدن یکی کمتر از دیگری خواهد بود مگر در شرایطی که برای هر دو سمت از تبلیغات کاملا مشابه و یکسان استفاده شود.

 

نکات مهم در چاپ تراکت های دو طرفه

در چاپ تراکت های دو طرفه هم مانند تراکت یک طرفه و دیگر ابزارهای تبلیغات چاپی باید به نکاتی توجه داشت که یکی از آن ها انتخاب رنگ و فونت مناسب برای نوشته های تراکت است. رنگ تراکت باید به گونه ای انتخاب شود که برای مخاطب جذاب باشد و در همان نگاه اول توجه مخاطب را به خود جلب کند. استفاده از طرح به یک اندازه جذاب برای هر دو سمت از دیگر نکات مهم در چاپ تراکت های دو طرفه تبلیغاتی است.

 

 

نتیجه گیری

تراکت دو طرفه یکی از انواع کاربردی تراکت های تبلیغاتی است که به دلیل فضای بیشتر، تبلیغات روی آن به شکل بهتری انجام می شود. این محصول برای انواع تبلیغ در نمایشگاه ها و همایش ها، فراخوان ها و رویدادها، فروشگاه ها و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد. این مدل تراکت امروزه توسط بیشتر مجموعه های تبلیغاتی چاپ و آماده سازی می شود و جوپنزا هم یکی از مجموعه های طراح آن است. کارشناسان ما در جوپنزا با تکیه بر دانش و خلاقیت خود، بهترین انواع تراکت های تبلیغاتی را طراحی و چاپ می کنند. برای چاپ تراکت در مجموعه ما، کافی است از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما در تماس باشید و بعد از ارائه توضیحات اولیه، سفارش خود را ثبت کنید.

 

سوالات متداول

۱. تراکت دو طرفه چیست؟

تراکت دو طرفه نوعی ابزار تبلیغات برگه ای است که معرفی مجموعه و تبلیغ آن در هر دو سمت برگه انجام می شود.

 

۲. کاربرد تراکت های دو طرفه چیست؟

از تراکت های دو طرفه برای انجام تبلیغات در نمایشگاه ها، همایش ها، فراخوان ها و برای معرفی سازمان های فعال در یک مجتمع یا وابسته به هم استفاده می شود.

 

۳. مزایای استفاده از تراکت های دو طرفه چیست؟

هزینه مناسب چاپ و آماده سازی تراکت های دو طرفه، فضای بیشتر برای تبلیغات و امکان طراحی خلاقانه تر، مهمترین مزایای استفاده از تراکت های دو طرفه هستند.

 

1 thoughts on “تراکت دو طرفه چیست؟ + مزایا و معایب + نکات کلیدی

  1. taher mosavi says:

    آیا خودتون طرح تراکت رو میکشید یا خودمون باید تحویل بدیم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button