نکاتی که در طراحی لیبل برای محصول باید رعایت کرد !

طراحی لیبل برای محصول

نکاتی طراحی لیبل

 

یکی از استراتژی‌های مهم و اثرگذار در بازاریابی و فروش، استفاده از لیبل یا برچسب محصول است. در واقع، لیبل نقش بسیار مهمی در جلب توجه و جذب مشتریان و مخاطبان مورد نظر ما دارد، چراکه بخشی از بسته‌بندی و هویت یک محصول است. ازاین‌رو، لیبل بخش اصلی از تبلیغات یک محصول به شمار می‌آید و از جمله عوامل و فاکتورهای  به شدت تاثیرگذار در افزایش نرخ تبدیل مشتری و فروش است. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که به طور کلی طراحی و چاپ لیبل باید به چه صورت انجام شود تا منجر به افزایش فروش و جذب مشتری شود؟ یک لیبل استاندارد دارای چاپ و طراحی خلاقانه، متریال و مواد باکیفیت و بسیاری از موارد دیگر است که ما در این مقاله از مجریان‌ وب قصد داریم تا در رابطه با نکات مهم و ضروری هنگام طرحی لیبل صحبت کنیم تا بتوانید با استفاده از این نکات بهترین طراحی را داشته باشید و نقش مهم لیبل در افزایش موفقیت فروش یک محصول را به خوبی متوجه شوید.

 

بیشتر بخوانید: طراحی پستر

 

چه مواردی در طراحی لیبل یا برچسب محصول باید رعایت کرد؟

لیبل یا برچسب محصول جزئی از یک محصول است و نمی‌توان تاثیر آن در جذابیت بسته‌بندی کالا را نادیده گرفت. بر روی لیبل معمولاً مواردی مانند عکس با کیفیت محصول، نشان تجاری، شعار تبلیغاتی و دیگر موارد درج می‌شود. بنابراین، نوع طراحی و چاپ آن بسیار مهم و با اهمیت است. در ادامه به بررسی و توضیح نکات و موارد ضروری که لازم است هنگام طراحی لیبل به آن توجه داشته باشید می‌پردازیم.

 

  • خلاقیت داشته باشید

یکی از موارد اصلی که هنگام طراحی لیبل باید به آن توجه داشته باشید جذابیت لیبل است. هرچقدر که طراحی و نوع چاپ لیبل محصولات مورد نظر شما جذاب و خلاقانه باشد قطعا تاثیر بسزایی در متمایز نشان دادن محصول شما نسبت به دیگر محصولات شده و منجر به جذب مشتری و اعتماد او به برند شما می‌شود.

 

  • اطلاعات مهم را درج کنید

از دیگر موارد مهمی که لازم است هنگام طراحی لیبل به آن توجه داشته باشید درج اطلاعات لازم و ضروری به صورت شفاف و خوانا است. سعی کنید اطلاعات بیش از حد در خصوص محصول در لیبل قرار ندهید، چرا که باعث گیج شدن مخاطب و بهم‌ریختگی ظاهر لیبل محصول می‌شود. تنها درج اطلاعات کلیدی و جالب در مورد محصول بر روی لیبل کفایت می‌کند.

 

  • به شکل بسته بندی محصولات توجه کنید

برای طراحی لیبل لازم است اندازه و نوع بسته‌بندی محصول را در نظر بگیرید. در واقع، نوع بسته‌بندی محصول شما است که طراحی لیبل را مشخص می‌کند. اگر لیبل محصول بزرگ یا کوچک‌تر از بسته‌بندی محصول باشد اثری در جلب توجه مشتری نخواهد داشت. بنابراین، قبل از شروع طراحی برچسب محصول لازم است نوع بسته‌بندی، شکل و اندازه و محل قرارگیری لیبل را در نظر بگیرید تا بتوانید طراحی جذاب و عالی داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: طراحی لوگو

 

  • عملکرد رقبای خود را بررسی کنید

از دیگر نکاتی که لازم است قبل از شروع طراحی لیبل به آن توجه داشته باشید، نوع عملکرد رقبای شما است. در حقیقت باید لیبلی برای محصولات خود طراحی کنید که وجه مشابه و مشترکی با سایر لیبل‌ها نداشته باشد.

