تاثیر نوع کاغذ در طراحی سررسید چیست؟

تاثیر نوع کاغذ در طراحی سررسید

تاثیر نوع کاغذ در طراحی سررسید چیست؟ هر کدام از کاغذهای سررسید چه ویژگی هایی دارند؟ بهترین نوع کاغذ برای سررسیدهای تبلیغاتی کدام است؟ یکی از نکات مهمی که تاثیرگذاری سررسیدهای تبلیغاتی را افزایش داده و موجب کاربردی تر شدن آن ها می شود، استفاده از کاغذ مرغوب و باکیفیت است. استفاده از کاغذهای مرغوب، ماندگاری سررسید را افزایش می دهند و این موضوع نیز باعث کاربردی تر شدن این محصول می شود. در این مطلب از جوپنزا در مورد تأثیر نوع کاغذ و متریال در طراحی سررسید و این موضوع که کدام نوع بهترین است، صحبت خواهیم کرد.

 

تاثیر نوع کاغذ در طراحی سررسید چیست؟

سررسید نوعی دفترچه است که بخشی از آن به یادداشت مطالب و بخشی دیگر به تاریخ و اطلاعات مربوط به آن تاریخ مانند رویدادها یا مناسبت های خاص اختصاص دارد. این محصول یکی از کاربردی ترین ابزارهای تبلیغاتی است که تقریبا تمام کسب و کارها یک مدل از آن را برای تبلیغات خود استفاده می کنند. در مورد چاپ سررسیدهای تبلیغاتی به صورت حرفه ای نکات مختلفی وجود دارند که باید به آن ها توجه کرد، یکی از این نکات انتخاب بهترین نوع کاغذ برای چاپ سررسید است اما آیا می دانید تاثیر نوع کاغذ در طراحی سررسید چیست؟ کاغذی که در طراحی سررسید تبلیغاتی استفاده می شود باعث ماندگاری این محصول می شود و ماندگار شدن سررسید هم عمر تبلیغات شما را افزایش می دهد.

 

در انتخاب کاغذ برای چاپ سررسید تبلیغاتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در انتخاب کاغذ برای چاپ سررسید تبلیغاتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟ این سوال موضوعی است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند اما یک کاغذ خوب برای سررسید تبلیغاتی تاثیر زیادی در کیفیت این محصول و تاثیرگذاری آن در مخاطب دارد، به همین دلیل انتخاب کاغذ باید هوشمندانه انجام شود. توجه به ویژگی های کاغذ تبلیغاتی کمک زیادی به انتخاب بهترین نوع این محصول می کند. از جمله ویژگی های بهترین نوع کاغذ برای سررسید می توان به عدم پخش جوهر روی کاغذ اشاره کرد. کاغذ خوب، کاغذی است که نوشتن روی آن راحت و بدون اصطکاک باشد. کیفیت چاپ خوب از دیگر ویژگی های بهترین نوع کاغذ برای چاپ سررسید است. کاغذ خوب باید سبک باشد و ضخامت کمی داشته باشد تا حمل و استفاده از سررسید راحت باشد.

 

انواع کاغذ برای چاپ سررسید تبلیغاتی

انواع کاغذ برای چاپ سررسید تبلیغاتی به دو دسته مختلف تقسیم می شوند. کاغذهای تحریر و کاغذهای گلاسه که هر کدام ویژگی ها خاص خود را دارند. در میان این دو دسته، سهم کاغذهای تحریر برای چاپ سررسید بیشتر از کاغذهای گلاسه است و بیشتر سررسیدهای تبلیغاتی با این نوع کاغذ طراحی می شوند. کاغذهای تحریر از قیمت پایین تری برخوردار هستند، نوشتن روی آن ها راحت و بدون مشکلاتی مانند پخش جوهر است، وزن سبکی دارند و ضخامت آن ها نیز مناسب است. کاغذهای گلاسه اما ظاهر شکیل تری دارند و سررسید شما را جذاب تر می کنند. نوشتن روی آن ها روان و بدون هیچ اصطکاکی انجام می شود. این مدل کاغذ اما ضخامت بیشتری داشته، گران تر هستند و احتمال بهم چسبیدن برگه های آن به هم وجود دارد.

