تاثیر طراحی لوگو بر فروش

طراحی لوگو

صاحبان شرکت ها و کسب و کارها نیازمند روش هایی مثل چاپ کاتالوگ، بروشور و لوگو و… هستند تا به وسیله آن ها بتوانند با مشتریان و مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنند لوگو به معنای تصویری است که بیانگر فعالیت یک شرکت است، لوگو یکی از راه های ارائه برند محصولات به مشتریان میباشد. داشتن یک لوگو حرفه ای که به خوبی طراحی شده باشد، باعث ایجاد اعتماد می شود. اگر طراحی لوگو شما به خوبی انجام شده باشد، مردم درباره نوع ارائه محصولات و خدمات اصلی شما کنجکاو می شوند؛بنابراین لوگو ها باید به گونه ای طراحی شوند که برند شرکت را در ذهن مصرف کننده ثبت کنند.

 تاثیر تصور ذهنی بر خرید

اعتماد به کالا یکی از دلایل فروش بالا در بسیاری از شرکت هاست. برندهای معروف دنیا دیگر نیازی به تبلیغ ندارند و مردم با دیدن آن برند بدون چون و چرا آن کالا را خریداری می‌کنند. در کنار شناخت برند، آگاهی از تصور ذهنی مشتریان نیز بسیار حائز اهمیت است. تصویر ذهنی که مشتریان از یک کالا دارند باعث می‌شود با دیدن کالا و تصویر آن یک سری از مفاهیم به صورت هم زمان در ذهنشان تداعی شود و در نهایت به انتخاب آن برند به عنوان کالای مورد تایید برای خرید کمک می‌کند . با شنیدن نام برندهای مختلف مردم نظرات مختلفی را همچون خلاقیت ، هیجان‌انگیز و یا متفاوت را نسبت به لوگو هر کدام از برندهای مورد علاقه خود عنوان می‌کنند. اینجاست که به اهمیت یک لوگو موفق در انتخاب افراد برای خرید آن کالا پی می‌بریم.

راه هایی که تاثیر لوگو بر کسب و کار را نشان میدهد را در ادامه عنوان میکنیم:

نمایش هویت شرکت یا سازمان شما

شما لوگوی خود را به عنوان نماد بر روی محصولات خود قرار داده اید. این آرم هویت شما را به اطلاع مردم می رساند. لوگو می تواند به مشتریان شما که در سراسر جهان هستند، نوع محصول یا خدماتی را که می فروشید، یا آنچه که شما به مصرف کنندگان می دهید را معرفی کند. تاثیر طراحی لوگو بر فروش زمانی مشخص می گردد که شما به خوبی در ذهن مشتریان نقش بسته باشید.

معرفی مشتریان به شما

یک لوگوی موثر و به یاد ماندنی می تواند مشتریان را به معامله با شما تشویق کند؛ و یا در زمان مناسب موجب زنده شدن یاد شما در خاطر مشتری شود. مطمئن باشید تاثیر طراحی لوگو بر کسب و کار شما بهترین چهره ی خود را به نمایش می گذارد.پس این نکته را در نظر داشته باشید که در انتخاب طراح لوگو بسیار دقت داشته باشید.

قابل تشخیص کردن رقابت ها کسب و کار شما

داشتن یک لوگو به شما کمک می کند تا برای کسب کارخود هویت داشته باشید و از دیگر رقبای خود متمایز شوید. نمادهای خاصی وجود دارند که برای نشان دادن صنایع یا محصولات خاص هستند. مثلا آشپزی سبیل دار با کلاه سفید بلند نشان می دهد که چه حرفه ای دارید. یک آرم خوب باید جرات داشته باشد و متفاوت باشد.

وفاداری برند

وفاداری یک برند بسیار مهم است و چیزی است که هر کسب و کاری نیاز به تقویت آن دارد. لوگوی که مدت طولانی برای مشتریان قابل تشخیص باشد، در راه ایجاد وفاداری به برند کمک زیادی انجام می دهد. اجازه ندهید که رقبانتان مشتریان شما را از چنگ تان در آورند. اگر برند شما قابل اطمینان باشد، کمتر احتمال دارد که مشتریان به دنبال کسب و کاری دیگری باشند که یک تصویر جذاب دارد.

ایجاد اعتماد

یک لوگوی حرفه ای به مشتریان نشان می دهد که کارتان را خوب انجام می دهید؛ اما یک لوگوی در هم و بر هم خسته کننده یا ضعیف، کمبود توانایی و دانش را نشان می دهد؛ و باعث از بین رفتن اعتبار و کم شدن اعتماد مشتریان به محصولات و خدمات می گردد و این تاثیر طراحی لوگو بر کسب و کار است.

طراحی لوگو به رشد کسب و کار و جذب مشتریان جدید شما کمک بسیاری خواهد کرد. مشتری‌های شما در روز صدها لوگو مختلف را خواهند دید و یک لوگو خوب با ارسال پیام صحیح و انتقال حس اعتماد باعث می‌شود تا مشتری را ترغیب به خرید محصول یا خدمات شما کنند و اینجا تاثیر طراحی لوگو بر فروش نشان خواهد داد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باما نماس بگیرید