با مزایای چاپ کاتالوگ برای محصولات آشنا شوید

چاپ کاتالوگ محصولات

کسب و کار ها همیشه به دنبال راه هایی برای معرفی محصولات و یا خدمات خود هستند. بعض از صاحبان این کسب و کار ها معرفی محصول در فضای مجازی را انتخاب کرده و بعضی دیگر سایت ها را ترجیح می دهند، اما تعدادی از این افراد برای معرفی محصول و همچنین نکات مربوط به آن از کاتالوگ و یا همان بروشور استفاده می کنند.در این مقاله شما درباره ی کاتالوگ و اهداف کلی چاپ آن، مزایای چاپ کاتالوگ برای محصولات و همچنین نکاتی باید در زمان طراحی و چاپ کاتالوگ ها آن ها را رعایت نمائید، خواهید خواند. در پایان این مطلب می توانید با اهداف کاتالوگ ها آشنا شده، و به راحتی کاتالوگی مخصوصی کسب و کار خود طراحی نمایید. پس ما را تا آخر این مقاله همراهی کنید.

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ و یا همان کتابچه های معرفی محصول، تشکیل شده از تعدادی از اطلاعات و کاربردی که بیننده با مطالعه کردن هر بخش آن بتوانند تمامی اطلاعات لازم درباره ی آن اثر، آن محصول و یا حتی آن خدمات را کسب نماید. متخصصان بر این باورند که کاتالوگ ها برای …. مقصود و هدف طراحی و به چاپ می رسند، که در ادامه با این اهداف آشنا خواهید شد. البته توجه داشته باشید که کاتالوگ های دیجیتالی نیز وجو دارند که به صورت فرمت های ورد و یا پی دی اف می باشند. اما ما درباره ی کاتالوگ هایی که به چاپ می رسند، صحبت خواهیم کرد.

اهداف کلی چاپ کاتالوگ:

  • دادن اطلاعات جامع، مفید و درست به مخاطب: اولین و مهم ترین رسالت هر کاتالوگ انتقال اطلاعات و موضوعات درست به خواننده است.
  • کمک به افراد برای صرفه جویی در وقت و هزینه ها: کاتالوگ ها به این منظور طراحی و تولید می شوند که هر دو طرف بتوانند در کمترین زمان ممکن به هدف خود رسیده و سود کنند.
  • تبلیغات برای فروشنده و یا صاحب اصلی اثر: کاتالوگ هایی که محصولات شرکت را به نمایش گذاشته و اطلاعات را به او می دهد، نه تنها نقش بازار یاب و فروشنده را برای شرکت انجام می دهد بلکه در مواقعی بسیار بهتر از این افراد برای شما تبلیغات می نماید.
  • به مخاطب اجازه ی مقایسه محصولات با یکدیگر را می دهد: به دلیل چاپ توضیحات، اطلاعات، تصویر و … محصولات، افراد به راحتی می توانند محصولات را یکدیگر مقایسه کرده و مناسب ترین آن ها را انتخاب کند.

مزایای چاپ کاتالوگ برای محصولات

مزایای چاپ کاتالوگ برای محصولات:

هر کسب و کاری برای رشد و پیشرفت خود تلاش می کند تا تمامی محصولات خود را با بهترین تصویر در معرض نمایش گذاشته و از وجود آن محصولات و یا خدمات، همه مخاطبان و نیازمندان به این موارد را آگاه سازد، که خوشبختانه تمامی این موضوعات را کاتالوگ ها برای شما انجام خواهند داد. اما توجه داشته باشید که زمانی شما می توانید از مزایای چاپ کاتالوگ محصولات و خدمات خود بهره مند شوید که بتوانید در تمامی مراحل طراحی و چاپ کاتالوگ مورد نظر بهترین عملکرد را داشته باشید.

نکاتی باید در زمان طراحی کاتالوگ به آن ها توجه نمایید:

