ویژگی های چاپ سررسید فوری با کیفیت خوب

ویژگی های سررسید فوری

یکی از بهترین راه های تبلیغات ماندگار، طراحی سررسید فوری و اهدای آن است. این سررسیدها به شکل کتاب، در موضوعات مختلف در دسترس قرار می گیرند. اما ویژگی های سررسید فوری چیست؟ یک سررسید باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا آن را یک سررسید خوب بدانیم؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم. با ما همراه باشید.

ویژگی های سررسید فوری

هر سررسید، احتیاج به رعایت یکسری نکات دارد تا آن را تبدیل به سررسیدی با کیفیت کند. در این بخش به بیان ویژگی‌ های سررسید فوری می‌ پردازیم.بهتر است بدانید اولین برخورد با سررسید، هنگام باز کردن آن است. استفاده از تصاویر و جملات مناسب در این بخش، بسیار مهم و جالب توجه است. چرا که استفاده از نوشته‌ های مناسب و همچنین قرار دادن تبلیغات (در صورت لزوم) در این بخش، کیفیت طراحی سررسید را بالا می برد.

  • صفحات داخلی

این صفحات تعداد زیادی از صفحات سررسید را تشکیل می‌ دهند. طراحی درست و استفاده ی به جا از المان‌ های مختلف در این بخش بسیار مهم است.

  • صفحات پایانی

در این بخش معمولا از مسائل و موارد مورد نیاز جامعه و همچنین تقویم کامل استفاده می‌ شود.

  • جنس جلد

جنس جلد سررسید بسیار مهم است. با شناسایی انواع جلد سررسید فوری، می توانید به نسبت نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع جنس جلدویژگی ها
ترمواین جنس به نسبت دیگر جلد‌ها گران‌ تر و با آنکه بسیار شبیه به چرم مصنوعی است اما نسبت به آن نازک‌ تر و مقاوم‌ تر است.
سلفوناین نوع جلد به درد طرح‌ های اختصاصی می‌ خورد، چرا که می‌ توان یک طرح اختصاصی انتخاب کرد و این طرح را با سلفون پوشانده و به عنوان جلد سر رسید استفاده کرد.
گالینگوراین نوع جلد مقاومت کمتری دارد اما تنوع طرح و رنگ بیشتری را ارائه می دهد.
جیراین نوع جلد از زیبایی خاصی برخوردار است و میزان تراکم پرزهای آن، کیفیتش را مشخص می‌ کند.
چرم مصنوعیاز پرطرفدارترین جنس جلدهای سررسید است. مقاومت و تنوع رنگی، از ویژگی‌ های جلد چرم مصنوعی است.
  • کاغذ

یکی از مهمترین فاکتورها و اساسی ترین ارکان‌ های سررسید، کاغذ آن است. معمولاً در صفحات سررسید، از  کاغذهای تحریر و گلاسه استفاده می‌ کنند. از میان این دو، کاغذ تحریر بیشتر مورد استفاده قرار می‌ گیرد چرا که از قیمت مناسب‌تری نسبت به کاغذ گلاسه برخوردار است.

  • صحافی

صحافی یکی دیگر از مهمترین ارکان سررسید است، اگر صحافی به درستی صورت نگیرد حتی اگر بهترین و گران‌ترین مواد را داشته باشیم، خیلی زود کارایی خود را از دست خواهد داد. انواع صحافی، فنری، چسب گرم، کلاسوری و ته دوخت است.

  • درج لوگو

اینکه چگونه لوگوی خود را روی سررسید درج می‌ کنید، بسیار حائز اهمیت است. روش‌ هایی مانند، استفاده از لیزر، پلاک فلزی و یا روش‌ های حک، مثل طلاکوب و نقره کوب از انواع روش‌ های درج لوگو هستند.

  • خلاقیت در طراحی

طراحی شکیل و کاربردی، از ویژگی‌ های سررسید فوری هستند.  اینکه کاربران سررسید چه کسانی هستند و چگونه می‌ خواهند از آن استفاده کنند، در طراحی سررسید نقش مهم و موثری دارد. با شناخت درست کاربران و همچنین استفاده از المان‌ های جذاب و ساده، سررسید فوری با کیفیتی را طراحی کنید.

ویژگی های سررسید

عوامل موثر بر کیفیت سررسید فوری

کیفیت یک سر رسید به عوامل زیر بستگی دارد:

  1. صحافی زیبا و مقاوم: این عامل مانند خشک بنای سررسید است و باید به آن بسیار توجه شود تا با هیچ مشکلی در به هم ریختن و یا از هم پاشیدن سر رسید مواجه نشد.
  2. قطع مناسب و کاربردی: توجه داشته باشید که زیادی کوچک و یا بزرگ بودن صفحات سررسید، آن را بی مصرف می کند. با استفاده از اندازه های مناسب، سررسیدی کاربردی تولید کنید.
  3. چاپ مناسب: حتی اگر از طراحی منحصر به فرد و شکیل هم استفاده کرده باشید اما سررسید تولیدی از کیفیت چاپ بالا بهره ای نبرده باشد، تمام زحمت ها به باد می رود و کیفیت سررسید بسیار پایین می آید.
  4. جلد باکیفیت: با توجه به نیاز کاربران از جلد مناسب با مقاومت مورد نیاز استفاده کنید.
  5. کاغذ: جنس کاغذ بسیار مهم است و کاغذ بخش عظیمی از سررسید تولیدی را تشکیل می دهد. انتخاب هوشمندانه و آگاهانه جنس کاغذ، موجب مدیریت هزینه ها و خرید سررسید های با کیفیت می شود.

انواع صحافی سررسید فوری

صحافی به چهار شکل ته دوخت، فنری، کلاسوری و چسبی انجام می‌ شود.

در روش فنری یک سیم از بین سوراخ‌ های پانچ شده کنار کاغذ به شکل فنر رد می‌ شود. این فنر از جنس‌ های مختلفی، مانند پلاستیک فلز و یا فلز اوراق روی هم قرار گرفته و از حاشیه دوخته می‌ شوند.
در صحافی کلاسوری، صفحات با فنری از سوراخ‌ های ایجاد شده در کنار کاغذ، به هم متصل می‌ شوند.
صحافی چسب به دو شکل چسب سرد و چسب گرم استفاده می‌ شود.

سخن پایانی

شناخت ویژگی های سررسید فوری، کمک بسیار مهمی در تولید سررسیدهای با کیفیت است. ویژگی هایی همچون، صحافی مناسب، جنس جلد، جنس کاغذ، طراحی خلاقانه، درج لوگو و همچنین توجه به نوع قرارگیری و محتوای صفحات سررسید، در تولید سررسید فوری مهم و موثر است. با شناخت آگاهانه از ویژگی های سررسید فوری و همچنین روش های تولید آن، می توان با مدیریت هزینه ها، بهترین نتیجه را دریافت کرد.

سوالات متداول

  1. یک سررسید خوب چیست؟

سررسید یا سالنامه ای که با توجه به نیاز، با کیفیت خوب و طراحی خاص، ساخته شود، یک رسید خوب است.

  1. ویژگی های سررسید چیست؟

مقدمه، صفحات داخلی، صفحات پایانی، جنس جلد، کاغذ، صحافی، درج لوگو و همچنین طراحی در خلاقیت از ویژگی های سررسید فوری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button