 

  • رنگ و فونت مناسب انتخاب کنید

رنگ اولین فاکتوری است که منجر به جلب توجه و نظر مشتری می‎شود. ازاین‌رو، باید از رنگ‌هایی در طراحی لیبل برای محصول استفاده کنید که علاوه‌بر جذب نگاه و ذهن مشتری، مناسب با نوع محصول نیز باشد. همچنین، سعی کنید از دو الی سه فونت متفاوت برای نوشته‌های روی لیبل محصول استفاده کنید تا هم متفاوت و جذاب به نظر برسد و هم گیرایی خوبی در جلب نظر مشتری داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: چاپ کارت گارانتی

 

  • کیفیت متریال و جنس لیبل را فراموش نکنید

شاید یکی از مهمترین فاکتورهایی که لازم است در طراحی لیبل به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید جنس لیبل و کیفیت متریال آن است. قطعاً هرچقدر جنس لیبل محصول باکیفیت‌تر و بی‌عیب و نقص باشد اثر بیشتری در جلب اعتماد مخاطب و مشتریان دارد.

 

  • از لوگوی مناسب استفاده کنید

لیبل و برچسب محصول باید دو مورد مهم را در همان نگاه اول به مشتری نشان دهد. اول اینکه باید نوع کالا و اطلاعات مرتبط با آن را به خوبی نشان دهد و دوم نام تجاری و برند شرکت را تبلیغ کند. بنابراین، لازم است تا از یک لوگو جذاب و مناسب در طراحی لیبل خود استفاده کنید، به گونه‌ای که به خوبی برند و نوع فعالیت و کسب‌وکار شما را به خوبی تبلیغ کند و در ذهن مخاطب ثبت شود.

 

جمع‌بندی

در این مقاله از مجریان‌ وب به بررسی طراحی لیبل برای محصول و نکات و موارد مهمی که لازم است در طراحی به آن توجه داشته باشید پرداختیم. طراحی لیبل مانند هر طراحی دیگری نیازمند تخصص و مهارت است که لازم است برای انجام این کار از یک مجموعه و تیم متخصص استفاده کنید تا بتوانید محصولات خود را با برچسب‌های حرفه‌ای و جذاب وارد بازار کرده و به خوبی مشتریان و مخاطبان خود را جذب کنید. در واقع، در کار طراحی لیبل باید شجاع و ریسک‌پذیر باشید و سعی کنید از ایده‌های متمایز و خاص برای لیبل محصول استفاده کنید تا در همان نگاه اول توجه مشتری را به خود جلب کنید. مجموعه مجریان‌ وب با تخصص و تجربه بی‌نظیر خود در این زمینه جذاب‌ترین لیبل‌ها را متناسب با محصولی که ارائه می‌دهید طراحی می‌کند که هم باعث دیده شدن برند شما شده و هم احترام شما به مصرف کننده را نشان می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: چاپ اوراق اداری

 

سوالات متداول

  1. طراحی جذاب لیبل محصول چه تاثیراتی در فروش دارد؟

لیبل جذاب و خلاقانه بدون شک منجر به جذب مشتری و افزایش فروش محصول می‌شود. طراحی باکیفیت و جالب توجه لیبل به عنوان یک استراتژی مهم در بازار رقابتی عمل کرده و اثرگذاری زیادی در تصمیم‌گیری مشتری برای خرید دارد.

 

  1. آیا باید تمام اطلاعات مربوط به محصول در لیبل قرار گیرد؟

تنها اطلاعات کلیدی و مهم مربوط به محصول باید در لیبل قرار گیرد که شامل نام محصول، تاریخ انقضا، شماره بارکد، اطلاعات تغذیه‌ای، اطلاعات مربوط به حفاظت از محصول و سایر اطلاعات مربوط به آن است.

 

  1. آیا رنگ و فونت در طراحی لیبل اهمیت دارد؟

قطعاً رنگ و فونت در طراحی برچسب محصول بسیار مهم هستند. رنگ باید با رنگ بسته‌بندی و محصول هماهنگ باشد و باید به چشم مشتری جذاب و جالب به نظر برسد. همچنین، فونت باید خوانا و قابل فهم باشد و اندازه و نوع فونت نیز باید با اندازه لیبل یا برچسب و محتوای آن هماهنگ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button