مزایای چاپ کاتالوگ افست نسبت به دیجیتال چیست؟

مزایای چاپ کاتالوگ افست نسبت به دیجیتال

مزایای چاپ کاتالوگ آفست نسبت به دیجیتال معمولاً نتایج بهتر و کیفیت بالاتری دارد و همچنین چاپ دیجیتال گران تر از افست برای ابعاد بزرگ است. علاوه بر این، چاپ آفست بر روی انواع خاصی از کاغذ بهتر عمل می کند، و بر خلاف چاپ دیجیتال، قابلیت استفاده بر روی متریال های مختلف و اندازه های بزرگ را دارد، اگرچه سلیقه فردی مهم بوده، اما با دانستن تفاوت ها بین چاپ دیجیتال و افست می توانید تصمیم عاقلانه تری در مورد انتخاب چاپ خود بگیرید. اگر قصد خرید بروشور، جزوه، کارت ویزیت، پوستر یا سایر موارد مشابه را دارید، باید بدانید که طراحی مناسب، رنگ و چاپ با کیفیت بسیار مهم است. در هر حال، حتی اگر همه این موارد را با دقت بررسی کنید، یک تصمیم مهم دیگر باقی می ماند و آن انتخاب بین روش های چاپ است. برای ادامه مطلب با جوپنزا ، شرکت خدمات طراحی و چاپ ، همراه باشید.

 

مزایای چاپ کاتالوگ آفست نسبت به چاپ دیجیتال

چاپ افست یا لیتوگرافی رایج ترین روش چاپ برای حجم زیاد کارهای تجاری است. حتماً ویدیوهای چاپ افست را دیده اید که در آن روزنامه ها با سرعت بالا روی رول های بزرگ چرخیده و چاپ می شوند. روش کار چاپ افست به این صورت است که چاپگر ابتدا طرح را روی صفحات فلزی ایجاد می کند. هر صفحه برای یک رنگ که معمولاً برای این منظور از چهار رنگ فیروزه ای، سرخابی، زرد و مشکی (کلیدی) یا به اختصار CMYK استفاده میکند. همچنین امکان استفاده از رنگ های سفارشی (به ویژه رنگ های پنتون) در چاپ افست وجود دارد. در مرحله بعد طرح روی غلتک های لاستیکی بر صفحات منتقل می شود. رنگ های مختلفی روی این غلتک ها اعمال و سپس کاغذ از آنها عبور می کند. کاغذ از چهار غلتک رد می شود و در هر مرحله تا طرح نهایی یک لایه رنگ روی آن ایجاد می شود.

 

ویژگی های دیگر در چاپ افست

با چاپ افست متن واضح، تمیز و عکس‌های بدون لک داشته باشید. چاپ افست به دلیل اینکه می تواند رنگ های سفارشی را در هر چاپ ترکیب کند، طبیعتا بهترین تطابق را با طرح شما خواهد داشت. در چاپ آفست برای طراحی روی صفحات فلزی به هزینه و زمان زیادی نیاز دارید. اما این هزینه فقط یک بار انجام می شود و برای چاپ با تیراژ بالا ارزان تر از چاپ دیجیتال خواهد بود، زیرا هزینه هر برگ در هر نوبت تقریباً یکسان است. اما اگر تیراژ کمتر از 200 چاپ دارید یا باید آدرس یا سایر اطلاعات شخصی خود را تغییر دهید، چاپ دیجیتال نوع چاپ کاربردی تری است.