  1. قبل از شروع طراحی باید نوع کاتالوگ را مشخص نمایید.
  2. توجه کنید که باید در رابطه با هر محصولی که در کاتالوگ وجود دارد باید اطلاعات کسب کنید. البته اطلاعات اولیه را خود شرکت در اختیار شما قرار می دهد اما برای توضیحات بیشتر معمولاً این شما هستید که باید اطلاعات لازم را جمع آوری کنید.
  3. در رابطه با اهداف و انتظاراتی که فرد سفارش دهنده از کاتالوگ دارد، با او صحبت کنید.
  4. در مورد مواردی که فرد قصد دارد از کاتالوگ استفاده کند از او بپرسید.
  5. بودجه بسیار مهم است پس به طور کامل لیستی از هزینه های احتمالی تهیه نمایید.
  6. در زمان شروع طراحی کاتالوگ مشابه به آن محصول را مطالعه کرده و از آن ها ایده برداری کنید.
  7. کپی کردن کاتالوگ های دیگران به هیچ وجه قابل قبول نمی باشد. پس از رقبا ایده بگیرید و کپی کردن را کنار بگذارید.
  8. در زمان ایده برداری، تمامی منابع الهام و نکات مثبت و منفی رقبا را یادداشت برداری کنید. با این کار می توانید از تکرار نکات منفی جلوگیری کرده و از نکات مثبت استفاده نمایید.
  9. منبع الهام می تواند هر چیزی باشد پس به خاطر این موضوع نگران نباشید.
  10. تعدادی از شرکت ها و کسب و کار ها رنگ هایی خاص دارند به گونه ای که بیننده با دیدن آن رنگ سری ب یاد آن می افتند. برای تنیجه بهتر کاتالوگ بهتر است از همان تم رنگی ها استفاده نمایید.
  11. تمامی رنگ های استفاده شده در کاتالوگ ها باید بر اساس رونشناسی رنگ انتخاب شده و تمام آن ها باهم و در کنار هم هارمونی زیبایی ایجاد نمایند.
  12. قبل از شروع درج اطاعات در قالب های ساخته شده آن را به کارفرمای خود نشان دهید.
  13. بسیاری از افراد از قالب های از قبل آماده شده استفاده می کنند. اما اگر شما قصد دارید کاتالوگی اختصاصی طراحی کنید، به هیچ وجه اجازه استفاده از این قالب ها را ندارید. در اصل شما زمانی می توانید از این قالب ها استفاده کنید که خود شرکت سفارش دهنده آن را در اختیار شما قرار بدهد.
  14. فونت ها یکی از مهم ترین عوامل انتقال مفهوم می باشد. پس در انتخاب نوع و اندازه های فونت های کاتالوگ خود دقت کنید.
  15. فونت ها باید خوانا و با اندازه هایی استاندارد باشند.
  16. استفاده از تصاویر می تواند بسیار در کیفیت و لول کاتالوگ تاثیر می گذارد. پس توجه کنید که تمامی عکس ها باید در اندازه و کیفیت های درست و مناسب در کاتالوگ ها قرار بگیرند.
  17. کم حجم بودن از ویژگی های کاتالوگ ها می باشد اما همیشه مزیتی برای آن محسوب نمی شود. پس به این موضوع نیز توجه نمایید.
  18. نگارش، گاراگراف بندی و استفاده از کلمات ماسب یکی از مهم ترین مسائل در تولید کاتالوگ به شمار می رود. برای این کار می توانید از متخصصان تولید محتوا استفاده نمایید.
  19. برای انتخاب روش چاپ برای کاتالوگ ها باید دقت نمایید. چرا که کاتالوگ ها معمولاً رنگی بوده و اگر از روش اشتباهی استفاده کنید کاتالوگ شما وضوح تصویر و رنگی خود را از دست می دهد.
  20. اگر با توجه به بودجه خود ،قصد طراحی کاتالوگی قیمت مناسب و مقرون به صرفه را دارید بهتر است در زمینه های کاغذ، جلد، نوع صحافی و میزان طراحی آن مانور دهید. چرا که در این موارد شما قابلیت انتخاب بالایی داشته و می توانید با هر قیمتی مواد اولیه پیدا نمایید. البته لازم به ذکر است که تیراژ هم در قیمت نهایی تاثر خواهد داشت.
  21. برای اینکه از کیفیت نهایی جزئیات کاتالوگ اطمینان حاصل نمایید، بهتر است از آن یک نمونه ای اولیه تولید کرده تا تمامی ایرادات و اشکالات آن را متوجه شده و بر طرف نمایید.
  22. اگر قصد داشتید که کاتالوگز لوکس طراحی کنید، می توانید برای آن باکس و یا بگی زیبا نیز در نظر بگیرید.

 

سخنان پایانی ما با شما:

تمامی افراد تلاش می کنند تا به طریقی محصولات و یا خدمات خود را تبلیغ و معرفی نمایند. یکی از کاربردی ترین و موثر ترین راه ها برای این کار استفاده از کاتالوگ ها می باشد. برای همین ما در این مقاله درباره ی کاتالوگ و اهداف کلی چاپ آن، مزایای چاپ کاتالوگ برای محصولات و همچنین نکاتی باید در زمان خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ ها آن ها را رعایت نمائید، با شما صحبت کردیم. آسیا شما تا به حال برای معرفی محصولات خود از کاتالوگ ها استفاده کرده اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button