طراحی لوگو، برای نشان دادن ویژگی های کالا یا خدمات یک شرکت به کار برده میشود. طراحی لوگو شما باید یک ویژگی مهم داشته باشد و آن هم منحصر به فرد بودن آن است.
لوگو از نام برند و نوع خدماتی که ارائه داده میشود، تشکیل میشود. در شرکت جوپنزا لوگوها، در انواع گوناگون و طبق سلیقه صاحب کسب و کار، توسط طراح متخصص در این زمینه، طراحی میشود.
براساس سلیقه سفارش دهنده، لوگو میتواند ساده، یا پر ازرنگ های متفاوت و تضاد هم باشد.
گروه مجرب جوپنزا همه ی المان هایی را که گفتیم، در قسمتی کوچک به کار ببرد و درنهایت لوگویی زیبا و منحصر به فرد به سفارش دهنده تحویل دهد.
امروزه بازاریابی، دغدغه و مشغله اصلی تمامی کسب و کار های دنیا شده است و هر ساله هزاران میلیارد هزینه تبلیغات و بازاریابی در بازار رقابتی میشود.
هرکسبوکاری باید در مقیاس خاص و مربوط به کاربری خود، فعالیت کند که قطعا رقیب های قدرتمندی در این زمینه خواهد داشت.
برای همین، به استراتژیهای بازاریابی احتیاج دارد تا از رقبای خود پیشی بگیرد.
طراحی لوگو ابزاری مفید برای صاحبان کسبوکارها
طراحی لوگو ابزاری مفید برای صاحبان کسبوکارها محسوب میشود تا مشتریان را به سمت تجارت خود جذب کنند.
طراحی لوگوی منحصر به فرد، شاید مشهودترین عنصر بازاریابی یک تجارت باشد.
زیرا ویژگی بصری لوگو، گیرایی و تاثیر اولیه خوب بر روی مخاطبان میباشد، که طراحان شرکت جوپنزا به خوبی این را در طراحی لوگوها لحاظ میکنند.
هویت بصری یعنی چه
شاید با خود بگویید که هویت بصری چیست، در ادامه هویت بصری را برایتان خلاصه خواهیم کرد.
به هر عنصری که به برند شخصیت و هویت میدهد و آن را به مخاطب معرفی کند را هویت بصری آن برند می گویند.
هویت بصری یکی از مهم ترین المان در معرفی برند شما و متفاوت بودن از رقبای خود میباشد.
همه ی عناصر بصری توسط گروه خلاق و طراح جوپنزا انتخاب می شوند، و در کنار هم برند شما را شکل می دهند.
رنگ، شکل و فرم، فونت و غیره از این عناصر هستند.
وقتی این عناصر انتخاب و تعیین شدند، بعد از آن تمام طرح های گرافیکی و تبلیغاتی این برند، با کمک این عناصر شکل می گیرند.
به این شکل که برند شخصیت پیدا میکند و در ذهن مخاطب ماندگار می شود.
اگر بخواهیم کوتاه بگوییم، هویت بصری یک برند به مشتریان و مخاطبان میگوید که شما چه کسی هستید و چه خدماتی ارائه میدهید.
پس می توانیم بگوییم که طراحی هویت بصری یک برند باید با دقت زیاد و توجه بالا انجام بگیرد تا نام آن برند در ذهن ها ماندگار شود.
استفاده از لوگو خوب و حرفه ای چه مزایایی برای کسب و کار شما دارد
۱. در هویت دادن به برند شما موثر است
لوگوها مؤثرترین ابزار برندسازی برای ایجاد هویت تجاری در بازار هستند.
اگر لوگو بتواند پیام شغلی شما را به طور مؤثر و گیرا برساند، میتواند به در ایجاد هویت منحصر به فرد برای کسبوکارتان کمک کند.
همچنین کمک میکند تا شخصیتی قوی برای کسبوکار خود داشته باشید.
۲. شناخت مخاطب از برند شما افزایش می یابد.
هر شرکتی تلاش میکند تا شناخت درستی از خود، در ذهن مصرفکنندگان و مخاطبان ایجاد کند.
شرکتها معمولاً به منظور ارائه خدمات و محصولات خود با استانداردهای بالا، به دنبال ایجاد این شناخت هستند.
لوگوهای تجاری سندی برای شناسایی و چگونه بودن کسبوکارها به حساب می آیند.
طراحی لوگو، نقش مهمی در به رسمیت شناختن محصولات و خدمات کسبوکار شما دارد.
علاوه بر این، لوگو حرفهای باعث ایجاد احساس اطمینان بین مصرفکنندگان میشود و به شناخته شدن نام تجاری در بازار، کمک میکند.
این به این معنا میباشد که مصرفکنندگان با دیدن لوگو شما خیلی سریع کسبوکار شما را تشخیص میدهند.
۳. حرفهای بودن شما در کسبوکارتان را نشان میدهد
مزیت دیگر طراحی لوگو برای کسبوکارتان این است که؛ لوگو حرفهای بودن برند در انجام کار را نشان میدهد.
کیفیت لوگو به اندازه کیفیت محصولات مهم است.
درواقع شما با ارائه لوگو باکیفیت، کیفیت محصولات خود را نشان میدهید.
برای همین است که طراحی لوگوی حرفهای، تاثیر زیادی در حرفهای به نظر رسیدن کسبوکارتان دارد.
۴. در رقابت بسیار موثر است
طراحی لوگو حرفهای، کمک بزرگی برای گرفتن سهم خوبی از بازار در دراز مدت است.
باید بدانید که مصرفکنندگان کیفیت طراحی لوگو را با کیفیت محصولات یا خدمات شما مرتبط میدانند.
برای همین،طراحی لوگو میتواند یک مزیت رقابتی نسبت به رقبای تجاری در بازار باشد.
این دقیقاً به این معنی است که طراحی لوگو تجاری، روش دیگری برای هدایت مشتریان است.
کلام آخر
طراحی لوگو تجاری یک ابزار مهم است که میتواند محصولات یا خدمات شرکت را تبلیغ کند.
اما لوگو باید طراحی منحصر به فردی داشته باشد که مفهوم طراحی و عناصر رنگ و غیره را به روشی خاص در خود گنجانده است.
اینگونه لوگویی تأثیر مثبت و ماندگاری بر ذهن مشتریان میگذارد.