  • تعداد: چاپ افست بهترین روش برای حجم های زیاد است. با توجه به اینکه افست هزینه اولیه بالاتری دارد، اما چاپ هایی با حجم کم بهتر است با استفاده از روش دیجیتال انجام شوند.
  • زمان: چاپ دیجیتال سریعتر از چاپ افست است. اگر نیاز به چاپ سریع دارید، دیجیتال راه حل مناسبی است. مراحل مکانیکی در چاپ دیجیتال حذف می شوند، بنابراین نیازی به فیلم یا صفحه نیست زیرا تصویر مستقیماً روی ماده انتخابی چاپ می شود.
  • اندازه: پرس های افست قطعات چاپ بزرگ تری را در خود جای می دهند، در حالی که پرس های دیجیتال دارای محدودیت هایی در اندازه و ذخیره سازی کاغذ هستند.
  • رنگ: اگر کار چاپ شده نیاز به استفاده از سیستم تطبیق پنتون داشته باشد، چاپ افست تطابق دقیق را تضمین می کند. با چاپ دیجیتال نمی توان رنگ های پنتون را دقیقا مطابقت داد، اما می توان به رنگ های مورد نظر نزدیک شد.
  • سفارشی سازی: چاپ دیجیتال راهی برای استفاده از قطعات چاپ شده سفارشی است، زیرا چاپ افست این امکان را نمی دهد. روش‌های چاپ دیجیتال می‌توانند داده‌های متغیری مانند آدرس یا شماره تماس را روی هر قسمت جداگانه بدون تغییر در فرآیند چاپ کنند.

 

مزایای چاپ کاتالوگ افست نسبت به چاپ دیجیتال

 

معایب چاپ دیجیتال چیست؟

علیرغم توسعه مداوم چاپ دیجیتال ، فاقد کیفیت رنگ و انعطاف پذیری مانند استفاده متنوع از کاغذ و جوهر، و سازگاری درجه بندی رنگ و جوهر (سیستم پنتون) در چاپ افست است. چاپگرهای دیجیتال از چهار رنگ استفاده می کنند اما در واقع رنگ را شبیه سازی می کنند که نمی تواند با چاپ افست رقابت کند. یکی دیگر از معایب چاپگرهای دیجیتال این است که جوهر به طور کامل توسط کاغذ چاپ جذب نمی شود، به این معنی که ترک هایی در رنگ در نزدیکی لبه ها ایجاد و در مرحله نهایی چاپ خود را نشان می دهد. در حالی که با چاپ افست معمولی، چنین مشکلی ایجاد نمی شود. علاوه بر این، با چاپ افست، که بسیار مهم است و باید به خاطر داشت، برای چاپ های بزرگ، هزینه چاپ بسیار کمتر از چاپ دیجیتال و با توجه به کیفیت برتر چاپ افست با حجم بالا، گزینه بهتری نسبت به چاپ دیجیتال است.

 

سخن پایانی

مزایای چاپ کاتالوگ افست نسبت به دیجیتال بسته به نیاز پروژه شما دارای تفاوت های خاصی هستند. هنگامی که به تعداد کاتالوگ های بزرگتر، صدها یا هزاران پروژه نیاز دارید، یا از یک رنگ پنتون خاص بر اساس برند استفاده می کنید، چاپ افست راه حلی مناسب تر است. همچنین می توانید از انواع بسیار گسترده تری از کاغذهای سفارشی و جوهرهای تخصصی مانند جوهرهای فلزی یا فلورسنت در فرآیند افست استفاده کنید. همانطور که گفته شد، انتخاب چاپ افست یا دیجیتال به نیازهای تجاری شما و میزان چاپی که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. متخصصان چاپ با بهترین مشاوره، کنترل کیفیت و دانش صنعت اینجا هستند تا به شما کمک کنند تصمیم بگیرید کدام نوع چاپ مناسب است. برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات چاپ قدیمی یا شروع پروژه تجاری بعدی خود با ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

۱. حداقل تعداد چاپ برای افست چقدر است؟

تقریباً در همه چاپخانه ها، حداقل تیراژ چاپ افست یک هزار است.اما در چاپ دیجیتال می توان حتی یک برگه چاپ کرد.

۲. کیفیت چاپ دیجیتال بهتر است یا افست؟

هر دو روش چاپ بسیار با کیفیت و قابل اعتماد هستند اما رنگ ها با چاپ افست دقت بیشتری دارند و قیمت نهایی به ازای هر عدد، در چاپ افست کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button