چاپ دیجیتال کتاب چیست؟+نحوه محاسبه قیمت آن

چاپ دیجیتال کتاب

یکی از جدیدترین متدها برای چاپ، چاپ دیجیتال کتاب است. طی این روش با کمک دستگاه های بروز و پیشرفته میتوان به نتیجه مطلوبی دست یافت. مهمترین معیار برای انتخاب یک روش چاپی برای چاپ کتاب، تیراژ آن است. به طوری که اگر قصد دارید یک کتاب را در تیراژ پایین به چاپ برسانید، این روش میتواند بهترین انتخاب باشد. اما علت استفاده از چاپ دیجیتال برای تیراژ های پایین و محاسن این روش در ادامه مقاله آورده میشود. روش های چاپ متعددی در دنیای چاپ وجود دارد و انتخاب هر یک از آن ها به عواملی وابسته است. به طوری که لازم است افراد این نکات را در نظر گرفته و بسته به آن ها یک روش را انتخاب نمایند. ما در این مقاله به طور تخصصی تر به موضوع چاپ دیجیتالی کتاب و خدمات طراحی میپردازیم. امیدواریم شما عزیزان از مطالب پیش رو لذت ببرید.

چاپ دیجیتال کتاب چیست؟

 

وقتی از روش دیجیتال برای چاپ کتاب استفاده کنند بدان چاپ دیجیتال کتاب میگویند‌‌. اما گفتنی است که برای تیراژ های پایین مناسب است و برای چاپ دیجیتال در تیراژ بالا از چاپ افست استفاده میشود. پس چنانچه قصد داشتید از طریق نوشتن کتاب و فروش آن از کسب درآمد داشته باشید بهتر است از چاپ افست استفاده نمایید. اما چنانچه تازه کار هستید و مخاطبان خود را ندارید بهتر است از چاپ دیجیتال استفاده کنید. طی این فرآیند تعداد محدودی کتاب با کیفیت با چاپ دیجیتال را وارد بازار میکنید. سپس بعد از شناخت سلیقه و نیاز مخاطب میتوانید کتاب های خود را با تیراژ بالا وارد بازار نمایید. لازم به ذکر است که برای ارتقا روزمه کاری و علمی ایده آل ترین روش چاپ، همین روش است.

تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست

 

در این بخش به تفاوت چاپ دیجیتال و افست میپردازیم. اگرچه چاپ دیجیتال از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است ولی کیفیت این نوع چاپ با چاپ افست تفاوت چندانی ندارد. با این حال با توجه به پیشرفت علم و دستگاه های چاپ پیش بینی میشود به زودی کیفیت چاپ دیجیتال به شکل قابل ملاحضه ای از چاپ افست پیشی بگیرد. از برتری های چاپ دیجیتال به چاپ افست سرعت بسیار بالای این نوع چاپ بوده که در شرایط اضطراری و تعداد تیراژ محدود میتواند انتخاب مناسبی باشد. اما لازم به ذکر است که استفاده از این روش برای تولید کتاب در تیراژ بالا به هیچ وجه صرفه اقتصادی نخواهد داشت. پس دقت داشته باشید که شرایط مختلف، روش چاپ متفاوتی را میطلبد. این شما هستید که باید با تیزبینی و انتخاب های درست یک روش چاپ هوشمندانه را انتخاب نمایید.

معایب چاپ کتاب دیجیتال چیست؟

 

اگر تاکنون گمان میکردید این روش چاپی کاملا بی نقص است در اشتباه بوده اید. با ما باشید تا به برخی نواقص این روش بپردازیم.

●این روش چاپ برای تیراژ های بالا مناسب نبوده و افراد را متضرر میکند.

●برای چاپ کتاب هایی با نمونه رنگ های استاندارد پنتون، چاپ دیجیتال گزینه مناسبی نیست. در این شرایط چاپ افست گزینه بهتری خواهد بود.

●هزینه چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست بسیار زیاد است.

بله همانطور که مشاهده میکنید هیچ گل زیبایی بی خار نیست. اگرچه چاپ دیجیتال بسیاری از نواقص چاپ افست را رفع کرده است. اما این روش دارای نواقصی است که مجددا مارو ملزم میدارد که از چاپ افست استفاده نماییم.

مزایای چاپ دیجیتال کتاب چیست؟

 

استفاده از هرنوع کاغذ یا مقوا: در این روش چاپی هیچ محدودیتی برای انتخاب کاغذ نخواهد بود. برای مثال اگر میخواهید یک کتاب لوکس با کاغذهای گلاسه و ضخیم داشته باشید یا اگر میخواهید از کتاب هایی سبک و کاغذهایی نازک استفاده کنید چاپ دیجیتال انتخاب مناسبی خواهد بود.

استفاده از کاغذ ارزان: از آنجایی که در انتخاب نوع کاغذ هیچ محدودیتی وجود ندارد پس میتوان طی این روش از کاغذهایی کاملا ارزان استفاده نمود.

روش بسیار آسان: چاپ دیجیتال روشی بسیار ساده بوده که هر فردی بدون هیچ گونه آموزش یا مهارتی میتواند این نوع چاپ را انجام دهد.

امکان تغییر اطلاعات حین چاپ: بر خلاف چاپ افست میتوان در حین چاپ هرگونه ایرادی  را در فایل مورد نظر رفع کرد و سپس ادامه روند چاپ را انجام داد.

ضایعات کمتر: در این روش ضایعات بسیار کمتری نسبت به چاپ افست تولید میشود.

در برند بوک استفاده از کد رنگی دقیق و استاندارد لازم و ضروری است. چاپ دیجیتال این امکان را میدهد که از کد رنگی دقیق و استاندارد استفاده نمایید.

صرفه جویی در وقت: چاپ دیجیتال این امکان را میدهد که در کمترین زمان بیشترین تیراژ را به چاپ رسانید.

کیفیت رنگ: این نوع چاپ دارای کیفیت رنگ و چاپ بسیار بالایی است.

هزینه کم در چاپ سیاه و سفید: چاپ سیاه و سفید در چاپ دیجیتال هزینه بسیار کمی را میطلبد.

 

حرف آخر

لذت کافی را برده باشید. چاپ دیجیتال در کنار تمامی مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد. که البته همین معایب سبب شده است که چاپ افست و دیگر روش های چاپی از رده خارج نشده و همچنان مورد استفاده قرار بگیرند. این روش های رقیب یکدیگر نیستند بلکه مکمل یکدیگرند. بنابراین یک چاپخانه معتبر و عالی باید از تمامی روش های چاپ برای تهیه سفارش مشتریان استفاده نماید. در همین راستا میتوان به چاپخانه جوپنزا اشاره کرد. این چاپخانه یکی از محبوب ترین، مجهز ترین و معتبر ترین مراکز چاپ در سرتاسر ایران است. به طوری که امکان ثبت سفارش به صورت حضوری یا غیر حضوری امکان پذیر است. تمامی سفارشات با بالاترین کیفیت در کمترین زمان و به سرعت به دست مشتریان خواهد رسید. از این رو پیشنهاد میشود چنانچه قصد ثبت سفارش داشتید به این چاپخانه مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button