امروزه کسب و کار های آنلاین و فروشگاه های اینترنتی، روز به روز تعدادشان افزایش میابد. هر کدام از کسب و کار های اینترنتی، برای معرفی خود به مشتریان و مخاطبان نیاز به لوگو خاص خود دارند.
لوگو هر کسب و کاری نشان دهنده هویت آن کسب و کار است.
اگر ایده ای برای لوگو خود دارد و نمیدانید طراحی آن را به چه کسی یا گروهی بسپارید که آن لوگویی که شما میخواهید، برایتان حرفه ای طراحی کنند؛ تیم جوپنزا با مهارت کار کردن با نرم افزار های گرافیکی، بهترین لوگو و لوگو حرفه ای را برایتان طراحی میکند تا در میان رقبای خود بدرخشید و کسب و کار موفقی دشته باشید.
لوگو یک نشانه گرافیکی است که میتواند به صورت علامت و نوشتار و سمبل و یا ترکیبی از آنها طراحی شود.
هزینه طراحی لوگو به چه عواملی بستگی دارند
قیمت طراحی لوگو به سبک لوگو بستگی دارند و در شرکت جوپنزا به هیچ وجه این لوگو ها کپی نیستند، همه ی لوگو ها به صورت اختصاصی طراحی میشوند، با تمام زیبایی و باکیفیت عالی طراحی میشوند.
یک لوگو باید چه ویژگی هایی داشته باشد
۱. عملکرد شرکت را به خوبی نشان دهد.
۲. متفاوت باشد نسبت به لوگو های رقیب خودش.
۳. شناخته شده باشد.
لوگو در انتقال مفاهیم، نقش بسیار مهمی دارد. وقتی لوگو یک شرکت به صورتی تغییر داده میشود، بهتر است که لوگو قدیمی بازسازی شود تا این که به طراحی یک لوگو جدید روی اورد، زیرا مخاطبان فکر میکنند که آن شرکت مالکیت و خدماتش تغییر کرده است در نتیجه مخاطبان و مشتریان قدیمی را نیز از دست خواهید داد.
لوگو و آرم چه تفاوتی با هم دارند
لوگو یک عنوان به شکل های متفاوت گرافیکی است که طراحی این شکل ها به سلیقه طراح گرافیک بستگی دارد. اما آرم یک عنوان گرافیکی نیست بلکه خود یک نشانه یا تصویر گرافیکی ساده است و همین طور هزینه طراحی آرم بسیار کمتر از هزینه در طراحی لوگو است و در کنار نشانه یا آرم معمولا اسم خاص شرکت نوشته میشود.
یک لوگو خوب و موفق چه ویژگی هایی باید داشته باشد
۱. یک لوگو خوب باید با موضوع برند همخوانی داشته باشد و خیلی زود معنای خود را به مخاطب انتقال دهد.
۲. یک لوگو خوب باید با سنخیت و اعتبار باشد، یعنی خیلی خوب و سریع ارتباط دو طرفه بین صاحب لوگو و تجارتی که انجام میدهد، برقرار کند.
۳. ماندگار باشد، یعنی در زمان طولانی همراه با کسب و کار شما باشد و در طی تغییراتی که بر روی آن انجام میشود، باز هم ماندگاری خود را از دست ندهد.
۴. از یک لوگو خوب باید هنگام استفاده در وب سایت و کارهای چاپی بدون هیچ مشکلی از ان استفاده شود.
۵. انعطافپذیر باشد، یعنی یک طراحی خوب باید قابلیت این را داشته باشد که در رنگ های سیاه و سفید و یا در سایزهای مختلف قرار بگیرد، بدون اینکه در معنی و مفهوم آن تغییر ایجاد شود.
۶. منحصر به فرد و خاص باشد.
به طور خلاصه یک لوگو خوب باید خاص و ساده و گویا باشد و مرتبط با موضوع کسب و کار باشد و همین طور جذاب باشد و با مخاطب خیلی راحت ارتباط برقرار کند.
لوگو های منحصر به فرد و خاص دیده میشوند و پیشرفت میکنند.
مهم ترین ویژگی یک لوگو خوب این است که از آن فقط یک نمونه در دنیا وجود داشته باشد.
یک طراحی لوگو حرفه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشد
۱. کارهای اساسی و متفاوت در لوگو حرفه ای انجام دهید.
۲. در طراحی لوگو حرفه از سعی کنید سیاه و سفید کار کنید نه این رنگهایی که چشم میزنند.
۳. لوگو خود را اختصاصی نگهدارید.
۴. در طراحی لوگو حرفه ای باید به درستی و اسانی هدف فراخواندن مخاطب را انجام داد.
۵. سعی کنید طراحی لوگو شما متفاوت و خاص باشد.
۶. یک لوگو حرفه ای هم نباید خیلی دقیق باشد، یعنی نیاز نیست کار و خدمات آن شرکت را با جزئیات در لوگو خود توضیح دهد.
۷. استفاده از نشانه ها وعلامت ها ضروری نیست و در بیشتر موارد استفاده از یک کلمه مهم و اصلی میتواند بهترین لوگو را شکل دهد.
۸. رقیب های خود را بشناسید.
۹ . فونتی که برای نوشتن لوگو خود میخواهید را با دقت انتخاب کنید.
و موارد بسیار دیگر هم وجود دادند که اگر در طراحی لوگو خود آنها را به کار بگیرید، یک لوگو حرفه ای خواهید داشت.