طراحی لوگو، طرحی متفاوت از ویژگی های یک شرکت، محصول و یا مجموعه ای میباشد.
درواقع لوگو هویت یک شرکت و یا گروه میباشد. یک طراحی لوگو ، ویژگی مهمی که باید داشته باشد این است که منحصر به فرد باشد.
امروزه هر کسب و کاری برای موفق شدن در بازاریابی به یک لوگو حرفه ای نیاز دارد. طراحی لوگو در بازاریابی بسیار با اهمیت است
یکی از عواملی که صاحبان کسل و کار را به سمت طراحی لوگو منحصر به فرد میکشاند این است که، لوگو تاثیر بسیار زیادی در ایجاد کردن تصویر در ذهن کاربر و مشتری دارد.
در دنیای امروز هر کسب و کاری دارای لوگو خاصی میباشد که آن لوگو ارزش و ویژگی های محصول آن شرکت را در بازار نشان میدهد.
درواقع طراحی لوگو نقش مهمی در بازاریابی دارد که در ادامه مقاله خواهیم گفت که چرا طراحی لوگو در بازاریابی برای کسب و کارها اهمیت دارد:
چرا طراحی لوگو در بازاریابی برای کسب و کارها اهمیت دارد
۱. لوگو در ایجاد هویت برند تاثیرگذار است
تاثیرگذارترین ابزار در برندسازی و ایجاد هویت محصول در بازار، لوگو ها هستند.
یک لوگو خوب باید بتواند پیام شغلی شما را به شکل جذاب و تاثیرگذاری به مخاطب منتقل کند، اگر اینگونه باشد، آن لوگو در هویت دادن منحصر به فرد به کسب و کارتان کمک میکند و در این زمینه موفق خواهید شد.
لوگو ها در تمام ابزارهای بازاریابی مانند:
و سایت ها، بروشورها، کارت های تبلیغاتی و غیره چاپ میشوند. پرقدرت ترین راه برای ایجادکردن هویتی قوی برای برند شما، لوگوها هستند.
۲. لوگو شناخت از برند را فراهم میکند
هر شرکتی همواره در تلاش است تا یک شناخت درست از شرکت و محصول خود در ذهن مشتریان ایجاد کند.
لوگوهای تجاری به شناخت بیشتر و قویتر محصول و کسب و کار شما در ذهن مخاطبان کمک میکنند. طراحی لوگو مهم ترین نقش در معرفی محصولات و خدمات هر کسب و کاری را دارد.
طراحی لوگو حرفه ای، حس اعتماد مشتریان به کالای شما را دوچندان میکند و به شناخته شدن نام و برند شرکت در بازار کمک میکند، یعنی مخاطب با دیدن لوگو شما خیلی سریع کسب و کار شما را تشخیص میدهند.
۳. طراحی لوگو حرفه ای بودن شما در کسب و کارتان را نشان میدهد
در واقع یک لوگو نشانه ی حرفه ای بودن شما در کسب و کارتان است. همه ی مردم کیفیت لوگوی یک شرکت را با کیفیت خدمات انجام شده توسط آن شرکت هماهنگ میدانند.
همه ی افراد ترجیح میدهند از از شرکتی کالا خرید کنند که طراحی لوگو و سایت خوبی داشته باشند. طراحی لوگو حرفه ای، در حرفه ای دیده شدن کسب و کارتان بسیار موثر است.
۴. طراحی لوگو در رقابت بسیار تاثیرگذار است
طراحی لوگو حرفه ای مخاطبان را به خود جذب میکند و همین باعث میشود در طولانی مدت سهم زیادی از بازار را ازآن خود کنید.
و همیشه باید در خاطر داشته باشید که مخاطبان و مصرف کنندگان کیفیت لوگو و کیفیت محصولات را برابر میدانند، پس در انتخاب شرکت تبلیغاتی که میخواهید طراحی لوگو سازمان و محصولات خود را به آنها بسپارید بسیار دقت کنید.
شرکت جوپنزا با بیش از یک دهه تجربه در زمینه طراحی لوگو، با در دست داشتن گروه حرفه ای در طراحی لوگو حرفه ای بهترین و باکیفیترین لوگوها را برایتان طراحی و ارائه میدهند.
برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت جوپنزا در تماس باشید.
یکی از مزایای رقابتی نسبت رقبای تجاری دیگر، طراحی لوگو میباشد.
لوگو تجاری یکی از عوامل دیگر برای هدایت مشتریان است.
مثلا اگر شما یک لوگوی حرفه ای و به یاد ماندنی از شرکت خود را روی محصولات شرکتتان چاپ کنید، توجه مشتریان زیادی را به خود جلب میکند.
برای بهتر و جذاب شدن طراحی لوگو چه راه هایی وجود دارد
۱. ماهیت برند و شناخت هدف
قبل از این که طراحی لوگو اجرا شود، طراح گرافیک باید کسب و کار را به خوبی بشناسد.
اینکه که کسب و کار موردنظر از لوگو چه انتظاری دارد. طراح گرافیک باید از ویژگی های شرکت و کسب و کار اطلاع داشته باشد و متقابلا آنها را در طراحی لوگو پیاده کند.
۲. استفاده از رنگ ها در طراحی لوگو به شکل هدفمند
در طراحی لوگو باید با دقت تمام از رنگ ها استفاده شود. انتخاب دقیق رنگ با توجه به ویژگی های شرکت و برند موردنظر به تاثیر همیشگی در ذهن مخاطبان کمک میکند.
۳. سعی کنید لوگو ساده ای داشته باشید
در طراحی لوگو از استفاده بیشتر از دورنگ بپرهیزید و فونت وخط ها و شکل لوگو را ساده نگه دارید.
طراحی لوگوهای پیچیده باعث سردرگمی مخاطب میشود و در بازاریابی شما تاثیر منفی دارد.
کلام آخر
در آخر باید بگوییم که کسب و کار شما باید لوگو جذابی داشته باشد، باید با مخاطب هدف شما ارتباط برقرار کند.
لوگو یکی از ابزار های مهم در بازاریابی موثر است. و در انتقال پیام شغلی شما به مخاطبان شما خیلی کمک میکند و باعث میشود تا از رقبای خود در بازاریابی پیشی بگیرید.