تاثیر طراحی لوگو بر فروش

طراحی لوگو

صاحبان شرکت ها و کسب و کارها نیازمند روش هایی مثل چاپ کاتالوگ، بروشور و لوگو و… هستند تا به وسیله آن ها بتوانند با مشتریان و مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنند لوگو به معنای تصویری است که بیانگر فعالیت یک شرکت است، لوگو یکی از راه های ارائه برند محصولات به مشتریان میباشد. داشتن یک لوگو حرفه ای که به خوبی طراحی شده باشد، باعث ایجاد اعتماد می شود. اگر طراحی لوگو شما به خوبی انجام شده باشد، مردم درباره نوع ارائه محصولات و خدمات اصلی شما کنجکاو می شوند؛بنابراین لوگو ها باید به گونه ای طراحی شوند که برند شرکت را در ذهن مصرف کننده ثبت کنند.

 تاثير تصور ذهني بر خريد

اعتماد به كالا يكي از دلايل فروش بالا در بسياري از شرکت هاست. برندهاي معروف دنيا ديگر نيازي به تبليغ ندارند و مردم با ديدن آن برند بدون چون و چرا آن كالا را خريداري مي‌كنند. در كنار شناخت برند، آگاهي از تصور ذهني مشتريان نيز بسيار حائز اهميت است. تصوير ذهني كه مشتريان از يك كالا دارند باعث مي‌شود با ديدن كالا و تصوير آن يك سري از مفاهيم به صورت هم زمان در ذهنشان تداعي شود و در نهايت به انتخاب آن برند به عنوان كالاي مورد تاييد براي خريد كمك مي‌كند . با شنيدن نام برندهاي مختلف مردم نظرات مختلفي را همچون خلاقيت ، هيجان‌انگيز و يا متفاوت را نسبت به لوگو هر كدام از برندهاي مورد علاقه خود عنوان مي‌كنند. اينجاست كه به اهميت يك لوگو موفق در انتخاب افراد براي خريد آن كالا پي مي‌بريم.

راه هایی که تاثیر لوگو بر کسب و کار را نشان میدهد را در ادامه عنوان میکنیم:

نمایش هویت شرکت یا سازمان شما

شما لوگوی خود را به عنوان نماد بر روی محصولات خود قرار داده اید. این آرم هویت شما را به اطلاع مردم می رساند. لوگو می تواند به مشتریان شما که در سراسر جهان هستند، نوع محصول یا خدماتی را که می فروشید، یا آنچه که شما به مصرف کنندگان می دهید را معرفی کند. تاثیر طراحی لوگو بر فروش زمانی مشخص می گردد که شما به خوبی در ذهن مشتریان نقش بسته باشید.

 

مطلب پیشنهادی: طراحی بروشور

 

معرفی مشتریان به شما

یک لوگوی موثر و به یاد ماندنی می تواند مشتریان را به معامله با شما تشویق کند؛ و یا در زمان مناسب موجب زنده شدن یاد شما در خاطر مشتری شود. مطمئن باشید تاثیر طراحی لوگو بر کسب و کار شما بهترین چهره ی خود را به نمایش می گذارد.پس این نکته را در نظر داشته باشید که در انتخاب طراح لوگو بسیار دقت داشته باشید.

قابل تشخیص کردن رقابت ها کسب و کار شما

داشتن یک لوگو به شما کمک می کند تا برای کسب کارخود هویت داشته باشید و از دیگر رقبای خود متمایز شوید. نمادهای خاصی وجود دارند که برای نشان دادن صنایع یا محصولات خاص هستند. مثلا آشپزی سبیل دار با کلاه سفید بلند نشان می دهد که چه حرفه ای دارید. یک آرم خوب باید جرات داشته باشد و متفاوت باشد.

وفاداری برند

وفاداری یک برند بسیار مهم است و چیزی است که هر کسب و کاری نیاز به تقویت آن دارد. لوگوی که مدت طولانی برای مشتریان قابل تشخیص باشد، در راه ایجاد وفاداری به برند کمک زیادی انجام می دهد. اجازه ندهید که رقبانتان مشتریان شما را از چنگ تان در آورند. اگر برند شما قابل اطمینان باشد، کمتر احتمال دارد که مشتریان به دنبال کسب و کاری دیگری باشند که یک تصویر جذاب دارد.

ایجاد اعتماد

یک لوگوی حرفه ای به مشتریان نشان می دهد که کارتان را خوب انجام می دهید؛ اما یک لوگوی در هم و بر هم خسته کننده یا ضعیف، کمبود توانایی و دانش را نشان می دهد؛ و باعث از بین رفتن اعتبار و کم شدن اعتماد مشتریان به محصولات و خدمات می گردد و این تاثیر طراحی لوگو بر کسب و کار است.

طراحی لوگو به رشد کسب و کار و جذب مشتریان جدید شما کمک بسیاری خواهد کرد. مشتری‌های شما در روز صدها لوگو مختلف را خواهند دید و یک لوگو خوب با ارسال پیام صحیح و انتقال حس اعتماد باعث می‌شود تا مشتری را ترغیب به خرید محصول یا خدمات شما کنند و اینجا تاثیر طراحی لوگو بر فروش نشان خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button