 

۱. کاغذ تحریر سفید

پر مصرف ترین نوع کاغذ برای چاپ سررسیدهای تبلیغاتی، کاغذ تحریر سفید است. این کاغذ علاوه بر چاپ سررسید برای چاپ انواع کتاب، مجله، دفتر و سایر نوشت افزار استفاده می شود. این کاغذ در ابعاد و گرماژهای مختلفی تولید می شود. گرماژ وزن کاغذ بر حسب گرم در واحد سطح است که مهم ترین فاکتور در تعیین کیفیت این محصول نیز هست. هر چقدر گرماژ کاغذ بیشتر باشد، کیفیت آن نیز بالاتر خواهد بود. برای تولید سررسیدهای تبلیغاتی معمولا از کاغذ تحریر سفید 70 گرمی استفاده می کنند که وزن و ضخامت نرمالی دارد.

 

کاغذ تحریر سفید (تأثیر نوع کاغذ در طراحی سررسید)

 

۲. کاغذ تحریر کرم

کاغذ تحریر کرم از دیگر انواع کاغذهای سررسید است که نسبت به نوع سفید ضخامت و قیمت بیشتری دارد. این مدل کاغذ از نظر کیفیت کاملا مشابه کاغذ تحریر سفید است اما قدرت انعکاس نور روی آن کمتر است و در نتیجه چشم را کمتر خسته می کند. این مدل کاغذ ظاهر متفاوت و زیبایی دارد و جذاب تر از کاغذهای تحریر سفید است.

 

تأثیر نوع کاغذ در طراحی سررسید (تأثیر نوع کاغذ در طراحی سررسید)

 

۳. کاغذ گلاسه

از دیگر انواع کاغذهایی که برای تولید سررسید تبلیغاتی استفاده می شود، می توان به کاغذ گلاسه اشاره کرد. این مدل کاغذ معمولا برای سررسیدهای نفیس استفاده می شود و استفاده از آن قیمت بالاتری دارد. استفاده از این کاغذ برای تولید سررسید در تیراژ انبوه چندان به صرفه نیست و بیشتر برای چاپ سررسیدهای سفارشی استفاده می شود. درخشندگی و براقی این نوع کاغذ برای استفاده در تبلیغات که نیاز به جلب توجه مخاطب دارد، بسیار مناسب است.

 

کاغد گلاسه (تأثیر نوع کاغذ در طراحی سررسید)

 

۴. کاغذ کارتی

از جدیدترین انواع کاغذهایی که برای چاپ سررسید استفاده می شوند، کاغذ کارتی را می توان نام برد. کاغذ کارتی در گرماژهای متفاوت، در رنگ بندی متنوع و گاهی با طراحی های فانتزی تولید می شود. این کاغذ جنسی نزدیک به کاغذ گلاسه اما جلوه مات دارد و ویژگی مثبت آن پخش نشدن جوهر خودکار است.

 

کاغذ کارتی (تأثیر نوع کاغذ در طراحی سررسید)

 

نتیجه گیری

تاثیر نوع کاغذ در طراحی سررسید و مرغوبیت این محصول در جذب مخاطبان و تاثیر بیشتر سررسید در تبلیغات بسیار زیاد است. انتخاب بهترین نوع کاغذ، صرف نظر از هزینه ای که دارد، کمک می کند که ابزار تبلیغاتی شما ماندگارتر شده و مدت زمان بیشتری در اختیار مشتریان باشد تا هر زمان مشتری سررسید تبلیغاتی شما را مشاهده کرد، برند و خدمات شما را به یاد بیاورد. در این مطلب از جوپنزا نکاتی را در مورد بهترین نوع کاغذ و انتخاب آن عنوان کردیم. اگر قصد سفارش و چاپ سررسید تبلیغاتی با بهترین کیفیت را دارید، کافی است با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

سوالات متداول

۱. تاثیر نوع کاغذ در طراحی سررسید تبلیغاتی چیست؟

هر چقدر کیفیت کاغذ تبلیغاتی بیشتر باشد، ماندگاری و طول عمر آن هم بیشتر شده و تاثیری که در مخاطب دارد هم بیشتر می‌شود.

 

۲. چند نوع کاغذ در تولید سررسید تبلیغاتی به کار می روند؟

کاغذ تحریر سفید، کاغذ تحریر کرم، کاغذ گلاسه و کاغذ کارتی، بهترین نوع کاغذها برای طراحی و چاپ سررسیدهای تبلیغاتی هستند.

 

۳. بهترین نوع کاغذهای سررسید چه ویژگی هایی دارند؟

عدم پخش جوهر روی کاغذ، ضخامت مناسب، کیفیت چاپ خوب، وزن سبک، چسبنده نبودن و عدم ایجاد اصطکاک هنگام نوشتن از مهم ترین ویژگی های یک کاغذ خوب برای چاپ سررسید تبلیغاتی هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button